ponedjeljak, 19. ožujka 2018.

Redovno učiteljstvo rimskog pape

Nastavak naslova je - je nezabludivo po vjerovanju onih koji vjeruju da je rimski biskup nezabludivi Kristov zamjenik na Zemlji.

Uobičajeno je kod papista koji su tradicionalni i koje pejorativno nazivam 'otpornici' to jest koji su slični onoj djevojci iz narodne poslovice - 'htjeli bi da im uđe, a da ostanu nevini', tumačiti kako je rimski papa nezabludiv samo kad izriče i obznanjuje svoje izvanredovno učiteljstvo.
Tako oni tumače da je to posljednji put bilo kad je papa Pio XII proglasio dogmu o uznesenju Bogorodice na Nebo.
Budući su i prije i nakon toga rimski pape svašta pisali i izjavljivali što se protivi onom što su neki drugi pape izjavljivali kroz povijest ili što su naučavali kršćanski oci, nađeno je rješenje - papa može činiti što god hoće i govoriti što god hoće, pisati što god hoće, može recimo ljubiti kuran, ali on i dalje ostaje nezabludivi vikar na Zemlji kojem se trebaju podložiti svi ljudi ako se žele spasiti.

Papa Ivan Pavao II tako ostaje sveti otac i svetac papista bez obzira ne ljubljenje kurana, zato što nije prije ljubljenja rekao - 'evo ovo činim kao nasljednik sv.Petra te sam stoga nezabludiv, te s ovim poljubcem obvezujem kao vrhovni pastir i naučitelj kršćana na Zemlji da i oni čine tako'.
Dakle mogao je i pred kamerama otići na grob Laveya utemeljitelja sotonske crkve, poljubiti njihovu sotonsku bibliju, a otpornicima bi pao kamen sa srca zato što to nije učinio ex cathedra iako bi cijeli svijet vidio da to čini s bijelom kapicom na glavi te da je to glavom i bradom osoba koja se predstavlja nezabludivim Kristovim vikarom na Zemlji.
Pri tome će se pozivati na prvi vatikanski koncil i tamo donešenu dogmu o nezabludivosti papa iako je prema samom nauku papističke Crkve papa mogao donijeti tu dogmu i bez sazivanja koncila, štoviše papa ima pravo poništiti bilo koju odluku ili dogmu donesenu na koncilu ili poništiti cijeli koncil.

Da, stvarno čemu onda koncili ako je papa nezabludiv ex cathedra?
Zašto je sv.Konstantin sazvao i presjedao nicejskim saborom Crkve kad je mogao samo pitati rimskog papu neka on prosudi Arija i reče što je Vjerovanje, tako da ne bi sveti koncilski oci u Niceji, pa i on sam koji je rimski car i ima važnijih stvari od presjedanja koncilom koji nije valjan ako ga ne prihvati rimski biskup i patrijarh, gubili vrijeme?
K tome u Niceji i na ostalim koncilima u Vjerovanju nije bilo filioque, i tako su koncilski oci učinili razdor umjesto da su pitali nezabludivog što je istina vjere.

Međutim, otpornici griješe i u samom tumačenju papizma.
Jer prema toj zabludi rimski papa nije samo nezabludiv kad kaže - 'pazi sad što ću reći jer to je ex cathedra', nego kad god kao biskup izriče nauk svojem stadu.
A ne zaboravimo njegovo stado prema papizmu je cijeli svijet, odnosno svi kršćani, te što god papa svojim redovitim učenjem kaže kršćani trebaju to prihvatiti kao istinu.
Makar znali kako se to protivi redovitom učiteljstvu nekog pokojnog pape.
Ta on je bio nezabludiv u svoje vrijeme, a vremena se mjenjaju.

Dakle, ako je Pio XII napisao i objavio encikliku "Humani Generis" u kojem se daje ili zeleno ili žuto svjetlo na zabludu darwinizma (iako je zabluda evolucije ustvari nauk poganstva od početka, Darwin tu nije bio originalan) onda svi kršćani trebaju dati to isto svjetlo u svom vjerovanju prema darwinizmu.
To praktično znači da ako su dotad vjerovali kako je evolucija zabluda, da nakon objave enciklike pape Pia XII trebaju uskladiti svoju vjeru s najnovijim stanjem, te reći darwinistima - možda ste u pravu, a možda je istina u Knjizi Postanka, možda je u toj Knjizi stvarno napisano što se je dogodilo u početku, a možda su ti događaji iz Mojsijeve mašte te da se tu samo radi o alegorijama-slikama.

Osim redovnog učiteljstva rimskog pape, papisti vjeruju kako je nezabludivo i redovno učiteljstvo njihove Crkve.
A što bi to bilo?
To je nauk kojeg trenutno svi biskupi svijeta naučavaju svojim stadima.
Pa pokušajte naći zajednički nazivnik nauka svih tih biskupa.
To nije niti Vjerovanje, jer neki od njih će bez problema izostaviti filioque, a neki će reći kako je izostavljanje heretično.
Neki će osuditi sodomizam kao grijeh koji vapi Bogu na Nebu za osvetom, neki će službeno primiti dvije lejzbijke od koje jedna prima muške hormone i pokušava biti muško te ih u tome podržati (ako ne znate, to je učinio trenutni rimski biskup).
Zajednički nazivnik bi bio - nema zajedničkog nazivnika, jer ima i papista koji ne vjeruju u nezabludivost papa (ali ostaju i dalje papisti, jer sa svojim drugim zabludama ne mogu biti u pravoslavnoj Crkvi), pa je potrebno puno mašte da bi se taj nazivnik izračunao.

Iz sva tri ili četiri izvora nezabludivosti, izvanredovna nezabludivost učenja rimskog pape, njegova nezabludivost u redovnom učenju, zatim relativna novost koja je na tragu nauka Crkve - koncilijarizam kojeg ne prihvaćaju tradicionalni papisti - izvanredovna nezabludivost koncila Crkve, te nezabludivost redovnog učiteljstva (zajednički nazivnik redovnog učenja svih biskupa) Crkve, proizlazi ništa drugo nego želja onih u hijerarhiji papizma da imaju potpunu kontrolu nad laicima, svatko barem u svojoj biskupiji.

Jedan dobar primjer toga je dominikanac Savanarola u Firenci za vrijeme renesanse. 
Medici su tada bili poznati vladari Firence koji su ujedno bili, gle čuda, pape u Rimu, promotori renesanse to jest povratka poganstva, i začetnici kapitalizma i kamatarenja - bankarstva.
Renesansa nije bila samo povratak poganske umjetnosti i znanosti, nego i poganske magije i okultizma u čemu su veliku ulogu odigrali Medici koji su nabavili pogansko-okultne knjiga s istoka i onda ih preveli na latinski i raširili Europom.
Dominikanac Savanarola je digao na pobunu građane Firence, javno je govorio kako je posve siguran da ondašnji papa u Rimu ne vjeruje u kršćanstvo, a htio je i sazvati koncil koji bi tadašnjeg papu izbacio i osudio kao heretika.
Na kraju je završio na lomači, a znam da mnogi papisti tumače kako je u kritici razvrata Medicija i renesansnih papa bio u pravu, ali nije smio ići protiv 'nezabludivog' makar to bio javni bludnik i štovatelj poganstva.
Zar ne vidimo da se isto ili slično sada ponavlja, samo nema lomače?
Malo tko nije vidio fotografiju na kojoj je papa Ivan Pavao II poljubio kuran (ipak manje ih zna da je to učinio dva puta, najprije u Maroku na stadionu prepunom muhamedanaca, a drugi put 1999. u Rimu kad mu je delegacija iz Iraka poklonila tu knjigu laži), ali ipak isti ostaje kod većine papista i dalje nezabludivi Kristov vikar na Zemlji.
Sedevakantisti će reći kako je on bio heretik te je time sam sebe izbacio iz stolice rimskog biskupa, što je istina, samo taj isti kriterij ne žele nikako primijeniti na renesansne pape i one još malo ranije, jer bi im to srušilo kulu od karata zvanu papizam - krivovjerje kako je rimski biskup nezabludivi monarh Crkve.

