četvrtak, 25. travnja 2024.

Papistički AI aj, aj

Poznati rimokatolički (novoredni - dakle službeni) internetski portal "Catholic Answers" postavio je chat bot na ovoj adresi i koji je predviđen da, 'iznenađujuće', odgovora na pitanja na koja su inače odgovarali teolozi RKC na tom portalu.

I rukavica je bačena, o.Suaidan koji kaže da s njim ne žele javno internetski polemizirati internetski RKC apologeti, ali koliko znam nisu oduševljeni niti oni iz Svjetskog Pravoslavlja, odlučio je sukobiti se s AI teologom i rimokatoličkim apologetom kojem su dali ime o.Justin.


I modernog su ga napravili, sijeda brada koju rimokatolički svećenici u pravilu briju, u daljini je neki talijanski manastir (mislim da je to franjevački samostan u Asiziju), talijanske ptičice kojima je Franjo Asiški pridikao cvrkuću u pozadini. 

Ako ste gledali video onda ste morali primjetiti kako je AI tako (papistički) napravljena da mora negirati kontradikciju i pravdati nekonzistentnost u nauci RKC tijekom stoljeća i koja bi trebala biti nezabludiva, argumentom koji je naveo još engleski konvertit kardinal RKC Newman u 19.st. - razvojem dogmi i nauke RKC.
Ali razvoj ne može biti opravdanje za kontradikciju, ne mogu 'Nezabludivi' naučavati 19.stoljeća da je smrtna kazna opravdana, i onda to nezabludivo nezabludivo promijeniti da je smrtna kazna nedopustiva.
To nije razvoj doktrine, to je prekid s jednim naukom i preuzimanjem drugog koji je prethodnom kontradiktoran.
Posljedica je ta da otpada prethodna pretpostavka kako je RKC nezabludiva u svojem nauku te da su rimski pape nezabludivi.
I tako je o.Justin, kako je ime AI papističkog AI bota, morao na kraju isključiti se, ili su ga isključili.
Jer su računala sastavljena od električnih logičkih sklopova pa je o.Justin, kao nekad heretici na lomačama*, virtualno izgorio pod teretom papističke kontradiktornosti.

Tako je o.Suaiden pitao o.Justina - kako mogu biti rimski pape nezabludivi kad RKC niti nema nezabludivi popis rimskih papa.
Za one koji ne znaju, kroz povijest je bilo više puta nekoliko rimskih papa istovremeno, i događalo se je da su neki rimski pape stavljani na popis papa, a zatim micani.
U skladu s doktrinom prilagođavanja novim vremenima i okolnostima, ili s čarobnom frazom "razvojem doktrine" po kojoj sad mogu i sodomitski parovi biti blagoslovljeni kao da su u braku.
I o.Justin je priznao da ne postoji nezabludivi popis rimskih papa.
Ako ga nema, kako možemo znati što je nezabludivi nauk RKC koji se potvrđuje preko nezabludivih rimskih papa kad RKC ne zna nezabludivo koji su rimski pape bili kroz povijest?
Ili slično pitanje vezano za ekumenske sabore RKC.
Rimski pape su dva stoljeća držali da je osmi ekumenski sabor Crkve bio 879. koji je osudio prethodni 'antifotijevski' sabor, a onda su rimski pape u 11.st. u vrijeme velike zapadne shizme odlučili drugačije, osmi sabor je onaj 'antifotijevski', a ovog drugog kojeg su naši prethodnici dva stoljeća držali pravim, mi više ne priznajemo.
Naravno, zna se i zašto, rimski pravoslavni pape su sve dotad držali da je filioque krivovjerje, a osmi ekumenski sabor Crkve kojeg je vodio carigradski patrijarh sv.Fotije osudio je filioque, i onda su morali rimski pape u 11.st. retroaktivno promijeniti ili anulirati odluke prethodnih pravoslavnih papa.

