četvrtak, 3. ožujka 2022.

Jozafat Kuncevič, prvi svetac kod grkokatolika-unijata

1867. rimski papa Pio IX proglasio je, dakako 'nezabludivo', prvog sveca među grkokatolicima-unijatima, Jozefata Kunceviča .
Na onoj poveznici možemo pročitati kako je:

Postao je veliki čuvar i uspješni pobornik kršćanskoga jedinstva i povezivanja s Petrovom stolicom, zbog čega je i podnio mučeničku smrt. Ubijen je na današnji dan, 12. studenoga 1623, u bjeloruskom gradu Vitebsku jer je njegova pastoralna djelatnost i žarka želja za jedinstvom kršćana navukla na sebe mržnju protivnika. Jozafat je svojim protivnicima govorio proročke riječi: "Vi me smrtno mrzite, dok vas ja sve nosim u srcu i bio bih radostan da umrem za vas."


Dalje se  veli kako su pravoslavni vjernici naoružani sjekirama te godine nahrupili kod njega, ubili i golo mrtvo tijelo bacili u rijeku.
Rekli bismo - Jozafat je umro kao mučenik, kao žrtva mržnje pravoslavnih prema papistima.

Međutim, život Jozafata Kunceviča je imao još neke pojedinosti koje se ne nalaze na rimokatoličkim portalima i glasilima.


Dakle prvo pitanje zašto su uopće pravoslavni odlučili u velikoj Poljsko-Litavskoj državi prijeći u Brest-Litovsku uniju?
Pa baš zato što je to bila velika Poljska koja je u svojim granicama imala teritorije pod današnjom Belorusijom, Ukrajinom i dijelom Rusije (jedne godine su terorizirali Moskovljane i postavili tamo svojeg 'ruskog' cara, ali su ubrzo otjerani i tada su se zacarili Romanovi, posljednji ruski carevi).
Pravoslavni su tada bili potpuno nezaštićeni i Rim i poljski kralj vršili su veliki pritisak na njih da se pounijate (taj pritisak je bio i kod nas kasnije preko Austrije, tako su nastali i hrvatski grkokatolici).
Tko se nije pounijatio, taj je bio u nemilosti, građanin drugog reda.
Dolazilo je do toga da su sami upravitelji te države smatrali da će  pravoslavni radije htjeli biti pod turskim turbanom, nego pod prisilnim unijaćenjem u njihovoj državi.
To je i zabrinulo poljskog kralja, jer je znao ako se pravoslavni pobune, to će biti kraj njegovog velikog poljskog imperija.
Što se je uskoro i dogodilo s ustankom zaporoških kozaka pod vođstvom atmana Hmeljickog što je označilo, nešto nakon toga, i kraj za nekoliko stoljeća poljske države (Poljaci su očito 'žrtve' svojeg imperijalizma, jer se nisu pokazali kao narod koji može imati imperiju, kao što su to mogli Rimljani, Grci, Perzijanci, Rusi).
I nisu se pravoslavni priključili Turcima nego su krenuli u oslobađanje ruskih zemalja od Turaka (usput autor gornjeg videa je turski pravoslavac).
Zaporoški i donski kozaci su bili uspješni ratnici protiv Turaka i oni imaju najveće zasluge što se je Rusko carstvo spustilo do Crnog mora i počelo oslobađati područja pod turskom okupacijom prema Carigradu.
Vratimo se na 'svetog' Jozafata.
Kao što je prikazano u videu, u kojem se citira povijesni dokument - pismo Leva Sapiaha, kancelara ili premijera poljskog kralja, koji upozorava 'sveca' da prestane s nasiljem nad pravoslavnima inače će se pravoslavni pobuniti, a on-poljska država ga ne će (moći) zaštiti.
To nasilje uključivalo je spriječavanje pravoslavnih da pokapaju svoje mrtve na grobljima na kojima su ih dotad pokapali, držao je misu zahvalnicu nakon što je spaljen pravoslavni manastir s ljudima unutra, uhićivao je pravoslavne svećenike koji su imali Liturgije ...