Ovaj tekst sam napisao inspiriran ovim tekstom kojeg je napisao papist sedevakantist, ali ne da ga je izbacio iz rukava, nego citira nauk papizma.
U osnovi se taj nauk svodi na krivo tumačenje Isusove rečenice:
"Tko vas sluša, Mene sluša."
Njihova interpretacija je - ako nas ne slušate i ne izvršavate to što vam zapovijedamo, onda ne slušate Gospodina Isusa Krista.
Dok ovi kojima se Gospodin obraća su apostoli i njihovi nasljednici ne u formalnom smislu da su rukopoloženi od drugih biskupa jer i Nestorije je bio valjano rukopoloženi biskup i carigradski parijarh (a Honorije rimski), nego oni koji slijede nauk Kristov to jest nauk apostola, kršćanskih otaca i ekumenskih koncila Crkve.

Možete također primjetiti kako autor opisuje povijesno-teološku situaciju u papizmu prošlog stoljeća kad su neki teolozi tumačili kako jurisdikcija biskupa dolazi od toga što su rukopoloženi za biskupe odnosno od Gospodina Isusa Krista preko apostolskog naslijeđa, dok su drugi tumačili kako jurisdikcija dolazi od Krista (rukopoloženja) preko rimskog pape.
Tako je papa Pio XII presjekao raspravu sa svojom enciklikom "Mystici Corporis" u korist drugog mišljenja, dakle preko svog redovnog učiteljstva koje je za papiste nezabludivo.
Nakon toga teoretski nitko od papista ne smije više držati prvo stajalište, jer kako kažu - progovorio je sv.Petar kroz usta pape Pia XII.
Osim ako ne dođe neki drugi papa i nezabludivo kaže suprotno.
Međutim, ako tražimo istinu po ovom pitanju onda se trebamo jednostavno vratiti u prvo tisućljeće.
Rimski biskup i zapadni patrijarh nije tada imao ovlasti niti je to onda isti tražio, da namješta biskupima iz ostalih patrijahata njihove biskupije u kojima će imati jurisdikciju. 
To je bilo, koliko znam, u nadležnosti pojedinih patrijahata i danas je još uvijek.
K tome često je vjerni puk s mjesnim klerom birao svojeg biskupa, nikako da ga je birao rimski biskup.
Konačno i rimskog biskupa je birao rimski puk i kler, sve dok nisu nakon shizme ustoličili kardinalski zbor, pošto je bilo logično, budući rimski papa ima pod svojom jurisdikcijom cijeli svijet, da onda nazabludivog Kristovog vikara na Zemlji ne biraju samo Rimljani.


P.S.
Inače autor bloga "Introibo Ad Altare Dei" što znači na hrvatskom 'idem k žrtveniku Božjem' nije mi htio objaviti post na kojem sam mu se iskreno zahvalio na tekstu jer mi je to bio povod za ovaj te sam dao na isti poveznicu. 
Zna me on od prijašnjih tema i kako kaže moli se za mene da napustim istočnu shizmu.
Vjerojatno je koristio google prevoditelja, pa nije htio objaviti moj post zbog poveznice.
Međutim htio ne htio, sedevakantisti postavljaju prava pitanja koja sam i ja nekad postavljao.
Tako jedan post glasi:
"How do we know the infallible decree that the pope is infallable was not itself falable?
Couldn’t VII and everything since show that possibly that decree was wrong and possibly IT was the first “fork” from true Catholicism?
I don’t personally believe this, however, if I am honest with myself the thought does pop in my head and if I were not Catholic already, logically I would have issues with this. I think it is probably due to my own lack of understanding and needing to learn more so I can make better sense of things."


Dakle, postavlja legitimno pitanje:
kako se zna da je nezabludiva izjava-dogma o papinoj nezabludivosti sama po sebi nezabludiva?
Tu se dolazi do cikličke nevaljale argumentacije i vjerujem kako će mu Introibo odgovoriti - znamo iz sv.Pisma 'ti si Petar stijena i na toj stijeni ću sagraditi Crkvu svoju', prema tome rimski biskup je nezabludiv.
Međutim nitko to od kršćana prvog tisućljeća nije tumačio kao nauk Crkve (osim onih koji su krajem prvog tisućljeća pripremali papizam), nego eventualno kako je izjava i vjera sv.Petra: "Ti si Krist-Pomazanik, Sin Boga živoga" i koja je prethodila toj rečenici temelj Crkve.
Kad bi i sv.Petar bio osobno temelj Crkve i nezabludivi Kristov vikar na Zemlji, gdje nam je to objavljeno kako se ta nezabludivost nastavlja u rimskim biskupima kad je sv.Petar najprije bio biskup Antiohije i gdje je rukopoložio nasljednike, zatim je u Aleksandriji učinio isto, a umro je mučenički na kraju u Rimu?
Kad se netko tako poziva na sv.Pismo i sv.Petra, gdje je to sv.Petar izjavio kako njegovu nezabludivost naslijeđuje rimski biskup, gdje je to u sv.Pismu ili u nekim drugim tekstovima?
Tako da jedini odgovor je ciklički argument.

32 komentara:

  1. Na blogu introibo ad altare Dei stvarno ima dobrih tekstova ali kad ga malo bolje proucis prepun je modernizma

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pogotovo u dijelu NFP, znanosti, evolucije, ali i evidentne zablude kako se nauk Crkve mjenja s vremenom.

