srijeda, 30. svibnja 2018.

Bogorodica je uzrok Božje radosti

U lauretanskim litanijama Bogorodici se kaže između ostalog "uzroče naše radosti!".
Međutim, Ona je bila uzrokom puno veće radosti i prije naše radosti.
Ona je uzrok Božje radosti i prije nego što je stvorena i prije nego što je Bog išta stvorio.
 
Kako sam prihvatio pravoslavlje, tako sam morao napustiti zabludu predestinacije.
Ustvari vidio sam neke znakove i prije da je predestinacija hereza, ali sam iz ljubavi prema djelu sv.Augustina stavio ruku preko očiju.


Jer koje predvidje, te i predodredi da budu suobličeni slici Sina njegova te da on bude prvorođenac među mnogom braćom. (Rim 8:29)
Bog je dakle prvo predvidio kakva će biti ljudska stvorenja, a zatim je od tih ljudi koje je predvidio izabrao-predodredio one koji će biti djeca Božja.
Augustin je tvrdio da ne znamo zašto je Bog neke izabrao, a neke nije, pa ispada kao da je Bog nasumično izabirao.
To bi bila ipak nepravda prema onima koje nije izabrao, a stvorio ih je.
Bog je predodredio one koje je vidio da će biti dostojni izabranja.
Sjećate se da sam pisao na blogu prije kako Marija nema nikakve zasluge što je izabrana kao Bogorodica, ona je tada za mene bila obična žena koju je Bog slučajno izabrao i dao joj obilje milosti da Mu bude majkom.
Na to sam nadovezao papističku zabludu o naslijeđivanju krivnje istočnog grijeha te da se je Bog opet umilostivio prema Bogorodici pa ju je poštedio naslijeđivanja.
Ali onda Bogorodica nema zasluga što je bila bez grijeha, ona je slučajno izabrana, Bog ju je prepunio milosti i oslobodio krivice i posljedica istočnog grijeha i takva bi bila svaka druga žena kojoj bi Bog isto učinio, bila bi bezgriješna.
Postavlja se onda pitanje zašto nije Bog ne samo Mariju napunio s milosti i oslobodio krivice i posljedica istočnog grijeha, nego to učinio sa svim ljudima?
I tu sam dosad odgovarao s odgovorom Tome Akvinskog - Bog je predodredio svijet, anđele i ljude tako da se u stvorenom svijetu očituje Božja narav koja je pravedna i milosrdna.
Pa ako nema zla i zlih, onda Bog ne može nikom niti dati milost oproštenja niti nikog kazniti vječnom kaznom to jest manifestirati pravdu.
Nije li to 'malo' krivo gledanje na Boga?
Bog je dakle mogao sve ljude i anđele stvoriti i predodrediti da budu kao Marija, ali ipak nije samo da može pokazati milost i pravdu pa većinu čovječanstva kazniti vječnom kaznom?
Takav Bog u Pravoslavlju ne postoji.

Ali i Bogorodica-Theotokos ima kudikamo veću slavu i štovanje nego u RKC.
Da, obični katolici vjernici - puk idu na Marijanska hodočašća i pokazuju ljubav prema Bogorodici, ali oni koji su upoznati s teologijom predodređenja i koji znaju što je posljedica uvođenja dogme o Bezgriješnom začeću, znaju da je Marija samo predodređena bez ikakvih budućih ili prošlih zasluga da bude milosti puna i pošteđena krivnje i posljedica istočnog grijeha.

