nedjelja, 25. listopada 2015.

Živio Krist Kralj!

Posljednja nedjelja u mjesecu listopadu je blagdan Krista Kralja*.

Poslanica današnje svete liturgije je Kološanima:
Zato i mi, od dana kada to čusmo, neprestano za vas molimo i ištemo da se ispunite spoznajom volje Njegove u svoj mudrosti i shvaćanju duhovnome: da živite dostojno Gospodina i posve mu ugodite, plodni svakim dobrim djelom i rastući u spoznaji Božjoj; osnaženi svakom snagom, po sili Slave njegove, za svaku postojanost i strpljivost; s radošću zahvaljujući Ocu koji vas osposobi za dioništvo u baštini svetih u svjetlosti. On nas izbavi iz vlasti tame i prenese u kraljevstvo Sina, ljubavi svoje, u kome imamo otkupljenje, otpuštenje grijeha. On je slika Boga nevidljivoga, Prvorođenac svakog stvorenja. Ta u njemu je sve stvoreno na nebesima i na zemlji, vidljivo i nevidljivo, bilo Prijestolja, bilo Gospodstva, bilo Vrhovništva, bilo Vlasti - sve je po njemu i za njega stvoreno: on je prije svega i sve stoji u njemu. On je Glava Tijela, Crkve; on je Početak, Prvorođenac od mrtvih, da u svemu bude Prvak. Jer svidjelo se Bogu u njemu nastaniti svu Puninu i po njemu - uspostavivši mir krvlju križa njegova - izmiriti sa sobom sve, bilo na zemlji, bilo na nebesima.
Ova Pavlovljeva poslanica nam također svjedoči o istini traducianizma
Isus Krist, pravi Bog je i pravi čovjek, i kao stvor On je prvorođenac stvaranja.
U Njemu stvoreno je svih devet korova anđela, i sav materijalni svijet uključujući Adama i u Njemu sve postoji jer On je Život.
On nije samo prvi u stvaranju, On je prvi i u uskrsnuću. Alfa i omega.
Glava mističnog tijela koje se zove Crkva.
Ovo se ne smije shvatiti kao metafora, Crkva je stvarno biće, stvarni organizam kojeg zovemo još općinstvom svetih.
Zato je bliskost svetaca s Isusom Kristom, našim Kraljem i našom Glavom veća od bilo koje bliskosti koja je između dvoje ljudi.
Vjerujem da je posljednji redak ovog citata poslanice Kološanima bio argument Origenu za herezu apokastaze, zabludu kako će na kraju Pakao ostati prazan, kako će se tada i Lucifer vratiti u Raj.
Isusova neizmjerna Žrtva otkupljenja je dostojna toga, ali spasenja ljudima nema bez vjere u Žrtvu i bez krštenja, dočim demoni nemaju vjere te se ni ne mogu spasiti.
Zašto demoni nemaju vjere? 
Zato što su oni imali jasnu spoznaju Krista Kralja kojem se nisu htjeli pokloniti, i ta njihova odluka je neopoziva.
Ljudska narav je drugačija, naš intelekt je kudikamo nemoćniji, oslabljen k tome zbog 'inercije' uma i tijela, naše neopozivo klanjanje Kristu Kralju ili neopoziva pobuna zapečaćena je tek na kraju našeg zemaljskog života.
Zemlja i Nebo na kraju će biti izmireni s Bogom po Kristovoj Krvi.
A što je s Paklom, zar će Pakao biti cijelu vječnost u ratu s Bogom?
Ne će, vječna kazna je uvjetno rečeno izmirenje s Bogom, Bog ne će ratovati s demonima i prokletnicima u Paklu, pravda će biti zadovoljena s vječnom kaznom. Neprijatelji Krista Kralja ne će imati više nikakve vlasti, i jedino što će imati je vječni škrgut zubiju.
Krist Kralj ima apsolutnu vlast nad Nebom, Zemljom i Paklom.
Poklonimo se jedinom pravom kralju. Dok još možemo.


Evanđelje je Ivanovo, 18-ta glava:
Nato Pilat uđe opet u dvor, pozove Isusa i upita ga: "Ti li si židovski kralj?" Isus odgovori: "Govoriš li ti to sam od sebe ili ti to drugi rekoše o meni?" Pilat odvrati: "Zar sam ja Židov? Tvoj narod i glavari svećenički predadoše te meni. Što si učinio?" Odgovori Isus: "Kraljevstvo moje nije od ovoga svijeta. Kad bi moje kraljevstvo bilo od ovoga svijeta, moje bi se sluge borile da ne budem predan Židovima. Ali kraljevstvo moje nije odavde." Nato mu reče Pilat: "Ti si dakle kralj?" Isus odgovori: "Ti kažeš: ja sam kralj. Ja sam se zato rodio i došao na svijet da svjedočim za istinu. Tko je god od istine, sluša moj glas." 

tekstu Djeni mač u korice" sam se osvrnuo na antikršćansko tumačenje Evanđelja po kojem se kršćani ne smiju boriti za zemaljsku kršćansku državu.
Krist Kralj ne bi bio pravi kralj kad bi trebao našu pomoć ili pomoć legija anđela da uspostavi svoje vječno kraljevstvo.
Njegova prividna nemoć pred Pilatom, ali i u vremenu do Posljednjeg suda je zbog slijedećih razloga:
- kako bi se dragovoljno prepustio neprijateljima i tako podnio beskonačnu otkupljuću žrtvu križa,
- kako bi se Njegovi neprijatelji doveli u zabludu kako mogu pobijediti,
- kako bi se Njegovi izabranici borili za nebesko kraljevstvo i tako posvetili u toj borbi.
Tko god je od istine, taj ne može izgubiti. Istina je nepobjediva.
Krist Kralj je istina.

Krist Kralj pobjeđuje, Krist Kralj vlada, Krist Kralj vječno kraljuje! 

  * Novoredna Crkva je pomakla blagdan zato da bi ga slavila zajedno s braćom hereticima protestantima.



Nema komentara:

Objavi komentar

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.