      Izbriši
  2. emile, kako je ono sveti Pavao ukorio svetog Petra jer je ono bio pogriješio? a Sveto Pismo kaže da je Krist utemeljio Crkvu na Petru i dao mu ključeve! znači na prvu loptu, tu već imamo kontradikciju u Svetom Pismu! na prvu loptu, ako čitamo površno, ali ako se zadubimo i uz pomoć crkvenih otaca i teologa, ovo dvoje se može pomirit i ne samo pomirit nego se može i opravdat dogma o nezabludivosti ne samo svetog Petra nego i njegovih nasljednika! ako Crkva ne može biti nadvladana, onda je potrebno da njezin zemaljski vođa (Petar) bude nezabludiv. to ne znači da ne može nikad pogriješit, može i mora jer je čovjek smrtnik kao što je Petar pogriješio kad se licemjerno ponašao pred židovima ili kad je (Ivan Pavao 2.) politički korektno poljubio kuran. to su sve greške ali nezabludivost se sastoji u tome što Petar neće dozvolit da se crkveni nauk izmjeni. Može se i disciplina okrnjit što se dogodilo, može se promijenit i odnos prema svjetovnoj državi i drugim religijama što se dogodilo, može se dogodit da se stavlja naglasak na određene Božje atribute (milosrđe) a da se druge zanemaruje i prešućuje (pravednost) što se dogodilo, može se dogodit i da se liturgija mijenja (što se dogodilo) ali to još uvijek ne znači da je Petar promijenio crkveni nauk i da je zabludiv u pitanjima vjere. ja osobno vjerujem da će Bergoglio promijenit crkveni nauk, da će ukinuti pretvorbu u liturgiji svete Mise i da on priprema teren za antikrista ali mislim da je očito da se to još nije dogodilo. znači sveti Petar i njegovi nasljednici su nezabludivi jer Crkva mora bit i stajat do antikrista a kad ovaj dođe onda će Crkva u podzemlje. očito će mu jedan od Petrovih nasljednika to i omogućit kao što se iščitava iz Svetog Pisma i proroštava katoličkih svetaca ali to i dalje ne znači da je Petar zabludiv. Bl. Anna Katarina Emmerich je imala viđenja o vremenu u kojem mi živimo, kirurški precizno je predvidjela ovo vrijeme pa opet nikad nije posumnjala u dogmu katoličke crkve kao što si ti emile ne samo posumnjao nego i odbacio.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da sam u tekstu, ali i prije odgovorio na to.
      1. kršćanski oci nisu tumačili tu rečenicu kako to papisti tumače nego da se Crkva temelji na vjeri kako je Isus Krist to jest Pomazanik (što su židovi očekivali-čekali Mesiju) i još važnije, da je Sin Božji.
      2. kad bi sv.Petar i bio temelj Crkve, tko je njegov nezabludivi nasljednik, patrijarh Antiohije, Aleksandrije ili Rima?
      3. sva tri patrijahata imali su patrijarhe heretike (neki imaju i danas), prema tome niti jedan patrijarh nije nezabludiv

      Izbriši
    2. K tome, a to je tema ovog teksta, rimski papa je po dogmama papizma nezabludiv ne samo kad svečano proglašava dogme to jest u izvanredovnom učiteljstvu, nego i u svom redovnom učiteljstvu kad piše pisma i drži javne govore ili kad radi javne čine poput ljubljenja kurana (dakle isto je reći herezu kako je kuran sveta knjiga kao i javno poljubiti ga).
      Papa Honorije je, što je meni poznato, prvi rimski biskup koji je napisao heretično pismo isto heretičnom carigradskom patrijarhu Sergiju, i oboje je proglasio i osudio hereticima treći ekumenski koncil Crkve u Carigradu. Ondašnji papa je isto anatemizirao papu Honorija koji je bio tada pokojnik, i nakon toga su se nanizali mnogi pape koji su stupanjem na svoju dužnost ponavljali anatemu papi Honoriju.
      Dakle, da je i bio papa Honorije krivo optužen, onda su redom ti rimski pape bili zabludivi u svom redovnom učiteljstvu jer su pravovjernog Honorija osuđivali i anatemizirali kao heretika.
      Kako god bilo, to je povijesni dokaz kako rimski biskup i patrijarh nije nezabludivi Kristov vikar na Zemlji.

      Izbriši
  3. Opsesivno kompulzivna protukatolička histerija se nastavlja.

    „Uobičajeno je kod papista koji su tradicionalni i koje pejorativno nazivam 'otpornici' to jest koji su slični onoj djevojci iz narodne poslovice - 'htjeli bi da im uđe, a da ostanu nevini', tumačiti kako je rimski papa nezabludiv samo kad izriče i obznanjuje svoje izvanredovno učiteljstvo.“
    Jedini koji ima shizofrene karakteristike djevojke iz poslovice, te stalno smišlja protukatoličke konstrukcije, si ti. Za katolike to uopće nije pitanje. Još nisam sreo katolika koji se time bavi, jer je definicija ex catedra, svakome pri zdravom razumu jasna.
    Meni jedino nije jasno zašto se ti ne baviš pravoslavnim PR-om umjesto što rigaš mržnju protiv Katoličke crkvu?
    Ah, i ja gluposti pitam. Pa to i je u opisu posla bradatih.

    „papa može činiti što god hoće i govoriti što god hoće, pisati što god hoće, može recimo ljubiti kuran, ali on i dalje ostaje nezabludivi vikar na Zemlji kojem se trebaju podložiti svi ljudi ako se žele spasiti.“
    Protestantsko/pravoslavna laž. Kada papa ljubi kuran, katolik ne samo da mu se u tome ne smije podložiti, već se mora suprotstaviti.
    Kao što i dijete smije i mora otkazati poslušnost ocu koji ga nagovara na kriminal.

    „Papa Ivan Pavao II tako ostaje sveti otac i svetac papista bez obzira ne ljubljenje kurana...“
    Još nisam čuo niti jednog katolika da se poziva na IP2 kao sveca. Po njegovim eskapadama jašite samo vi heretično/šizmatični kako bi ih koristili za napad na katoličanstvo općenito.

    „Dakle mogao je i pred kamerama otići na grob Laveya utemeljitelja sotonske crkve,“
    Za razliku od katolika, kod vas bradatih se ne moraju izmišljati scenariji sotonizma. Bar smo mi Hrvati to na svojoj koži osjetili.

    „Da, stvarno čemu onda koncili ako je papa nezabludiv ex cathedra?“
    Zato što se koncili ne sazivaju zbog jedne odluke.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. „Zašto je sv.Konstantin sazvao i presjedao nicejskim saborom Crkve kad je mogao samo pitati rimskog papu neka on prosudi Arija i reče što je Vjerovanje...“
      Zato što je bilo 4. stoljeće i što se moglo sačuvati jedinstvo.

      „K tome u Niceji i na ostalim koncilima u Vjerovanju nije bilo filioque, i tako su koncilski oci učinili razdor umjesto da su pitali nezabludivog što je istina vjere.“
      Pa eto, dobili ste odgovori i opet ga odbacujete.
      Zašto Adam i Eva nisu slušali Boga? Zašto su Izraelci slušali Arona umjesto da su pitali Mojsija? Zašto je Petar na jezeru posumnjao? Zašto svjedoci Isusovih čuda nisu prihvatili Isusa? Itd., itd.

      „Međutim, otpornici griješe i u samom tumačenju papizma.
      Jer prema toj zabludi rimski papa nije samo nezabludiv kad kaže - 'pazi sad što ću reći jer to je ex cathedra', nego kad god kao biskup izriče nauk svojem stadu.“
      Opet laž. Ex cathedra se jasno razlikuje od papinih privatnih izjava, pa čak i kad su naučiteljske.

      „Dakle, ako je Pio XII napisao i objavio encikliku "Humani Generis" u kojem se daje ili zeleno ili žuto svjetlo na zabludu darwinizma (iako je zabluda evolucije ustvari nauk poganstva od početka, Darwin tu nije bio originalan) onda svi kršćani trebaju dati to isto svjetlo u svom vjerovanju prema darwinizmu.“
      Laž na laž. Koju gle čuda, rado koriste i modernisti. U Humani Generis nije dano nikakvo svjetlo za darwinizam, već za istraživanja. A što je bolje za rušenje darwinizma od istraživanja?

      „Osim redovnog učiteljstva rimskog pape, papisti vjeruju kako je nezabludivo i redovno učiteljstvo njihove Crkve.
      A što bi to bilo?
      To je nauk kojeg trenutno svi biskupi svijeta naučavaju svojim stadima.
      Pa pokušajte naći zajednički nazivnik nauka svih tih biskupa.“
      Već mi je dosadno ponavljati kako se radi o lažima.
      Pokušajte naći zajedničkih nazivnik svih heretičkih i šizmatičnih sekti. Mržnja i laži o Katoličkoj crkvi.