Bog je međutim predvidio i silno se obradovao Mariji, a Marija je presveta ne samo zato što je milosti Božje puna i izabrana za Majku Božju, nego zato što je toliko iznad drugih stvorenja sama po sebi da joj se je beskonačni Bog obradovao prije nego što je stvorio svijet.
Bogorodica je mogla učiniti grijeh, ali ga nije nikad učinila i mrzila ga je sličnom mržnjom kojom Bog mrzi grijeh.
Bogorodica nije bila robot kojeg je Bog izprogramirao da bude bez grijeha.
A to ispada po teologiji RKC koja misli da daje veliku slavu i štovanje Bogorodici ako kaže da Ona nije mogla učiniti grijeh jer je bila oslobođena istočnog grijeha.
A stvar je obrnuta, ako je Marija bez ikakvih zasluga tako predoređena, onda ona nije imala slobodne volje i samim tim ne može ju se slaviti i štovati.
Istočni grijeh je grijeh samo onog koji ga je počinio, a posljedice su bile univerzalne, međutim krivica to jest grijeh nije.
To je velika zabluda RKC koja k tome često dovodi do očaja pobožne roditelje kojima dijete rano umre bez krštenja jer misle da je dijete umrlo s krivicom istočnog grijeha te da je u Paklu ili u dijelu Pakla kojeg su nazvali Limb.
Osobno to znam jer je moja majka imala dva spontana pobačaja te ju je strahovito mučilo pitanje vječne sudbine te djece, pa joj je jedan fratar savjetovao, što smo i učinili, da se naruči Misa i da se na njoj virtualno krste ta nerođena djeca da mogu ići u Raj.
Kakvu je to krivnju moglo imati dijete pred Bogom kad se nije nikad ni rodilo?
Trebalo je puno prije ispitati pravovjernost nauka RKC.

Na kraju ovog teksta dajem poveznicu na nadahnuti video o Bogorodici, zašto je Ona bila nužna da Bog postane vidljiv stvorenjima (vjeruje se inače kako je u svako prilici kad je neki SZ patrijarh vidio i razgovarao s Bogom da je to bilo u osobi Isusa Krista), kako je od najranije dobi bila posve posvećena Bogu, kako je Ona prva vidjela Uskrslog Gospodina i poklonila Mu se što se da pročitati između redaka u Evanđeljima, i zašto samo oni čista srca, kako kaže sv.Pismo, mogu vidjeti Boga.
U videu se spominje nestvoreno Božje svjetlo-energija o kojoj sam prethodno pisao, pa oni koji prate blog mogu bolje razumijeti o čemu sam prije pisao.


P.S.
Izgleda da u SAD mnogi katolici i protestanti ulaze u Crkvu i to izaziva zabrinutost kod mnogih.
Nije da samo novoredni katolici to čine, riječ je i o mnogim 'tradicionalnim' katolicima tipa otpornika ili sedevakantista (kakvim sam ja bio).
Oni su ustvari bliži pravoslavlju od novorednih.
Pred nekoliko dana braća Dimond su objavili video (kojeg sam priložio u jednom tekstu) u kojem su tobož dokazali kako je nauk o nestvorenim Božjim energijama hereza, odnosno kako bi dokazala da je Pravoslavlje hereza.
Jučer je Novus Ordo Watch objavio tekst s isto tobožnjim dokazima protiv Crkve, ali su ovaj put, koliko mi je poznato i prvi put, zabranili komentiranje.

22 komentara:

  1. katolička teologija uopće ne uči da Marija nije mogla počiniti grijeh. to u katekizmu ne piše. čak je i Isus mogao počiniti grijeh, zato ga je i sotona napastvovao u pustinji. ti emile mješaš teologiju kalvinizma i katolicizma. ti si nekad bio polukalvinist polu katolik...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jel može Bog učiniti grijeh?
      Ne može, jer Bog ne može protiv svoje naravi.
      Jel Isus Krist Bog?
      Jest, On nije ljudska osoba (to je zabluda Nestorija) nego božanska Osoba koja osim Božje ima i ljudsku narav i ljudsku volju koja je podređena Božjoj.
      Prema tome Isus je Bog i nije nikad mogao počiniti grijeh. Sotona to nije znao zato Ga je i iskušavao.
      Ovdje je vrlo važno znati da je cilj kršćanskog života deifikacija-pobožanstvljenje nakon kojeg čovjek postaje sličan Bogu i ne može više griješiti.
      Sveci u Raju su slobodni, ali ne mogu više griješiti.
      A svi sveci su takvi prije smrti postali.
      Tako da se pogotovo za Bogorodicu može reć nakon što ju je Bog napunio milosti-nestvorenom Božanskom energijom da Ona više nije mogla griješiti.
      Trebamo žarko željeti da i mi do tog stanja čim prije dođemo.

