Jučer sam cijeli dan bio u berbi maslina.
S obzirom da radim kancelarijski posao (odnosno nisam u kondiciji) i s obzirom na godine, bio sam prilično umoran navečer.
Više me je dakako umorilo piljenje grana i nošenje maslina nego samo branje maslina.
Duševno je to bilo ipak zadovoljstvo znajući da se sabiru plodovi ljudskog rada i Božjeg blagoslova nad trudom čovječjim, kao i da se berba radi u dobrom društvu.
Apropos tjelesnog napora treba se reći da branje maslina nije težak posao, kudikamo je teže kopati, kositi travu (s kosom, a ne strojno) i raditi uobičajene ratarske poslove koje su radili naši preci.
K tome koristimo i električne tresilice (ali i dalje ručno beremo) te puno brže oberemo masline nego oni.
Ako tome dodamo činjenicu da više nitko ne radi maslinovo ulje u tošu, pokretanom snagom magaraca (koji okreću veliki kamen koji melje masline) i sa stiskanjem takvih na vijčanoj preši koju okreću ljudi kako bi se iscijedilo ulje, nego se to sada radi strojno, onda je evidentan 'napredak'.
O tom napredku u nastavku teksta.
S druge strane kruga Zemaljskog postojalo je ručno branje pamuka kojeg su većinom radili crnci.
Slijedi snimak vjerojatno posljednjih berača pamuka u prošlom stoljeću:
Strojno branje pamuka ostavilo ih je besposlenima i mnogi, ako ne i većina, otišli su u sjeverne gradove SAD.
Gledajući njihovo branje pamuka vrlo lako se da zaključiti kako taj posao nije nimalo teži nego branje maslina.
Ne znam zašto se je, ustvari znam, ostavio dojam u medijima kako je to najteži posao kojeg su radili samo crnci.
Od tog vremena crnci više većinom ne žive na selu, nego u velegradovima, i u mnogim slučajeva više ne žive od tjelesnog rada, nego su u industriji zabave i sporta ili na teret socijalne države.
I čine najveći broj zločina, nekoliko puta više od ostalog stanovništva.
To je 'napredak' koji im je donio John Deer kao simbol industrijske revolucije.
I još jedno i možda najvažnije odnosno najgore, rasturio je crnačke familije i bračni moral.
Shodno tome djeca su najčešće izvanbračna, muža i oca je zamjenila socijalna država, majka je samohrana te nije nimalo bolja od oca -države.
I tako se perpetuira 'napredak'.
U onom videu primjećujemo bijelog zemljoposjednika koji se hvali s John Deer strojevima i kemikalijama koji mu povećavaju profit, i više ne će morati imati posla sa crnim beračima pamuka.
Drugi bijelac vidi blagodat 'napredka' u tomu što će mnogi crnci otići na sjever iz doline Missisipija pa će im biti bolje s manjim brojem crnaca.
Dakle što je 'napredak' za jedne i druge, i za crnce i za bijelce?
Čim veće smanjenje tjelesnog napora i rada, a čim više jeftinih materijalnih dobara za uživanje, makar oni više ne bili prirodni i ručno proizvedeni, makar bili dugoročno štetni zbog neorganskog načina proizvodnje.
Što je to nego pobuna protiv Boga koji je kao pedagošku kaznu Adamu rekao da će u znoju lica svojeg jesti kruh?
Mi ljudi ćemo to preokrenuti uz pomoć strojeva i kemikalija, ne ćemo se više znojiti pri branju pamuka i maslina (postoje strojevi koji tresu čitavo drvo masline i sve masline sabiru kao kombajni žitarice), i tako ćemo skinuti sa nas Adamovo prokletstvo i opet ćemo biti bogovi.
Ništa od tog se nije dogodilo, znojimo se i dalje, ne radi tjelesnog rada, nego radi autoimunih bolesti, anksioznosti, otuđenosti od svih, živimo u strahu od samoće jer smo napustili organsko društvo koje ne može egzistirati zajedno s John Deerom.
U drugima više ne vidimo ljude nego OIB brojeve, ili uskoro digitalne ID, vidimo u njima sredstvo, kao nekada bijeli robovlasnici crnce, da bi imali čim više koristi-profita od njih.
Nekad su i bogati zemljoposjednici štovali Dan Gospodnji, Vaskresenije kako kažu Rusi, a sad nositelji ID digitalnih brojeva drže svaki dan istim, danom uz čim manje tjelesnog napora (osim onog u teretanama i uz jogging staze), a uz čim veći hedonizam.
I duboko u sebi svjesni su da su 'promašili ceo fudbal', da su nesretni, da samo glume pred drugima da su sretni i zadovoljni.
Kao što sam nedavno čuo, u našem jeziku pridjev 'sretan' i imenica 'sreća' dolaze od glagola 'sretati'.
Što znači da slavenski pojam 'sreća' nema bliskosti s latinskom božicom-demonom Fortunom, ali nažalost malo to ljudi zna i drže se da je sreća naklonost demona Fortune.
Sretan je čovjek koji sreće drugog čovjeka kojeg drži kao i sebe slikom i prilikom Boga, jer tako sreće samog Boga.
Sreća nije dobiti na lutriji, sreća je sretati i biti s Bogom.
Dok odbacivati Božju pedagošku kaznu fizičkog rada koristeći strojeve i sve ono što označava industrijsku revoluciju znači otići u suprotnom smjeru od sretanja s Bogom.
P.S.
Zanimljiva izlaganja dr.Matthew Raphael Johnsona,
U svijetu ekumenizma, na istoku i zapadu, ništa novo:
Ne čitaš ozbiljne teologe, tvoji pravoslavni 'autoriteti' su nekakvi američki poludebili koje si pokupio na smetištu zvanom youtube.
OdgovoriIzbrišiMonakhos
Iskreno ne čitam uopće teologe.
IzbrišiImam cijelo Dobrotoljubije za pročitati.
Vjerojatno si mislio na dr.M.R.Johnsona kao na problematičnog teologa, ali on nije uopće na YT jer bi tamo bio baniran.
Drugo, njegov tekst je prvenstveno politički, a ne teološki.
Stoga, ako si na njega mislio, ubuduće bez vrijeđanja jer ti ne će biti objavljen komentar.
Drugo, ako već hoćeš nešto kreativno napisati, onda se uhvati njegovog teksta, a ne bacati generalne fraze.