Zar može takav čovjek koji je prešao od pravoslavlja na papizam,  i onda da bi i ostale pravoslavne nagnao na isti put, prijetio im, uhićivao i ubijao, biti svecem i mučenikom? 
Rimokatolički izvori ga nazivaju velikim pobornikom kršćanskog jedinstva i povezivanja s Petrovom stolicom.
Ta velikost je bila u velikom teroru, koje mu se je na kraju vratilo.

Sjećam se dok sam još bio rimokatolik da sam stavljao neke tekstove i videa Ukrajinske grkokatoličke Crkve (mislim da se je tako zvala) u kojima isti anatemiziraju one koji su sjedili na tzv. Petrovoj stolici, Woytilu i ostale, zato što su po njihovom sudu heretici.
Dakle i oni koji su se pounijatili su vidjeli da nešto nije u redu s 'Petrovom stolicom'.
Ali umjesto da se vrate u Pravoslavlje u kojem je stijena i glava Crkve Gospod Hristos, oni to odbijaju nego kažu da je to Bergoglio ili kažu da je 'stolica' prazna.
Usput, ukrajinski i bjeloruski unijati ne izgovaraju filioque u Vjerovanju, imaju iste obrede kao i pravoslavni, pa čak i vjeruju u iste dogme (osim što su dodali herezu papinstva), pa primjerice slave sv.Grgura Palamu kojeg RKC drži heretikom jer je isti svetac osudio RKC zabludu o nerazlikovanju Božje suštine i energije te je rekao da će ta papistička zabluda na kraju dovesti do rađanja ateizma na Zapadu. 

P.S.
Rimokatolički biskupi Ukrajine kažu kako se sve ove nevolje događaju jer rimski papa nije posvetio Rusiju bezgriješnom srcu BDM.


Kao još rimokatolik odbacio sam lažno fatimsko ukazanje.
O tome sam pisao ovdje , ovdje , ovdje ali i pod drugim naslovima.
Iako će to rimokatolici negirati, ali istina je kako je RKC u svojoj racionalizaciji vjere izgubila otajstva vjere, mistiku, dodir s nestvorenim Božanskim energijama i onda je to nadomjestila lažnom i krivom pobožnošću Bogorodici koja je postala za njih kao četvrti dio sv.Trojice.
Jer ako se rimokatolici moraju kajati zbog svojih grijeha Bogorodici, i kako je Ukaza poručila fatimskoj djeci, da se moraju žrtvovati - čitaj sebe mučiti, kako bi se dala naknada bezgriješnom srcu Isusovom i Njezinom (nestorijanska je zabluda izdvajati Gospoda Hrista po božanstvu i čovještvu, većina rimokatolika ni ne zna da je Crkva davno zabranila pobožnosti Isusovom čovještvu, a kamoli Njegovom organu - srcu) onda je po RKC Bogorodica izjednačena sa Sinom, onda Ona ima božansku suštinu kao i sv.Trojica.
Prvo, askeza ili podvizi kršćana kako se to kaže na staroslavenskom, nije radi zadovoljenja ili davanja nekakve naknade Bogu koji je uvrijeđen kao neki germanski feudalac pa traži naknadu od kmeta koji je protiv Njega griješio, nego radi toga da se u podvigu kršćanin očisti od navezanosti na grijeh i strasti.
Kako čitamo jedna fatimska djevojčica je popila neku zagađenu vodu kako bi tobož patila (i bila je gadno bolesna nakon, i mislim da je zbog toga i prerano umrla) zbog grijeha čovječanstva i davala tako naknadu Bogu i Bogorodici.
Nitko se ne može pokajati umjesto nekog drugog i bez osobnog pokajanja nitko se ne može spasiti.
Očito se je neki demon pojavio u Portugalu i namagarčio milijune rimokatolika da se nadaju nekom zemaljskom raju, očito na tragu zapadne zablude hilijazma, koji će se dogoditi kad rimski papa posveti Rusiju bezgriješnom srcu Bogorodice.
Nitko ne može nekog drugog posvetiti niti Bogu niti Bogorodici.
Čovjek ili narod se mora svojom slobodnom odlukom opredijeliti za to. Ne može rimski papa posvetiti Rusiju bilo kome ako to Rusija ne želi.
Ali, ako je rimski papa nezabludivi vikar Hristov na Zemlji, i ako je Marija bezgriješno začeće po milosti Božjoj, onda Bog može svakog čovjeka učiniti bezgriješnim začećem, onda može i Njegov tobožnji vikar to isto učiniti.
Onda se s pravom čovjek treba zapitati u kakvog to Boga rimokatolici vjeruju koji je mogao svakog čovjeka učiniti bezgriješnim kao Bogorodicu, ali ipak nije.
Dakle, Bogorodica nije bezgriješno začeće, ona nije izuzeta od posljedica grijeha praroditelja, da je bila izuzeta nikakve zasluge ne bi imala u tome što se je sačuvala od grijeha, ali onda je Bog, ako želi da se svi ljudi spasu kako kaže sv.Pavao, trebao to isto učiniti svim ljudima.
Rimokatolici misle da veličaju Bogorodicu, ali je ustvari ponižavaju jer joj niječu Njezin podvig u kojem je svladala svu navezanost na posljedice grijeha praotaca.
I kad je dižu u božanstvo tako da se Njoj trebaju davati naknade zbog grijeha kao i Bogu (a istina je niti Bogu niti Bogorodici), onda je stavljaju tamo gdje Ona nikad nije ni pomislila da će biti ili da je bila, onda je rimokatolici postavljaju tamo gdje je Sotona htio biti - biti kao Bog.