Kako mogu dakle rimski pape biti nezabludivi kad su jedan drugom kontradiktorni, i to ne u pitanjima koji je najbolji talijanski nogometni klub, nego po pitanjima ekumenskih sabora i dogmi, po pitanjima istina vjere i morala koje nam je objavio Bog po Crkvi?

I o.Justin je morao priznati da ne postoji niti nezabludivi popis ekumenskih sabora RKC**.
Nakon čega je 'izgorio' logički sklop računala i o.Suaidan više nije imao s kime polemizirati.
Šteta, jer se je ponadao da će barem u AI imati oponenta u vjerskim polemikama s papistima.

* A i to pitanje - pitanje spaljivanja heretika je postavio o.Suaidan o.Justinu koji se je i tu izmotavao s uobičajenom skužom to jest s razvojem nauka RKC i prilagođavanjem novim vremenima.

** Ne postoji niti nezabludivi popis nezabludivih 'ex cathedra' izjava nezabludivih rimskih papa, što naravno daje izuzetnu fleksibilnost u tumačenju što je ex cathedra i nezabludivo a što nije, svi rimokatolici mogu to različito tumačiti baš kao što protestanti mogu različito tumačiti sveto Pismo.
Papizam se tako može smatrati prvom fazom protestantizma, sola ex cathedra, bez sola scriptura i sola fide.

P.S.
Ostanimo malo na portalu Catholic Answers.
Ovaj prekjučerašnji tekst na tom portalu o Obnavljanju reda sakramenata nije napisao o.Justin nego stvarni čovjek, rimokatolik, vjerojatno s teološkom naobrazbom.
Radi se o tome da su danas neki rimokatolici svjesni da ono što su ih učili da je tradicija, to ona nije nego je baš suprotno.
Rimokatolici su naučeni da treba krstiti dijete nakon rođenja, zatim čekati 7-8 godina da se dijete pričesti, i onda nakon 12-15 godina da se krizma.
To nije tradicija, to je protivno tradiciji odnosno vjeri apostola.
Jer su ti sakramenti-svete tajne međusobno povezane tako da nema nikakvog razloga da se dijete ne krizma odmah nakon krštenja, i odmah zatim pričesti. To je tako bilo i jest u Crkvi od početka, i sad to mnogi rimokatolici vide i priznaju (kako čitamo neke dijaceze u SAD su se već počeli vraćati na pravu tradiciju u tom pogledu).
I krivo se naziva sveta tajna krizme ili miropomazanja potvrdom, pa su se rimokatolici naučili ili počeli razumijevati kako krizma nije mistično dobijanje ili dar nestvorene Božanske energije od Duha Svetoga, nego je to administrativna potvrda da su naučili vjeronauk te da mogu sad prestati ići u crkvu (u skladu s onim vicom kad nisu uspjevali istjerati kunu iz crkve pa su je odlučili krizmati).
Ne, krizma prethodi pričešću, čovjek-dijete treba biti najprije kršteno (krštenje je egzorcizam i rađanje novog nebeskog čovjeka), onda osnaženo s darom Duha Svetoga krizmom, da bi zatim dobilo milost da se pričesti.
Takvim redom i to bez odlaganja u istom danu, a ne redom krštenje, pa čekat sedam godina za pričest, pa onda čekat još sedam godina na krizmu.
I tu se otvara još jedno pitanje, a to je da RKC ne pričešćuje svoje vjernike s Krvlju Bogočovjeka, nego samo s Tijelom (iako ni to nije Tijelo jer kod heretika ne vrijede svete tajne) i to u obliku beskvasnog kruha (umjesto kvasnog***) što je protivno tradiciji koja je dobivena od apostola.
Kako RKC misli pričestiti dijete od 40 dana s hostijom?
Znači RKC bi trebala napustiti i tu lažnu tradiciju beskvasnog kruha i dati vjernicima pričest s žličicom kao što se daje u Crkvi (nepraktično je da se svi vjernici pričešćuju kao i svećenici, zato je uvedena pričesna žličica).
I napustiti lažnu tradiciju da se oženjeni muškarci ne mogu zarediti za svećenike.
I još važnije, ili najvažnije, napustiti lažnu tradiciju da je rimski episkop i patrijarh nezabludivi vikar Hristov.
Te shodno tome izbrisati iz rimskog patrijarhata sve odredbe i lažne dogme koje je uveo rimski patrijarh suprotno tradiciji i nauku Crkve.
I tek onda može rimski patrijarh zauzeti mjesto prvog među jednakim patrijarsima Crkve.