      „Kad bi i sv.Petar bio osobno temelj Crkve i nezabludivi Kristov vikar na Zemlji, gdje nam je to objavljeno kako se ta nezabludivost nastavlja u rimskim biskupima kad je sv.Petar najprije bio biskup Antiohije i gdje je rukopoložio nasljednike, zatim je u Aleksandriji učinio isto, a umro je mučenički na kraju u Rimu?“
      Nikome se Isus nije obraćao kao Petru i nitko nije dobio upute kao on. Petru je Isus da ključeve Crkve, a ključevi su u ono doba predstavljali vlast. Nakon uskrsnuća Isus izdvaja Petra i daje mu upute za brigu o vjernicima. Itd., itd., itd.

      Izbriši
    2. Kad Kvatrića obuzme bijes onda ne može shvatiti napisano.
      Dakle još jednom.
      Papisti prema nauci RKC vjeruju kako je rimski papa nezabludiv ne samo u svom izvanredovnom, nego i u redovnom učiteljstvu.
      A i sama ta podjela na redovno i izvaredovno je, koliko mi je poznato, konstrukt 19.st. kako bi vuk bio sit i ovce na broju.
      Ovce mekeću kako je papa Franjo i njegovi prethodnici nezabludivi Kristovi vikari na Zemlji bez obzira što svi vide kako su heretici, i onda kažu kako on može biti heretik i ostati nezabludiv jer nije ništa krivovjerio 'ex cathedra'.
      Međutim nauk RKC je kako je rimski papa nezabludiv i u svom redovnom učiteljstvu.
      I to je jasno zašto, jer bi u suprotnom papisti mogli otkazati poslušnost 'nezabludivom' osim ako im nešto ne kaže 'ex cathedra', a to radi upravo SSPX tako da bi oni stvarno Antikrista priznali za rimskog papu dok god on ne bogohuli s početnim riječima 'pazi sad - ovo sad kažem ex cathedra'.

      Kvatrić, uzdahni duboko kad ovo pročitaš, mirno diši pola minute, onda idi ponovno pročitati tekst.

      I jasno je kako želim svoju zabludjelu braću i sestre uvjeriti da su u zabludi papizma.
      To nije nikakav PR, nego misionarenje u Gospodinu Isusu Kristu.

      Izbriši
    3. Nije mene obuzeo bijes, već tebe šiza.
      Jesi li siguran da se nisi prebacio među protestante. Mislim, pere me žestoki deja vu. Ovakvih šizika o tome što katolici vjeruju sam se naslušao od njih. Kao da slušam luterovce kako mi objašnjavaju u što vjerujem.
      Kažem čovjeku u što vjerujem, ali on kaže ne, ti vjeruješ u suprotno?! Ha,ha,ha, majko mila, kao da sam u ludnici. "Let iznad kukavičjeg gnijezda" je kamilica za protestantske i Emilove pravoslavne scenarije :))))

      Što se tiče tvog misionarenja, od srca vam želim da skupa s luterovcima odvučete što više modernista, pa da se oslobode naše crkve i pročisti katolički puk od kukolja mrtve vjere.

      Izbriši
  4. emile, dogmu o papinoj nezabludivosti je stvarno teško branit i nema baš prejakih argumenata posebno s obzirom da je kroz povijest vidljivo kakvi su sve likovi sjedili na Petrovoj stolici. ali ti ne možeš nikako objasnit sa pravoslavne pozicije zašto baš Petru Isus daje ključeve i zašto baš njemu kaže da će na njemu utemeljiti Crkvu. ako Petrov nasljednik nije trenutno u Rimu, di je? u Carigradu nije, u Aleksandriji nije, u Jeruzalemu nije, jel u Moskvi? Moskovski patrijarh za sebe sigurno ne tvrdi da je Petrov nasljednik. znači, po pravoslavnoj poziciji, tretnug Petrovog nasljednika - nema ili ga ima ali je heretik. i onda se tako ruši istinitost Svetog Pisma. tako da u konačnici, katolici osrednje brane dogmu nezabludivosti a pravoslavci ruše istinitost Svetog Pisma. pa ti vidi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ključevi sv.Petra se po ničemu ne razlikuju od ključeva koje je dao ostalim apostolima.
      Pisao sam o tome.
      Riječi - 'što god svežeš na Zemlji biti će svezano na Nebesima, a što god zadržiš na Zemlji, biti će zadržano na Nebesima' je isto Gospodin Isus Krist uputio apostolima kao i pojedinačno sv.Petru.
      I što ovo znači 'zadržati' odnosno čega zadržati?
      Grijehe, to jest Gospodin je dao apostolima vlast ili ako hoćeš ključeve da otpuštaju ili ne otpuštaju ljudima grijehe.
      Mislim da nema veće vlasti koju im je dao.
      Ta židovi su Gospodina najviše napadali kad je rekao da se nekom opraštaju grijesi, jer samo Bog to može učiniti.
      Evo, Bog je tu vlast dao sv.Petru i apostolima, odnosno Crkvi.
      Nema većih ključeva Zemlje i Neba u rukama čovječjim od tih ključeva.

      Izbriši
    2. ne, nisi dobro objasnio. govori osobno i direktno Petru da mu daje ključeve neba i zemlje. ne daje Andriji ili Jakovu ili Bartolomeju nego baš Petru. očito je tu dana vrhovna vlast iznad apostolske koji imaju ovlast odriješivat grijehe. očito Petar ima veću vlast od njih, ima vlast nad njima. Petar je slijedeći židovsku tradiciju - vrhovni zemaljski svećenik. ovo je najbolje objašnjenje svetopisamskih redova koji se odnose na Petra. ti imaš svoje objašnjenje koje je isto ok, ali ovo moje tj. katoličko je puno bolje, bolje drži vodu, realno i objektivno.

      Izbriši
    3. Matej 18:18
      "Zaista, kažem vam, što god svežete na zemlji, bit će svezano na nebu; i što god odriješite na zemlji, bit će odriješeno na nebu."
      Isus se obraća apostolima.
      Matej 16:19
      "Tebi ću dati ključeve kraljevstva nebeskoga, pa što god svežeš na zemlji, bit će svezano na nebesima; a što god odriješiš na zemlji, bit će odriješeno na nebesima."
      Isus se obraća sv.Petru.
      Vidimo da je ista moć ili vlast ili ključ dan apostolima i sv.Petru.
      Zato je od početka Crkve sv.Petar samo prvi među apostolima, nikako netko tko je iznad njih i tko im je glava.
      Glava Crkve je naš Gospodin Isus Krist.
      Sv.Petru pripada prvenstvo među apostolima, primus inter pares, prvi među jednakima.
      I gdje je tu onda rimski biskup, patrijarh i papa koji je tobož nezabludivi Kristov zamjenik na Zemlji?
      Pa niti jedan patrijarh niti biskup ne kaže zaa sebe ja sam npr. sv.Andrija i imam sve ono što ima sv.Andrija, jer je tu biskupsku stolicu utemeljio sv.Andrija.
      Tako ne može niti antiohijski, niti aleksandrijski, niti rimski patrijarh reći - ja sam sv.Petar ili na meni je sazdana Crkva Kristova.
      Papizam nije prihvatio niti jedan patrijahat osim dakako Rima, papizam nije prihvatio niti jedan ekumenski koncil Crkve.
      Da, govorilo se je o prvenstvu Rima, ali ne i o nezabludivosti rimskog patrijarha ili da se svi kršćani trebaju podvrgnuti vlasti istog patrijarha inače idu u Pakao.
      Da je zabluda papizma bila prihvaćena u Crkvi, treći carigradski koncil Crkve ne bi niti raspravljao o pismu pape Honorija carigradskom patrijarhu Sergeju, a kamoli bi ga ekskomunicirao i prokleo-anatemizirao kao heretika, a nakon toga isto to potvrdili mnogi rimski patrijarsi-pape.