P.S. Kako se u komentarima razvila rasprava o filioque i o sv.Trojici, onda zainteresiranima predlažem pogledati recentni video Davida Erhana koji je napravio i gornji video o Jozafatu Kunceviču.


Obično se kaže kako je Bludnica iz Otkrivenja RKC.
Međutim, ima pravoslavnih, i to vjerojatno svetaca, koji su u Bludnicu uključivali i "kanonski" priznate mjesne Crkve, recimo RPC koja je služila antikršćanskoj komunističkoj državi i nikad se nije pokajala zbog toga niti je osudila patrijarhe koji su je u tome vodili niti je osudila komunističku državu.
O tome ovdje:


Neka se pravi vjernici ne nadaju nekim novim slavnim vremenima, ako su pravi završit će u katakombnoj Crkvi, a falši će pripadati Bludnici koja će izvana ličiti na pravu Crkvu.

Broj komentara: 36:

  1. Za razliku od unijaćenja (koje je na dobrovoljnoj osnovi), još je gori prozelitizam koji se upravo događa u africi od strane RPC. Jedni kupuju, a drugi prodaju vjeru za večeru!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kako dobrovoljno ako je 'sveti' Jozafat ubijao pravoslavne ako se ne pounijate?
      Apropos pravoslavnih u Africi, nisam previše upoznat s time.
      Znam da RPC osniva svoje eparhije tamo, ali nisam siguran da je to nešto nepravoslavno, to jest da cijela Afrika pripada aleksandrijskoj ili možda carigradskoj patrijaršiji.
      Usput, nedavno sam pročitao kako su nekad sve pravoslavne eparhije u SAD pripadale RPC (u vrijeme Ruskog carstva), a onda je došlo do toga da svaka PC može osnivati tamo svoje eparhije ili parohije.

      Izbriši
    2. Nema dokaza da je sveti Jozafat ikoga ubijao. Moguće je da je zabranjivao pokop pravoslavnih i sl., ali to nije ubijanje(normalno, ne pravdam ni to). S druge strane, pravoslavni "sveci" Milorad Vukojičić i Slobodan Šiljak su bili četnici, koji su stvarno ubijali i klali nevine ljude, i to iste narodnosti pa čak i vjere(srpske i pravoslavne), pa ih vi smatrate svecima. A zbilja, kakva je to vjera u kojoj su koljači sveci? Gc

      Izbriši
    3. Kako nema dokaza, napisah da je to pismo poljskog kancelara gdje se upravo to kaže.
      I sad ako su ti novi sveci SPC lažni, zar to daje retroaktivno pravo rimskom papi Piu IX da proglasi lažnog sveca Jozafata svecem?
      Naravno da ne daje, međutim mjesne PC mogu pogriješiti, one nisu nezabludive, dok rimski papa je po definiciji nezabludiv kad nastupa tobož kao zamjenik Hristov na Zemlji.
      U tome je suštinska razlika.