*** Tajna Večera ili Posljednja Večera kako je zovu rimokatolici, nije bila za Pashu koja je bila tada u Veliku Subotu (zato su se židovi žurili da se skine tijelo Isusovo s križa prije početka subote) kad je Hristovo tijelo bilo u grobu, i kad se prema Bibliji blaguje stojeći i opasanih bokova i jede se beskvasni kruh, nego je bila u Veliki Četvrtak kad su apostoli blagovali kvasni kruh.
Pasha SZ koja znači odlazak Izraelaca iz Egipta, iz zemlje grijeha u Obećanu zemlju, je kao i sve drugo arhetip ili slika onog što će se dogoditi u NZ, pa je to bila slika odlaska Isusa Hrista iz ovozemaljskog života i svijeta u onaj nepropadljivi i duhovni.
I kao što su Izraelci tada nadvladali demonizirane Kaanance, tako je Hristos silaskom u Had-Podzemlje razvalio demone i carstvo Sotone i onda je uskrsnuo tijelom.
Stoga Pasha nije bila niti u Veliki Četvrtak, niti u Veliki Petak, nego u Veliku Subotu. 
K tome simbol kvasnog kruha je život, nešto što raste, dok je simbol beskvasnog kruha suprotan. 
Stoga su rimski pape grdno pogriješili kad su počeli umjesto kvasnog kruha na Liturgiji uporabljati beskvasni.
I kad je ohridski mitropolit pisao rimskom papi o tome, ovaj je gordo ili antihristovski odgovorio - ja sam rimski papa, tko si ti da me o tome propitkuješ.

Korizma završava i započinje Veliki Tjedan ili Tjedan Muke-Pasije ili kako neki kažu Strastni Tjedan (naravno da post i dalje traje).
Danas je čitanje o smrti Jakova-Izraela i njegovom pogrebu u Obećanoj zemlji.
Evo razmišljanja o tome o.Stevena Allena .
Dobro kaže, mi kršćani nismo kozmopoliti, mi nismo apatridi, mi nismo bez domovine.
Naša domovina je veća od ovog svijeta.
I ako smo bili u Korizmi kako nam dolikuje, onda smo je osjetili i posjetili.
Ipak do daljnjeg moramo ostati u neprijateljskom svijetu vršeći volju našeg Gospoda Hrista.
Koji nam ne će dati veći križ nego što ga možemo nositi.
I kao što su mnogi opisivali, križ ne smije biti niti premali, jer s križom premoštavamo ponor između ovog svijeta i nebeske domovine.


Danas je Subota Četverodnevnog Lazara.
Izgleda kako je tekst Catholic Answers oko zablude RKC koja ima krivi redoslijed sakramenata i nedopušta malu krštene djece na pričešće, izazvalo reakcije: 


Ovo na videu govori unijat, ako netko nije razumio.
Dakle RKC ima veliki pritisak od strane 'grkokatolika' da se vrati na tradiciju.

Vladika Dimitrije mudro zbori na početku Velikog Tjedna kako moramo biti svjesni opasnosti trenutka, jer kad nas Bog pohodi, osobito u ovo sveto vrijeme, i kad se poradi učinjenog pokajanja trebamo uz Božju blagodat prosvjetliti i obožiti, velika je opasnost da to ignoriramo i da padnemo dublje nego što smo bili. 
Stoga oprez i osluškujmo Boga i nikako ne dopustimo da nam zloduh nešto šapuće na uho!







Nema komentara:

Objavi komentar

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.