      Izbriši
    4. K tome, ako kažeš da je sv.Petar pandan velikom židovskom svećeniku iz SZ, onda treba reći kako se je veliki svećenik godišnje mjenjao i kako isti nije nikad bio proglašen nezabludivim niti je donosio ili proglašavao dogme niti je tražio da mu se moraju kao autoritetu podvrći svi židovi inače jao si ga njima.
      Tim više što se je uloga velikog svećenika periodično mjenjala među svećenicima, to je dokaz kako niti u novom i vječnom Izraelu - Crkvi u kojoj je Isus Krist i glava i jedini vječni veliki svećenik koji je samog sebe prinio Bogu Ocu radi nas, ne može biti niti govora da postoji netko tko Ga mjenja na Zemlji sa svim božanskim atributima nezabludivosti i kraljevske časti iznad svih zemaljskih kraljeva.

      Izbriši
    5. Emile svidit će ti se ovaj video https://youtu.be/Ap7kreDRzgQ

      Izbriši
    6. „Ključevi sv.Petra se po ničemu ne razlikuju od ključeva koje je dao ostalim apostolima.“
      Ključeve (vlast) je dao samo Petru. I to ispred ogromne stijene, a još ga je u prvom susretu nazvao Stijenom.

      „I što ovo znači 'zadržati' odnosno čega zadržati?
      Grijehe, to jest Gospodin je dao apostolima vlast ili ako hoćeš ključeve da otpuštaju ili ne otpuštaju ljudima grijehe.“
      Svim apostolima je dao vlast da opraštaju grijehe, ali samo Petru vrhovnu vlast. Jer niti na jednom drugom osim na Petru Isus nije utemeljio svoju Crkvu.

      Izbriši
    7. „Vidimo da je ista moć ili vlast ili ključ dan apostolima i sv.Petru.
      Zato je od početka Crkve sv.Petar samo prvi među apostolima, nikako netko tko je iznad njih i tko im je glava.“
      To vidiš ti, jer tako želiš vidjeti, pa interpretiraš onako kako bi ti želio da piše.
      Međutim, kako god okreneš, piše da je samo Petru dao ključeve kraljevstva nebeskog tj. vrhovnu vlast.
      Osim toga, samo je Petru obećao ustrajnu vjeru i dao nalog da u vjeri učvrsti svoju braću.
      Uglavnom, evanđelja i Djela apostolska su prepuna primjera u kojima je Petar prvi u odnosu na ostale apostole.

      „I gdje je tu onda rimski biskup, patrijarh i papa koji je tobož nezabludivi Kristov zamjenik na Zemlji?“
      U tome što je Isus rekao da vrata paklena ne će nadvladati njegovu Crkvu utemeljenu na Petru. Dakle, ne će biti takve zabludive greške koja bi bila fatalna u smislu promjene nauka.
      Tako je Isus Petru rekao kako će sotona dobiti dopuštenje da ih rešeta kao pšenicu, ali da će samo za njega moliti da ostane ustrajan u vjeri. Znači, Petar je pod direktnom Isusovom zaštitom.
      I što nam govori daljnja povijest Crkve? Pa upravo ono što je Isus i rekao. Mnogi su biskupi kao nasljednici apostola otpali od vjere, ali niti jedan papa (ni oni najgori) kao nasljednik Petra nije izmjenio ni slovo Isusovog nauka.
      Da se skupite svi heretici, od pravoslavaca preko protestanata do mormona i jehovaca, ne možete odgovoriti kako je moguće da Katolička crkva sa nepromijenjenim naukom traje 2000 godina i da se u 265 pontifikata, kako kažete, zabludivih papa, nije pojavila niti jedna proturiječnost među njima.

      „Pa niti jedan patrijarh niti biskup ne kaže zaa sebe ja sam npr. sv.Andrija i imam sve ono što ima sv.Andrija, jer je tu biskupsku stolicu utemeljio sv.Andrija.“
      Naravno da ne kaže kad ni nije Sveti Andrija, već njegov nasljednik. Kao što ni papa ne kaže da je Sveti Petar.

      „Tako ne može niti antiohijski, niti aleksandrijski, niti rimski patrijarh reći - ja sam sv.Petar ili na meni je sazdana Crkva Kristova.“
      Antiohijski i aleksandrijski, jadni ne bili, ne mogu biti patrijarsi ni svoje župe. Dok je rimski, poglavar Katoličke crkve.

      „Da, govorilo se je o prvenstvu Rima, ali ne i o nezabludivosti rimskog patrijarha...“
      Kad je Petar na saboru u Jeruzalemu proglasio dogmu, sabor je ušutio. Rasprava je završena, jer je sve jasno.

      „ili da se svi kršćani trebaju podvrgnuti vlasti istog patrijarha inače idu u Pakao.“
      A kuda po tebi idu oni koji su otpali od Isusove vjere i prihvatili laž? U Raj?

      „Da je zabluda papizma bila prihvaćena u Crkvi, treći carigradski koncil Crkve ne bi niti raspravljao o pismu pape Honorija carigradskom patrijarhu Sergeju...“
      Omiljena laž svega što je protukatoličko.
      Honorije nije naučavao monoteletizam, ali je nemarom dopustio da se ta hereza raširi. Njegov je propust bio baš u tome što katoličku doktrinu nije proglasio ex chatedra i prekinuo raspravu. Dakle, on je bio osuđen zbog zapostavljanja svoje dužnosti, a ne zbog hereze, kako ti podmećeš.

      Uglavnom, koliko god muljali, dribljali i pokušavali naći grešku, ne će ići.
      Sveti Irenej, skoro pa suvremenik, svetog Ivana, kaže: „S tom rimskom crkvom, zbog njezina višega porijekla, sve se druge crkve moraju složiti, dakle svi vjernici u čitavom svijetu, jer su vjerni baš po njoj posvuda sačuvali apostolsku predaju“.

      Izbriši
    8. Kvatrić:
      "Sveti Irenej, skoro pa suvremenik, svetog Ivana, kaže: „S tom rimskom crkvom, zbog njezina višega porijekla, sve se druge crkve moraju složiti, dakle svi vjernici u čitavom svijetu, jer su vjerni baš po njoj posvuda sačuvali apostolsku predaju“."

