petak, 25. svibnja 2018.

Cenzura na hrvatski način

Prvo, cenzura je nešto što uvijek postoji i dobro je što postoji.
Nije dobro jedino kad se onemogućuje istina, ali i istina jest kako ne postoji apsolutna sloboda i pravo na iznošenje ideja na bilo koji način.
Društvo koje kaže kako u njemu nema cenzure to jest kako postoji ustavno zaštićeno pravo na slobodu izražavanje je društvo licemjerja i laži.
Takvo društvo dakako provodi cenzuru samo skrivečki, kukavički.
Normalno društvo i država treba jasno reći što nije dozvoljeno širiti, a to bi trebala biti laž.
Laž nema pravo na postojanje, štoviše ona ontologijski i ne postoji, laž bi se trebalo definirati kao nedostatak istine, kao neki defekt od istine, kao bolest koja vodi u smrt.
Istina je Bog, stoga se vraćam opet na državu-društvo koji trebaju imati mjerilo istine u Bogu, a ne u ljudskim fantazijama što je istina, što je dobro.
Moderne sekularne države negiraju tu istinu i k tome lažu kako ne provode cenzuru, one su duboko zaglibile u laži, njima je laž nešto kao kisik za pluća.

Kako pratim portal HKV, danas sam primjetio da je na istom objavljen tekst Đ.Vidmarovića o knjizi arhiepiskopa Aleksandra "Hrvatska Pravoslavna Crkva bila je, jest i bit će".
Portal inače je domoljubno i tradicionalno orijentiran (za naše prilike) te je već u više navrata objavljivao tekstove o HPC.
Odlučio sam se nadovezati na jedan drugi komenatar s ovim tekstom:


Potpuno se slažem s komentarom.
SPC već dugo boluje od hereze etnofiletizma.
Inače kad je nakon prvog velerata ustrojena država SHS odnosno uskoro kraljevina Jugoslavija, bilo je naravno i u skladu s Pravoslavljem da se ustroji nova mjesna pravoslavna Crkva istog naziva, npr. JPC (Jugoslavenska Pravoslavna Crkva).Kako SPC i tadašnja vlast nije na to išla, očito je da su smatrali Jugoslaviju kao proširenu Srbiju.
Nažalost i danas tako smatraju RH i BiH, kao nesuverene države koje nemaju prava na svoju nacionalnu (u smislu države, a ne etnosa) Crkvu.
Isto tako se odnose prema Crnoj Gori i Makedoniji.
Dakle, kad bi bila RH suverena država, onda bi ona sama tražila od Sabora Pravoslavnih Crkvi da se na njezinom teritoriju ustroji HPC.
To je upravo tražila i dobila NDH (mislim da ju je priznala i Ruska PC).
HPC nije mjesna pravoslavna Crkva samo za Hrvate, nego za sve pravoslavne hrvatske državljane, jer u Pravoslavlju ne postoje mjesne Crkve koje se temelje na etnosu, nego je uvijek u pitanju suverena država.
Prema tome RH je po ovom pitanju vazalna država srpske države.
Poznati povjesni vođa Poljaka i predsjednik Pilsudski nije dozvoljavao da se u Poljskoj, koja je tada imala mnogo Ukrajinaca na istoku zemlje, registrira bilo koja 'podružnica' strane pravoslavne Crkve, nego da se formira Poljska PC.
To isto je dvadeset godina kasnije učinila NDH.
Tko je onda suvereniji NDH ili RH?
I trebamo jednom već prestati se stalno ispričavati zbog NDH i osuđivati ju odnosno raditi sve suprotno, jer onda ćemo i dalje ostati vazalna država.
Inače osobno sam cijeli život bio rimokatolik, a pred nešto manje od pola godine shvatio sam kako je papizam povijesna i tragična zabluda.
Stoga se smatram hrvatskim pravoslavcem.

Poslao sam i drugi komentar:

Apropos odnosa RKC prema HPC.
Tu ne treba očekivati nekakve izmjene na bolje budući Vatikan želi preko SPC dobiti dobre odnose s R(uskom)PC.
Moguće je da neki hrvatski biskup samostalno odskoči od te zadane politički linije, te poput Košića dozvoli korištenje prostora za promidžbu HPC, ali to su samo izuzeci koji mogu biti sankcionirani ako bi nešto više od toga učinili.
U Pravoslavlju je de facto svaki biskup suveren u svojoj biskupiji odnosno svi biskupi su ravnopravni, što nije slučaj u RKC u kojoj je rimski biskup-papa ustvari jedini suveren, štoviše Kristov zamjenik na Zemlji.

Ubrzo je prvi komentar nestao pa sam pomislio kako je neki problem sa programom za slanje komentara.
Pa sam ga ponovno poslao i opet je isti nestao.
Drugi komentar je ostao.
I tako sam nekoliko puta ponovio slanje da budem siguran kako prvi komentar briše administrator.
Zato sam poslao treći komentar:

Poruka administratoru koji mi stalno briše komentar.
Tvrdoglav sam i stalno ću ga ponovno stavljati dok mi ne odgovorite zašto je isti za vas nepoćudan.
Nakon toga sam dokazivao kako sam tvrdoglav.
Administrator očito dežura, pa ću ponovno poslati komentar kad ode na marendu ili ga više ne ću slati budući mi je to brisanje svjedočanstvo ovog teksta.
Dakako imam snimljenu na HDD stranicu tog portala s mojim komentarom koji se stalno briše.

Zašto ne postoji na HKV jasno definirana pravila što će se objavljivati, a što ne će?
Zašto ne stoji recimo pravilo:
- podržavat ćemo HPC radi političkih interesa to jest zato što je protivnik SPC u RH, ali ne ćemo dozvoliti da se pravoslavlje kao takvo afirmira, pogotovo da bivši rimokatolici svjedoče zašto su postali pravoslavci?

To je dakle druga strana medalje poznate hrvatske šutnje.
Umjesto da se jasno kaže za što se netko zalaže, a protiv čega jest, o tome se šuti da se ne bi zamjerilo svjetskim moćnicima, ali prema malim ispod ide se s cenzurom (s nogom iz mraka) bez da se kaže da cenzura postoji i zašto postoji. 
Dakle, poznati hrvatski nedostatak niza kostiju na leđima koje nazivamo kralježnicom.

Nema komentara:

Objavi komentar

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.