      Izbriši
    2. Isus jepravi Bog i pravi Čovjek a čovjek uvijek može sagrijesit. Mislim da bi te nakon ovih izjava i pravoslavci proglasili jeretikom. Da Isus nije mogao sagrijesit njegova kušnja u pustinji bi bila samo isprazni igrokaz, predstava

      Izbriši
    3. Zabluda Nestorijeva je kako je Isus Krist ljudska osoba, zato nije htio prihvatiti istinu kako je Marija Bogoridica, Ona koja je rodila Boga.
      Kao što sam napisao - Isus Krist je druga Božanska osoba, koja postoji oduvijek, Isus Krist je pravi čovjek po svojoj ljudskoj naravi i volji, ali On nije ljudska, nego Božanska osoba.
      Isus Krist nije nastao pred dvije tisuće godina.
      Prema tome ako je Isus Krist Bog, onda On ima Božansku bit a između ostalog to znači da Isus Krist nije mogao učiniti grijeha.
      Ljudska narav i volja u Isusu Kristu od trenutka začeća pa do vječnosti bila je podređena Božanskoj naravi i volji.
      Tvrditi suprotno znači biti na tragu Nestorijeve hereze.

      Izbriši
  2. Gospa je Bezgrešno začeta i to je izraz Božje ljubavi prema Njoj da Ju je sačuvao od doticaja sotone od samog početka. Zašto bi Bog bio nepravedan ako je to učinio Njoj a ne npr. mojoj materi? Bog je svakome odredio određeni stupanj svetosti. kao što je Bog objavio sv. Tereziji od djeteta Isusa, u Raju postoje i male ljubičice (mali sveci) i grandiozna stabla (veliki sveci). nije svatko stvoren sa istim kapacitetom. Gospa je po bezgrešnom začeću dobila NAJVEĆI MOGUĆI KAPACITET i samo bi luda osoba mogla sudit Bogu da valjda nije bio dovoljno "egalitaran"...smiješna pravoslavna propaganda (teologija)...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne, nisam pisao da je Bog kojeg predstavlja RKC nepravedan zato što nije svakog čovjeka ispunio-prepunio kao Nju s nestvorenim Božanskim energijama, nego zašto nije sve ljude oslobodio tobožnje krivnje Adamovog grijeha.
      Ako je to mogao učiniti Mariji, onda je to mogao svim ljudima, a to je već onda nepravda.
      Dakle ovdje se radi o zabludi RKC kako ljudi nose ne samo posljedice Adamovog grijeha, nego i krivnju od koje je bila tobože oslobođena Bogorodica od začeća, a drugi ljudi nisu.
      Sotona nije nikad dotaknuo Mariju jer ju je Bog izabrao, a prije stvaranja predvidio uz silnu radost, te ispunio obiljem milosti.

      Izbriši
  3. A dokaz da bezgresno začeta osoba može itekako sagrijesit su ti Adam i Eva.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Adam i Eva nisu ni približno imali obilje Božanskih energija kao Bogorodica.
      Oni su stvoreni nevini od krivnje grijeha, ali ne i u mogućnosti da grijeha ne čine.
      Marija je isto tako rođena i još k tome je nosila posljedice Adamovog grijeha (što ne znači da je bila rob Sotone ili da ju je Sotona dodirnuo, jer čovjek postane rob Sotone tek kad učini grijeh, a grijeh Adama se ne nasljeđuje kao krivnja).
      K tome očito je Marija imala nešto neopisivo lijepo i dobro u sebi što je oduševilo Boga koji ju je predvidio, zatim izabrao da bude Bogorodica.
      Adam i Eva takvi nisu bili.

      Izbriši
    2. U teškoj si zabludi. Ako Marija nije mogla sagrijesit a je jer je ljudsko biće a nr robot, Ona apsolutno nikakvih zasluga ne bi imala. Ona je Nova Eva i zato jr morala bit oslobođena istočnog grijeha kao stara.

      Izbriši
    3. Naslijeđivanje krivnje istočnog grijeha je zabluda RKC. Istočni grijeh nitko ne naslijeđuje, nego svi ljudi naslijeđuju posljedice Adamovog grijeha.
      To je suštinska razlika.

