ponedjeljak, 19. listopada 2015.

Kako Bog koristi Jehove svjedoke

"Jahve me stvori kao počelo svoga djela, kao najraniji od svojih čina, u pradoba; oblikovana sam još od vječnosti, odiskona, prije nastanka zemlje. Rodih se kad još nije bilo pradubina, dok nije bilo izvora obilnih voda. Rodih se prije nego su utemeljene gore, prije brežuljaka. Kad još ne bijaše načinio zemlje, ni poljana, ni početka zemaljskom prahu; kad je stvarao nebesa, bila sam nazočna, kad je povlačio krug na licu bezdana. Kad je u visini utvrđivao oblake i kad je odredio snagu izvoru pradubina; kad je postavljao moru njegove granice da mu se vode ne preliju preko obala, kad je polagao temelje zemlji, bila sam kraj njega, kao graditeljica, bila u radosti, iz dana u dan, igrajući pred njim sve vrijeme: igrala sam po tlu njegove zemlje, i moja su radost djeca čovjekova."
Mudr.izreke 8:22 ...

Susjed Jure, koji je JS - Jehovin svjedok, bio je ljetos kod mene i upućujući me na gornji citat, pokušao me uvjeriti da Isus nije svemogući Bog, nego da je stvor.
Zanimljivo je što sam prije toga nekim svojim prijateljima pisao o traducianizmu.
Tekst kaže da je Mudrost stvorena prije Neba i Zemlje. Ali je ipak stvorena, nije vječna.
Moguće je da se radi o krivom prijevodu, jer malo dalje u tekstu se kaže kako je Mudrost rođena, vjerujemo da Otac u vječnosti rađa Sina kojeg još zovemo Riječ ili Logos što isto znači kao i mudrost.
Na prvi pogled redak 8:22 (stvaranje Mudrosti) i 8:24 (rađanje Mudrosti) su kontradiktorni (ako je prijevod ispravan).
Moje skromno mišljenje je da se radi o istoj prividnoj kontradiktornosti po kojoj je Isus Krist, naš Gospodin, pravi Bog i pravi čovjek, jedna osoba s dvije naravi i dvije volje.
Isus se rađa u vječnosti od Boga, ali Njegova ljudska duša je stvorenje i to prvorođeno stvorenje.
Zato Mudrost o Sebi kaže da je stvor, ali i da je rođena od Boga, da je Bog.
Naravno da Jure nije htio ulaziti u takvu raspravu kao niti jedan heretik koji negira Isusovo božanstvo.
JS se primjerice uhvate redka u sv.Pismu u kojem Isus, predstavljajući samo svoju ljudsku narav, kaže da o Sudnjem danu zna samo Bog, a ne i On, ili kad kaže da je Otac veći od Njega.
Ne žele nipošto uzeti u obzir redak u kojima Isus kaže da je isti s Ocem, odnosno ovaj redak Mudr. izreka 8:24 koji kaže da se Mudrost rađa od Boga (znači u vječnosti).