      Znači u drugom stoljeću, dok još nije bio osnovan Carigrad, dakako onda niti carigradski patrijahat, a Crkva kao cjelina bila u progonstvu i katakombama, sv.Irinej govori kako rimska Crkva to jest rimski patrijahat ima prvenstvo pred drugim mjesnim Crkvama te da u toj Crkvi je najviše sačuvana apostolska predaja.
      Tako je i bilo do pape Honorija što se tiče pravovjerja, ali i poslije njega Rim je imao prvenstvo pred drugim patrijahatima.
      Kad i ako se rimska Crkva i patrijarh vrati u Crkvu isti će imati prvenstvo pred ostalima, ali su svi oni ravnopravni.
      Sv.Petar nije nadapostol nego prvi među apostolima.
      Kao što predsjednik Sabora ima prvenstvo pred ostalim sabornicima, ali njegov glas ima istu težinu kao glas bilo kojeg drugog sabornika.
      Međutim uoči kako sv.Irenej ne poistovjećuje Crkvu koja je jedna, sveta, katolička i apostolska i kojoj je glava Gospodin Isus Krist s rimskom Crkvom.
      Inače bi bile barem dvije Crkve, jedna rimska druga iz koje dolazi sv.Irinej.
      Ili u Otkrivenju u kojem se spominju sedam Crkvi iz Male Azije.
      To su sedam mjesnih Crkvi koje tvore jednu Kristovu Crkvu (ali ne samo one nego i druge mjesne Crkve).
      Svaki kršćanin pripada toj jednoj Crkvi izvan koje nema spasenja, bez obzira bilo kojoj mjesnoj Crkvi pripadao i bilo koji liturgijski obred pohađao.
      Štoviše, kad kršćanin prijeđe na teritorij neke druge mjesne Crkve, onda on i dalje ostaje u istoj Crkvi, a sakramente i sv.Liturgiju pohađa sad u drugoj mjesnoj Crkvi.
      Možda ne znaš, ali u toj jednoj Crkvi i dalje postoji rimski-latinski obred i postoje kršćani-katolici-pravoslavci koji ne idu na obred sv.Ivana Zlatoustog ili neki drugi istočni obred, nego imaju rimski obred.
      Dakako da nisu papisti, jer papizam je krivovjerje.
      Dakle navod sv.Irineja kojeg si citirao nikako ne potvrđuje papizam, to jest zabludu kako je rimska Crkva jednaka Crkvi, ili da je patrijarh rimske Crkve ujedno patrijarh svih drugih mjesnih Crkvi, patrijarh nad patrijarsima, nazabludivi Kristov vikar kojeg svi kršćani moraju priznati kao svoj vrhunski autoritet inače se osuđuju na Pakao.

      Izbriši
    9. Kvatrić:
      "Honorije nije naučavao monoteletizam, ali je nemarom dopustio da se ta hereza raširi. Njegov je propust bio baš u tome što katoličku doktrinu nije proglasio ex chatedra i prekinuo raspravu."

      Nije istina. To su papisti pisali u 19.st. i koje stoljeće ranije kad su trebali obraniti herezu papizma pred činjenicama kako je papa Honorije osuđen na trećem carigradskom koncilu Crkve kao heretik i anatemiziran (proklet).
      Njegovo pismo koje se je čitalo na koncilu se je spalilo kao tekst krivovjerja, i koliko mi je poznato, ni ne postoje kopije tog pisma, odnosno ni ne zna se točno što je u njemu pisalo, osim da je koncil zaključio kako je pismo dokaz kako je papa Honorije heretik.
      Kao što sam već toliko puta napisao, tu je osudu ekskomunikacije i anateme prihvatio ondašnji papa i desetine slijedećih rimskih papa.

      I naravno da je tvoja laž, jer mislim da službeni teolozi papisti ipak tako otvoreno ne lažu danas kad ljudi imaju kudikamo lakši pristup povijesnim dokumentima, kako je papa Honorije kriv zbog propusta, što jednostavno nije ex cathedra proglasio dogmu kako je monoteletizam zabluda (a koncil ga je osudio kao heretika monoteletista).
      Nema niti jednog proglašavanja dogmi u Crkvi tako da je dogmu proglasio rimski patrijarh bilo kako, pa i to što se naziva kod papista 'ex cathedra'.
      Jer sve dogme Crkva je proglašavala na ekumenskim koncilima s kojima su se morali složiti svi patrijarsi i biskupi inače su se smatrali izbačenima iz Crkve.
      Primjerice, da nije ondašnji rimski papa prihvatio odluku trećeg carigradskog ekumenskog koncila Crkve kako su papa Honorije i carigradski patrijarh Sergije anatemizirani heretici, onda bi i on bio ekskomuniciran iz Crkve.

      Izbriši
    10. „Znači u drugom stoljeću, dok još nije bio osnovan Carigrad,...“
      To nema veze sa Honorijem ni Carigradom, već je to načelo koje se kroz povijest potvrđivalo sve do danas.

      „Kad i ako se rimska Crkva i patrijarh vrati u Crkvu isti će imati prvenstvo pred ostalima, ali su svi oni ravnopravni.“
      U koju „crkvu“? :)

      „Sv.Petar nije nadapostol nego prvi među apostolima.“
      Sva evanđelja i djela apostolska, te 2000 godina papinstva koja ih potvrđuju, govore da ima vrhovnu vlast.

      „Međutim uoči kako sv.Irenej ne poistovjećuje Crkvu koja je jedna, sveta, katolička i apostolska i kojoj je glava Gospodin Isus Krist s rimskom Crkvom.“
      A o kojoj govori sveti Irenej ako ne o rimskoj?

      „Ili u Otkrivenju u kojem se spominju sedam Crkvi iz Male Azije.“
      Svašta se spominje u Otkrivenju što je potpuno tajanstveno. Otkrivenje je jedino za koje ne postoji jednoznačno tumačenje, jer jednostavno ne možemo znati što će točno biti.
      Za razliku od Otkrivenja, u Evanđeljima ne moramo ništa nagađati, već jasno znamo kako je Isus osnovao jednu jedinu (ne nikakvu zajednicu Crkava) Crkvu za sve ljude.

      „Svaki kršćanin pripada toj jednoj Crkvi izvan koje nema spasenja, bez obzira bilo kojoj mjesnoj Crkvi pripadao i bilo koji liturgijski obred pohađao.“
      Prvo, to ne može biti, jer je Isus osnovao jednu Crkvu za sve,a ne za svaki narod posebno. Rekao je nema više Židov, Grk..., a pravoslavci traže baš suprotno.
      Drugo, istina je jedna jedina i time isključiva, tako da ne može biti na sto mjesta.

      „Možda ne znaš, ali u toj jednoj Crkvi i dalje postoji rimski-latinski obred i postoje kršćani-katolici-pravoslavci koji ne idu na obred sv.Ivana Zlatoustog ili neki drugi istočni obred, nego imaju rimski obred.“
      To nije važno. Uostalom i pravoslavni obred sam po sebi nije nevaljao. Ali nevaljalo je to što svećenik nije u zajedništvu s Katoličkom crkvom.

      „Dakako da nisu papisti, jer papizam je krivovjerje.“
      To ćeš morati Isusu objasniti.

      „Dakle navod sv.Irineja kojeg si citirao nikako ne potvrđuje papizam, to jest zabludu kako je rimska Crkva jednaka Crkvi, ili da je patrijarh rimske Crkve ujedno patrijarh svih drugih mjesnih Crkvi, patrijarh nad patrijarsima, nazabludivi Kristov vikar kojeg svi kršćani moraju priznati kao svoj vrhunski autoritet inače se osuđuju na Pakao.“
      Sveti Irenej je govorio o rimskoj Crkvi, a njen je poglavar papa. Od Isusa do danas.
      Ne vidim na što bi osim Pakla mogli biti osuđeni oni koji ne prihvate Kristov nauk.