      Izbriši
    4. Zašto se onda pravoslavci odriču đavla na krštenju ako imaju samo posljedice istočnog grijeha? Znači oni se ne bi trebali odricat pakta sa đavlom kad ga nisu sklopili. U jednom i u drugom slučaju ili u slučaju direktne krivnje ili samo posljedice, Marija je kao nova Eva trebala startat sa iste pozicije kao stara Eva i zato je bila od začeća oslobođena posljedica istočnog grijeha, Blažena Djevica Marija je na neki način, novo stvaranje čovjeka, ona je Nova Majka novog čovječanstva.

      Izbriši
    5. Ljudi se krste ne zbog oproštenja istočnog grijeha koji ionako nije njihov, nego zbog oproštenja osobnih grijeha.
      I kao što kaže sv.Pismo, tko počini grijeh rob je grijeha, to jest Sotone.
      Zato je krštenje i egzorcizam.

      Izbriši
    6. Zašto pravoslavci krste bebe koje nemaju osobnih grijeha i u njihovo ime se odriču đavla kad te bebe nisu u paktu sa đavlom?

      Izbriši
    7. Pretpostavljam zato da bi čim ranije postali kršćani te da bi tako mogli primati Tijelo i Krv Gospodinovu na pričesti.

      Izbriši
    8. https://orthodoxhr.wordpress.com/2017/09/26/sprovod-nekrstene-djece-da-ili-ne/

      Izbriši
    9. Jedan malo optimističniji pogled na isto:
      https://www.youtube.com/watch?v=tjT0rj30oWg#action=share

      S druge strane, ovakvo razmišljanje:
      http://www.pravmir.com/do-infants-go-to-hell-if-they-die-before-baptism-the-doctrine-of-original-sin-re-examined/

      Sasvim drugačije. Zar među pravoslavcima svaki svećenik ima svoju teologiju?

      Izbriši
    10. Teološko objašnjenje na linku:
      http://www.pravmir.com/do-infants-go-to-hell-if-they-die-before-baptism-the-doctrine-of-original-sin-re-examined/
      je onakvo kakvim smatram da je u Pravoslavlju.
      Na prvom linku:
      https://orthodoxhr.wordpress.com/2017/09/26/sprovod-nekrstene-djece-da-ili-ne/
      piše, koliko mi je ponato, bivši hrvatski katolički svećenik.
      Pretpostavljam da je u pravu jer bi bilo čudno dati sprovod nekom tko nije kršten, ali to ne znači da su umrla nekrštena djeca u Paklu.

      Izbriši
    11. SA PRVOG LINKA:
      "Međutim, kod nekrštenih, koji su bili odvojeni od Tijela Kristovog – Crkve, i za koje nema nikakve nade u zagrobnom životu, moliti takve molitve, bila bi laž, i više bi im štetilo nego koristilo. Kako moliti „uvedi ga u svoje Carstvo“ za nekoga tko nema šanse da dođe tamo? Zato da se ljudima umiri savjest i osjećaji? Crkva nije psihoterapija. Spasenje duše je ozbiljna stvar.

      Duše nekrštenih malih beba, mrtvorođenčadi, namjerno ili spontano abortiranih, nažalost, pošto odlaze nekrštene, nemaju mogućnost otići u Carstvo Nebesko. Jer, raj nije mjesto, nego stanje jedinstva s Bogom. To stanje počinje s krštenjem na zemlji. Tko je kršten na zemlji, počeo je već ovdje živjeti raj. Tko nije kršten, pakao. Tko ovdje na zemlji nije imao jedinstva s Kristom, ne može ga imati ni u vječnosti. "

      Izbriši
    12. Zato sam impilicirao da je relevantniji drugi tekst od prvog kojeg je napisao katolički raspop vjerojatno pod utjecajem katoličke teologije koju je slušao na bogosloviji.

      Izbriši
  4. No meni tu još uvijek ima puno nejasnoća. Što nakon Konačnog suda? Tada neće postojati blaži pakao, pakao bez muka. Piše da će svatko čije se ima ne nađe u Knjizi života biti bačen u jezero ognjeno. Ispada, ili Božje prisustvo ili jezero ognjeno, nema sredine.