Stoga ja stvarno mislim da je prvi stvor koji je stvoren prije Neba i Zemlje, prije anđela i ljudi, bila Isusova ljudska duša koja je Mudrost kao i druga Božanska Osoba, štovise radi se o jednoj te istoj Osobi koja ima u sebi dvije naravi.
Isus Krist je dakle postojao prije svih stvorenja, a utjelovio se, dobio ljudsko tijelo, od Marije vazda djevice u punini vremena.
I kad nalazimo u Postanku redke:
"I reče Bog: "Načinimo čovjeka na svoju sliku, sebi slična, ..."
onda se ta sličnost odnosi na sličnost Adamove duše s ljudskom dušom Isusa Krista.
Krštenje je sakrament po kojem krštenik dobiva kao i Adam, dušu sličnu Kristovoj, čistu od grijeha, Gospodin kaže da se tu radi o nanovom rođenju.
U prvom rođenju dušu dobivamo od roditelja, i u lancu rađanja dolazimo do Adamove duše koja više nije bila čista kad su se iz nje nastale duše Adamove djece.
Sv.Augustin je uvjeren kako se istočni grijeh prijenosi putem spolnog čina koji je nužan za začeće djece i to zato što taj spolni čin, kakvog znamo, ne može biti izveden bez spolne požude (barem ne s muške strane).
U suprotnom, ako je sve točno ono sto sam pisao, djeca od svetaca bila bi sveta kad se rode, njima ne bi trebalo krštenje, odnosno nanovo rađanje u vodi i duhu, oni bi se rodili u stanju kojem je bio Isus u betlehemskoj štalici, i bez porođajnih muka majke (budući da je između ostalog, Bog kaznio Evu s porođajnim mukama, a vjerujemo da je Marija rodila Isusa bez porođajnih muka).
Nisam napomenuo u prethodnim razmatranjima o traducianizmu kako u sv.Pismu nalazimo na redak koji jako upućuje na to:
"Ovo je povijest Adamova roda. Kad je Bog stvorio čovjeka, napravio ga je na priliku svoju; stvorio je muško i žensko. A kad ih je stvorio, blagoslovi ih i nazva - čovjek. Kad je Adamu bilo sto i trideset godina, rodi mu se sin njemu sličan, na njegovu sliku; nadjenu mu ime Šet."
Post. 5:1 ...
Najprije je Adam stvoren na sliku Isusa Krista koji je pravi Bog i pravi čovjek.
Adam je bez grijeha u Božjoj milosti koja mu daje moć po kojoj nije rob požuda.
Slobodnom voljom Adam čini grijeh poslušavši Evu, a prije toga je već bio u grijehu jer je dopustio Evi da započne razgovor sa Zmijom.
Jer je Adam imao autoritet nad Evom, a iz Postanka je jasno da je cijelo vrijeme Adam bio prisutan dok je Zmija zavađala i navodila Evu na grijeh.
Moglo bi se reći da je Adam bio tada 'papučar', da mu je bilo više stalo da se ne zamjeri Evi nego da se ne zamjeri Bogu.
Zmija nije ni pokušala prevariti Adama, znajući da bi ju Adam odbio, ali je znala da je Adam postao slab na Evu - to je moje mišljenje, ali nisam prvi koji to tako tumači.
Nakon učinjenog grijeha Adamova duša nije više čista, postao je rob požuda.
Bez dodatne Božje milosti Adam se tog ropstva ne može osloboditi.
Međutim problem je što su i sva Adamova djeca isto robovi požuda, u istom stanju kao i Adam.
I to se vidi po gornjem citatu - Set nije stvoren na sliku i priliku Isusa Krista, nego je sličan svom ocu Adamu koji je u grijehu.
Da je Adam bio bez grijeha odnosno bez spolne požude, onda bi i Set bio bez grijeha kad se je začeo.
Taj grijeh koji se naziva prvim ili istočnim grijehom se prenosi začećem, ne rađanjem.
Inače ne bi nazivali Mariju bezgriješnim začećem, nego bezgriješnim rađanjem.
Kako je mogla Marija biti bez istočnog grijeha ako je potomak Adamov?
Uobičajeni odgovor je - Bog ju je poštedio ljage istočnog grijeha.
Ako je to Bog učinio Mariji, zašto to onda nije učinio svim ljudima?
Štoviše, mogli bi isto bogohulno zaključiti kako je Bog zao, jer je mogao sve Adamove potomke osloboditi istočnog grijeha, ali to nije učinio.
Što je kontradikcija koja izlazi iz krive pretpostavke kako Bog stvara svaku pojedinačnu ljudsku dušu iz ničeg, ex nihilo. Marijinu je stvorio iz Isusove duše, zato je Ona bezgriješno začeće.
Zar nisu sv.Joakim i sv.Ana začeli Mariju uobičajenim spolnim načinom?
Znam neke novoredne svećenike koju su se ljutili kad bi itko posumnjao da Marija nije začeta uobičajenim spolnim putem, jer po njima je heretično i samo pomisliti da nešto moze biti grješno u spolnom činu ili u spolnoj požudi, vjerojatno bi sv.Augustina izbacili naglavačke iz crkve.
Ako je Bog zapovijedio Adamu i Evi da se razmnožavaju, onda očito sam spolni čin nije grješan po sebi, jer Bog ne može zapovijediti grijeh.
Međutim Bog je to njima zapovijedio prije nego što su učinili grijeh, prije nego što su se u njima probudile požude, prije nego što su osjetili sram zbog svoje nagosti.
Dakle, moramo razlikovati kakav je spolni čin mogao biti prije istočnog grijeha, i kakav je spolni čin nakon tog grijeha. Razlika je u požudi.
Roditelji Marijini (čija se imena ne spominju u sv.Pismu) mogli su začeti Mariju bez spolne požude, Bog takvo čudo može učiniti. Bog im je mogao dati takvu milost.
Ali ja mislim da je Marijina, kao i Adamova duša, stvorena iz ljudske duše Isusa Krista, da je Marija od Isusa dobila ljudsku dušu, a Ona je Njemu dala tijelo.
To je puno veća bliskost Isusa i Marije nego što se uzima u obzir kod kreacionizma, po kojem je Bog stvorio ex nihilo Marijinu dušu (kao i naše), a ne iz Isusove duše (znači ne ex nihilo).
I da je ta Marijina bezgrješna duša unesena po Božjem milosrđu u tijelo koje su začeli sv.Joakim i sv.Ana.
K tome mislim da se je to stvaranje Marijine duše iz Isusove dogodilo prije stvaranja Neba i Zemlje, prije stvaranja anđela i Adama, i da se zato na Marijinim blagdanima, na Misama čita izvod iz Knjige mudrih izreka kojeg sam stavio kao uvod ovog teksta.

Što se tiče Jure, potvrdio je prethodni moj sud, da iako je u nekoj hijerarhiji JS (ala biskup) ne želi raspravljati o tekstovima koji bi ga mogli dovesti u sumnju prema lažnoj religiji kojoj pripada.
Kako sam mu pokušavao objasniti nauk o predestinaciji svetaca prošli put, ovaj put je rekao da je nešto saznao o sv.Augustinu. Ali ništa više nego što JS autoriteti pišu o Augustinu.
Budući da imam knjigu "Ispovijesti" Augustina, ponudio sam mu je na čitanje.
Odbio ju je uz obrazloženje da nema vremena (iako je umirovljenik).
Vidjet ćemo hoće li doć treći put.
Neka mu Bog da milosti preobraćenja - vjere.
Mnijevam kako mi je Bog poslao Juru kako bih spoznao smisao u tekstu sv.Pisma koji je naizgled kontradiktoran i koji potvrđuje traducianizam i ideju kako je Isus Krist prvina stvaranja, alfa i omega, a ujedno i Stvoritelj, te da je Bogorodica odmah po prvenstvu i dostojanstvu do Njega.
Želim čitateljima milost da prodube svoju vjeru i spoznaju vječnih istina.

Nema komentara:

Objavi komentar

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.