      Izbriši
    4. Ako neka mjesna PC nije nezabludiva, čak ni po vama, onda to znači ni da cijela PC nije nezabludiva, a to u prijevodu znači da to nije ni Prava Crkva Kristova, koja je svakako nezabludiva. Jednostavan silogizam. Gc

      Izbriši
    5. Prvo, primjenjuješ eklesiologiju RKC na Crkvu, što je početna greška.
      RKC kaže kako je ona nezabludiva zato što je rimski papa nezabludiv i on je stijena i glava RKC, i dok je rimski papa u svojoj stolici vrata paklena ju ne će nadvladati (kao sedevakantist ti biš morao odbaciti onda i tog papu Pia IX radi toga što je on proglasio nezabludivim dokument donešen na Prvom vat.konc. po kojem će do konca vijeka na 'Petrovoj stolici' biti rimski papa).
      Dakle, RKC pada čim rimski papa djelujući kao vikar Hristov naučava neku herezu, čim recimo proglasi nekog tko nije svetac svecem.
      U ovom slučaju proglašenjem Jozafata Kunceviča svecem RKC je pokazala da nije Crkva.
      Pravoslavna pak Crkve nema niti jednog episkopa, niti jednog patrijarha, niti jednog sinoda Crkve (pa bio isti ekumenski) nezabludivim.
      Postoji pregršt primjera kad je neki patrijarh otpao od Crkve, i nije niti odmah ekskuminiciran, nego tek nakon izvjesnog vremena.
      Bilo je patrijarha koji su bili arijevci, nestorijanci, ikonoborci, monofiziti ..., i slijedila ih je neka mjesna Crkva.
      Imamo primjer lažnog sabora u Firenci kad su carigradski patrijarh, car i svi nazočni episkopi, osim sv.Marka Efeškog, potpisali dokumente tog sabora, i po papističkoj eklesiologiji to znači da je de facto i de jure sabor u Firenci pravovaljan i važeći.
      Nije, jer je Duh Sveti podigao laike koji su se suprostavili svim onim hereticima koji su izdali vjeru, te je tako taj sabor odbačen.
      Prije toga (tisuću godina ranije) je bio odbačen drugi ekumenski sabor u Efesu, iako je po papističkoj eklesiologiji bio valjan jer ga je prihvatila većina episkopa.
      Tako je i u ovom slučaju proglašenja svetaca u SPC koji su problematični i za koje se čuju optužbe da su ubijali ljude u ratu, i to civile.
      U svakom slučaju, prije ili kasnije, Crkva će morati i to razmotriti, možda će se to staviti na dnevni red nekog budućeg općeg sabora Crkve.
      I ako su optužbe istinite, ti ljudi koji su proglašeni svecima biti će osuđeni, ali i oni koji su ih proglasili svecima, tj. da su ignorirali svjedočenje nekih da su ti kandidati za svetost bili ubojice i ratni zločinci.
      Nadam se da ti je sad jasno koja je razlika između eklesiologije Crkve i RKC.