    Zašto je Isus rekao: " Tko uzvjeruje i pokrsti se, spasit će se, a tko ne uzvjeruje, osudit će se. " Zašto je u drugom dijelu "zaboravio" reći "i tko se ne krsti". Zato da mnogi, i ja među njima, mudrujemo o tome? No da bi uzvjerovao moraš čuti prvo. Što s onima koji nisu čuli?
    Sv. Pavao samo govori da će biti pravedno suđeni prema djelima. Stari katolički nauk je da to suđenje je uvijek prokletstvo, u zadnje vrijeme su počeli relativizirati stvar sa "anonimnim kršćanima".

    Meni nema smisla da je Bog napravio strogu geografsku i vremensku podjelu. Do godine 33. (lupam, ne znam točno koje godine je Isus uskrsnuo) se pravednik mogao spasiti dobrim djelima, nakon toga samo onaj tko je stigao čuti apostole i krstiti se. Kontinenti Novog svijeta otpadaju. Aboriđini su se mogli spasiti do 33. sada su svi prokleti do dolaska Europljana. Nakon otprilike 1054. je odlučio beziznimno baciti u pakao pola Europe.

    Pravoslavci (link 1.) opet ispadaju kontradiktorni što vjeruju da se stanje duše može promijeniti do Konačnog suda, ali su opet uvjereni da su duše nekrštene djece u paklu i njihovo stanje se neće promijeniti ni nakon Konačnog suda, dakle strpali su ih u skupinu s onima koji su sagriješili protiv Duha Svetoga. I nakon Konačnog suda jezero ognjeno. A istovremeno ta djeca nemaju niti jedan osoban grijeh i pravoslavci ne vjeruju u Augustinovo tumačenje istočnog grijeha pa ne vidim teološku prepreku za mogućnost da ih barem na Konačnom sudu Božja milost oslobodi pakla.

    Što se tiče i katolika i pravoslavaca, razumjela bi stav: "Nemamo nikakvih objava o tome pa nemamo razloga pretpostavljati da su spašeni." No stav iz gore citiranog članka je "nemaju nikakvu mogućnost spasenja". Gdje je opet to objavljeno?

    Jedna stvar je što bi ja voljela vjerovati da su ta djeca spašena, s druge strane više volim istinu od ideje koja mi se sviđa. A istinu ne znam.

    S druge strane, Bog je odlučio ne dati nam nikakve informacije o tome. Zato da bi mi mogli mudrovati. Ili imati vjere da će njegov sud biti posve pravedan i ne mudrovati. Teoretski, znam da je drugo ispravan put, praktično se stalno vraćam na mudrovanje.
    Jer nekako intuitivno, teško je pojmiti novorođenče u paklu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I još jedna stvar, zašto se krštenje smatra nužnim za spasenje, a euharistija ne?

      "Isus im reče: "Zaista zaista, kažem vam: ako ne jedete tijela Sina čovječjega i ne pijete krvi njegove, nemate života u sebi.
      Tko jede tijelo moje i pije krv moju, ima život vječni, i ja ću ga uskrsnuti u posljednji dan."

      Izbriši
    2. Odgovorio sam gore - vrlo je moguće da bivši katolički svećenik podmeće nehotimično katoličku teologiju o istočnom grijehu kao pravoslavnu.
      Stoga je relevantniji drugi tekst koji se temelji na sv.Ivanu Zlatoustom i objašnjava kako i zašto je sv.Augustin ušao u zabludu koja se je zatim proširila na zapadu, a budući su je prihvatili i rimski biskupi kao 'nezabludivi Kristovi vikari na Zemlji' ona je postala 'dogmom'.
      Odlično si primijetila da ne smijemo gubiti vrijeme na stvari koje nam nisu objavljene.
      Mene je to jako dugo mučilo i onda sam kao vrlo logično objašnjenje prihvatio nauk sv.Augustina o predoređenju svetaca uključujući nauk o istočnom grijehu.
      Problem s tom teologijom je što se radi 'logike' Boga predstavlja latentno nepravednim.

      Izbriši

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.