      Izbriši
    11. @Kvatrić
      Navodiš citate kršćanskih otaca jer misliš da su oni dokaz papizma, a te navode ne razumiješ.
      Sv.Irinej spominje rimsku Crkvu kao uzor Crkve koja ima sačuvanu apostolsku predaju i s kojom se zbog toga trebaju druge Crkve složiti.
      To ništa drugo ne znači da je rimska Crkva mjesna Crkva koja je u vrijeme sv.Irineja uzor drugim mjesnim Crkvama.
      Pa naravno da nisu sve te mjesne Crkve same za sebe Kristova Crkva koja je jedna, to su jednostavno mjesne Crkve kao sastavni dijelovi jedne Crkve.
      To je ustroj Crkve koja uvijek kad se proširi na neko novo veće područje uspostavlja tamo novu mjesnu Crkvu.
      Tu je i problem sa sadašnjom inicijativom za HPC, jer Crkva mora odobriti da na nekom području prestaje nadležnost jedne mjesne Crkve u ovom slučaju SPC, a sada tu nadležnost ima nova mjesna Crkva npr. HPC.
      HPC jednostavno mora imati dovoljan broj vjernika koji trenutno pripadaju SPC ili nekoj drugoj mjesnoj Crkvi te koji po predviđenoj kanonskoj proceduri traže formiranje nove mjesne Crkve.
      I nije nužno mjesna Crkva nacionalna, to je samo u slučaju kad se na nekom području nalaze kršćani jednog obreda i jednog naroda.

      Čudim se što još nisi primjetio kako postoje mjesne Crkve koje sve zajedno teritorijalno tvore jednu, svetu, katoličku i apostolsku Crkvu kojoj je glava naš Gospodin Isus Krist i koji je tu jednu Crkvu utemeljio na dvanaestorici apostola.

      Izbriši
    12. Honorije nije uporno sumnjao niti nijekao Božansku istinu, tako da ne može biti heretik. Međutim, onda su hereticima nazivali i one koji na bilo koji način pomognu heretike. A kako je bio kilav prema monotelitima, zbog tog je grijeha (ne hereze!) osuđen.
      Evo što Katolička enciklopedija kaže u članku o Honoriju:
      "Krivnja Honorija bila je upravo u tom da nije autoritativno objavio tu nepromjenjivu vjeru Crkve, ili modernim riječnikom, da nije izdao definiciju ex cathedra.
      Bio je heretik, ne u namjeri, nego u činjenici; i treba držati da je bio osuđen u smislu u kojem su bili osuđeni Origen i Teodor iz Mopsuestije, koji su umrli u katoličkom zajedništvu i nikad se nisu protivili Crkvi. Ali nije bio osuđen kao monotelit, niti je bio Sergije. I bilo bi grubo držati ga 'privatnim heretikom' jer se zna da je imao odlične namjere."

      Izbriši
    13. Da, sveti Irinej spominje rimsku Crkvu kao uzor. I samo je taj uzor do danas sačuvan. Niti jedan drugi.
      Ustroj Crkve od tzv. mjesnih crkvi je tvoj konstrukt koji je u direktnoj suprotnosti sa Svetim pismom. To jednostavno ne postoji. Postoji jedna Crkva za sve ljude s jedne strane i hrpe „mjesnih crkava“ s druge strane. Da te „mjesne“ ne funkcioniraju kao dio Crkve, vidiš iz svog primjera i kemijanja na relaciji HPC-SPC.
      Ako su te „mjesne“ crkve za sve ljude, pa što se ne priključiš? Zato jer ne možeš.
      I u tome je stvar. Te državno/etničke sekte jednostavno nemaju veze sa Kristovom Katoličkom crkvom. U pravoj Crkvi ne postoje takvi problemi. Bilo gdje na svijetu kad uđem u katoličku crkvu, ja sam doma. Ne zamaram se sa nadležnostima ovog ili onog domoroca.

      Izbriši
    14. To je interpretacija Katoličke enciklopedije za koju ne treba posebno dokazivati kako je papistička.
      I čudi me kako ga brane tako da ga uspoređuju s heretikom Origenom koji je naučavao krivovjerje apokastaze i mnoge ljude onda i sada povukao u tu zabludu, pogotovo moderniste ('Pakao je prazan').
      Drugim riječima, Katolička enciklopedija kaže kako ne treba doslovno shvatiti kako je napisano u odlukama trećeg ekumenskog carigradskog koncila da je papa Honorije heretik, nego da je on sličan notornom heretiku Origenu ?!?
      Očito se oni drže upitnog nauka o formalnom i materijalnom heretiku, pa za njih ovaj drugi ni nije heretik, jer ga nitko nije upozorio kako Crkva uči da je hereza ono što on drži pravovjerjem.
      Kažu tako da se papa Honorije nije protivio Crkvi, pa eto nije heretik.
      Kad bi taj modernistički nauk objašnjavali koncilskim ocima onda bi bili i oni proglašeni hereticima.
      Jasno da nije ista težina grijeha krivovjerja kad netko vjeruje u zabludu bez da ga netko upozori kako je to krivovjerje, i kad ga netko od Crkve upozori ali on i dalje vjeruje u krivovjerje.
      Heretik kad se odrekne krivovjerja i pokaje onda jednostavno više nije heretik, ali papa Honorije se nije odrekao inače ga ne bi ekumenski koncil Crkve proglasio heretikom.
      Apropos Origena ako se je isti odrekao prije smrti svojih krivovjerja onda to on više nije, ali ponavljam ekumenski koncil Crkve potvrđen i od rimskog pape ne bi papa Honorija osudio kao heretika da se je Honorije prije smrti odrekao hereze.
      Zar ćemo vjerovati Katoličkoj enciklopediji da je ekumenski koncil Crkve krivo osudio papu Honorija kao heretika, ili ćemo vjerovati ekumenskom koncilu Crkve?

      Izbriši
    15. Kvatrić:
      "Ako su te „mjesne“ crkve za sve ljude, pa što se ne priključiš? Zato jer ne možeš."
      Odkud to ti znaš da se ne ću priključiti?
      Ako budem definitivno zaključio da ljudi koji stoje iza inicijative HPC ne rade u skladu s predviđenom procedurom Crkve za uspostavu nove mjesne Crkve ili da su oni ekskomunicirani od Crkve, onda ću se svakako priključiti nadležnoj mjesnoj Crkvi za područje RH koja je po svemu što znam SPC.
      I što kaže naš Ante, onda ću tamo biti hrvatski špijun :) i nagovorati ću i dalje hrvatske papiste da napuste zabludu tako da bude dovoljan broj hrvatskih pravoslavaca za HPC te da se to odvajanje dogodi naravnim i kanonskim putem.
      Znam da će me pratiti tvoje bratske molitve.

      Izbriši
    16. Kvatrić:
      "Da, sveti Irinej spominje rimsku Crkvu kao uzor."

      Da, i time potvrđuje kako osim rimske postoje i druge mjesne Crkve kojima je rimska uzor.

      Izbriši
    17. „To je interpretacija Katoličke enciklopedije za koju ne treba posebno dokazivati kako je papistička.“
      Činjenice se ne interpretiraju. Interpretirate nemilice vi i protestanti ne bi li našli nova oružja za udaranje po Katoličkoj crkvi.

      „I čudi me kako ga brane tako da ga uspoređuju s heretikom Origenom koji je naučavao krivovjerje apokastaze i mnoge ljude onda i sada povukao u tu zabludu, pogotovo moderniste ('Pakao je prazan').“
      Evo školski primjer interpretacije kada protukatolici stvaraju konstrukte radi napada na Crkvu. Prvo, Origenu su podmetnute svakakve besmislice koje se jasno razotkrivaju usporedbom s njegovim ostalim djelima. Drugo, zanemaruje se kontekst vremena u kojem je živio. Kad npr. Crkva još nije imala definiran nauk u vezi duša i njihovog stvaranja. Treće, velikim se dijelom radi o nerazumijevanju Origenovih tekstova od strane njegovih protivnika ili o naknadnom usavršavanju rječnika. Itd.

      „Drugim riječima, Katolička enciklopedija kaže kako ne treba doslovno shvatiti kako je napisano u odlukama trećeg ekumenskog carigradskog koncila da je papa Honorije heretik, nego da je on sličan notornom heretiku Origenu ?!?“
      Da, jer se hereticima u ono vrijeme smatralo i onoga tko bi namjerno ili nenamjerno podupirao hereze. A Honorije nije zastupao herezu, već ju je „podupro“ nečinjenjem tj. propuštanjem njenog odlučnog suzbijanja.
      To da je Honorije notorni heretik je još jedna protukatolička interpretacija (pojačana sa „notorni“). U čemu se očituje to „notorno krivovjerje“ pape Honorija?

      „Očito se oni drže upitnog nauka o formalnom i materijalnom heretiku, pa za njih ovaj drugi ni nije heretik, jer ga nitko nije upozorio kako Crkva uči da je hereza ono što on drži pravovjerjem.“
      Ne, nego nešto tada Crkva uopće nije naučavala, nešto mu je podmetnuto, a nešto namjerno i/ili slučajno krivo shvaćeno.

      „Kažu tako da se papa Honorije nije protivio Crkvi, pa eto nije heretik.“
      Ne, nego zato što nije naučavo herezu.

      „Kad bi taj modernistički nauk objašnjavali koncilskim ocima onda bi bili i oni proglašeni hereticima.“
      Možda, ako bi se ignorirao kontekst vremena tj. interpretiralo.

      „Jasno da nije ista težina grijeha krivovjerja kad netko vjeruje u zabludu bez da ga netko upozori kako je to krivovjerje, i kad ga netko od Crkve upozori ali on i dalje vjeruje u krivovjerje.“
      Honorije nije vjerovao u krivovjerje. To je laž i protukatolička podvala.

      „Heretik kad se odrekne krivovjerja i pokaje onda jednostavno više nije heretik, ali papa Honorije se nije odrekao inače ga ne bi ekumenski koncil Crkve proglasio heretikom.“
      Osuđen je zbog propusta nečinjenja, a taj je propust tada smatran herezom.

      „Apropos Origena ako se je isti odrekao prije smrti svojih krivovjerja onda to on više nije, ali ponavljam ekumenski koncil Crkve potvrđen i od rimskog pape ne bi papa Honorija osudio kao heretika da se je Honorije prije smrti odrekao hereze.“
      Kako će se odricati nečega u što ionako ne vjeruje. Kao da se ja odričem pravoslavlja. Besmislica.

      „Zar ćemo vjerovati Katoličkoj enciklopediji da je ekumenski koncil Crkve krivo osudio papu Honorija kao heretika, ili ćemo vjerovati ekumenskom koncilu Crkve?“
      Vjerovati ćemo činjenici da Honorije nikada, baš nikada nije naučavao herezu. Ali ju je propustio odlučno suzbiti, a što se tada (kontekst vremena!) smatralo herezom.
      Što se tiče izbora vjerovanja, hoće li onaj tko želi saznati što katolička vjera jest, vjerovati katoličkim izvorima ili pravoslavno/protestantskim?
      Ukoliko netko o katoličanstvu želi učiti od zakletih neprijatelja Katoličke crkve, samo naprijed.
      Kao što sam već rekao, odvucite što više takvih.

      Izbriši
    18. „Ako budem definitivno zaključio da ljudi koji stoje iza inicijative HPC ne rade u skladu s predviđenom procedurom Crkve za uspostavu nove mjesne Crkve ili da su oni ekskomunicirani od Crkve, onda ću se svakako priključiti nadležnoj mjesnoj Crkvi za područje RH koja je po svemu što znam SPC.“
      U skladu s predviđenom procedurom koje crkve? Ekskomunicirani od koje crkve? Od SPC-a? Od „crkve“ osnovane u 13. stoljeću od Nemanjića? Zar je Isus više od 1200 godina ostavio narod bez Crkve, a onda ju utemeljio na Savi Nemanjiću „Stijeni“? I onda tu crkvu ukinu Turci, pa ju nakon par stoljeća ponovno pokrenu jugočetnici? Pa to je cirkus, a ne crkva.
      Ah da, to je „mjesna“ crkva kao dio neke imaginarne crkve. Ali ako je tako onda ona po svom ustroju (po njihovim informacijama) nema nikakvih ovlasti izvan Srbije. Tako da ovi četnici u Hrvatskoj nisu ni nekakva mjesna crkva, već Pupovčevi cirkusanti koji jako dobro parazitiraju na grbači još cirkusantskije hrvatske države.
      I nakon silnih promišljanja i godina razvijanja vlastitog nauka, došao si ni manje ni više nego do pupovčevaca?

      „Znam da će me pratiti tvoje bratske molitve.“
      Hoće svakako, ali ne heretičke.

      Izbriši
    19. Tupiš i tupiš svoje i jednostavno ne daš razumu da pročita i shvati napisano.
      Jučer sam bio na odličnom simpoziju o HPC, kupih knjige o.Aleksandra u kojima je napisano kako tek u 19.st. neke nadbiskupije u Crkvi dobijaju imena nacionalne - mjesne Crkve.
      Tako primjerice nije u 14.st. osnovana Ruska Pravoslavna Crkva, nego je Kijevska mitropolija dobila status patrijarhata, a naziv RPC je stigao puno kasnije.
      Ipekska (Peć) patrijaršija je po tom pisanju upitna jer je ona dotad pripadala bugarskoj Ohridskoj mitropoliji od koje nije nikad dobila dozvolu da se odvoji.
      U svakom slućaju ta Pećka patrijaršija se je tako zvala, a ne SPC čiji naziv je donesen tek 1947., a prije toga je imala druge nazive.
      Poanta je kako mjesne Crkve nisu Kristova Crkva koja je samo jedna, nego su one samo ustroj unutar Crkve.
      Već ti to toliko puta ponavljam, a ti kao slijepac se praviš da to nisam napisao.
      I pet povijesnih patrijahata (Rim, Carigrad, Aleksandrija, Antiohija, Jeruzalem) su pet mjesnih Crkvi koje su zajedno tvorile i tvore jednu, svetu, katoličku i apostolsku Crkvu.
      Možeš opet trubiti svoje laži i praviti se kako ti to nisam napisao, a nisam napisao laž nego istinu koju priznaju i moderni papisti, kao i svi povjesničari.

      Izbriši
    20. Koliko god izvodio logičke vratolomije ostaje činjenica da nikakva crkva za sve ljude ne postoji ni u Carigradu, ni u Aleksandriji, ni u Antiohiji, ni u Jeruzalemu. Jedina opća Crkva za cijeli svijet je ona Rimska. Nikakva tvoja imaginarna sastavljena od hrpe drugih crkava, već jedna univerzalna.
      I samo je ta direktno od Boga stvorena te od Isusovog vremena ima neprekinuti kontinuitet.
      Sve ostale su putem otpadale, te su od raznih otpalih ljudi stvarane.

      Izbriši

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.