      Izbriši
  2. Pročitao sam pola, jer si spomenuo Mariju u lošem kontekstu. Pa tko je Žena iz Apokalispse ako nije Marija. Marija preko svojih ukazanja tumači nam Otkrivenje, a ti tako. Zato i nema ukazanja u pravoslavnih jer ne priznajete dogmu o Bezgrješnom začeću, ali ima ukazanje Isusa kod Grčke pravoslavke Vasulle Ryden kojoj Isus diktira tekstove. Ja joj potpuno vjerujem, iako je Benedikt XVI našao neke zamjerke u tekstovima, ali nije objavila koje.
    Opet ti kažem da se filioque vidi iz aviona u starom zavjetu, ali i u Novom zavjetu, na duhovniji način. O tome sam pisao.
    Što ne pišeš o temi problematike u pravoslavlju, a ne neprovjerene tekstove ubacuješ. Na jednom srpskom portalu sam ovo pročitao-
    potvrđena je vijest da se Aleksandrijska patrijaršija, nakon sastanka svojega Sinoda 10-12. januara, zvanično obratila Vaseljenskoj patrijaršiji da zakaže sazivanje drevne crkvene ustanove pet pomjesnih patrijaršija, Pentrahije (Πενταρχία), kako bi na sinaksisu (saboru) poglavari Vaseljenske, Aleksandrijske, Antiohijske, Jeruslimske, kao i Kiparske crkve — Moskovskoj patrijaršiji SUDILI ZA KANONSKE PRESTUPE.

    Prethodno je u Moskvi, prema najavi patrijarha Kirila Gundjajeva, Arhijerejski sabor ili „crkvena skupština” svih arhijereja Ruske pravoslavne crkve, njih nekoliko stotina, trebalo da se — nakon četiri godine — sazove 15-17. novembra i proglasi vaseljenskoga patrijarha Vartolomeja „NEKANONSKIM".

    Marinko

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne čitaš s razumijevanjem.
      Nipošto nisam spomenuo Bogorodicu u lošem kontekstu (pravoslavni nikad Bogorodicu ne zovu samo Marija, Marija ima puno, ali samo jedna je Bogorodica, isto tako ne kažu Isus, nego Gospod Isus Hristos, ili Gospod Hristos - iz istog razloga, a i to govori kako tko poštuje Gospoda i Bogorodicu).
      Štoviše objasnio sam da je rimokatolici ponižavaju kad kažu da je bezgriješno začeće, jer onda ona nema nikakve zasluge što grijeha nije nikad počinila.
      Fatima kao i sva 'marijanska ukazanja' u RKC su ili demonska prijevara, ili prelest vidioca ili kombinacija tog dvoje.

      Izbriši
    2. Kako su "demonske" prijevare, Bože me sačuvaj, kad su se proročanstva koja je dala Presveta Djeva zbilja obistinila?? Evo recimo ukazanje Gospe od Dobrog Uspjeha u Quitu u 17.st., kad je Gospa prorekla nevolje 20.st. i tražila od časne sestre Marijane da trpi za grijehe 20.st. Također, prorekla je dolazak jednog pravog katoličkog predsjednika u 19.st., koji će posvetiti Ekvador Bezgrešnom Srcu Isusovom, i taj predsjednik je stvarno došao, zvao se Gabriel Garcia Moreno. Onda nadalje, u Fatimskom ukazanju je prorečen kraj ww1 i dolazak većeg rata ako se svijet ne popravi, i to da će taj veliki rat prethoditi crvena svjetlost iznad Europe, što se sve i dogodilo. Usto, u neobjavljenoj Trećoj Fatimskoj tajni se po riječima Malachija Martina, isusovca koji ju je pročitao nalaze ključne stvari oko Rusije i Ukrajine, tako da nam se treća fatimska tajna doslovno otvara pred očima. Ne bogohulite, neka se Bog smiluje vašoj jadnoj duši! Gc

      Izbriši
    3. Griješni cariniče, pročitaj tekstove koje sam pisao o fatimskog ukazanju na koje sam dao poveznice.
      Proreći 1917. da će rat završiti nije neko proračanstvo.
      Također, proreći polarnu svjetlost nije neko proročanstvo, pogotovo za 'anđela svjetla'.
      I opet ne ideš u suštinu i ne znajući-pretpostavljam širiš hereze kako Bog ili Bogorodica traži od ljudi da trpe kao naknadu za grijehe (i to još tuđe).
      Bog nije neki uvrijeđeni feudalac koji bi tražio od ljudi da podnesu muke kako onda On ne bi se više osjećao uvrijeđen.
      Dakle ti bogohuliš, a ne ja.
      Tvoj rimokatolički bog nije Bog koji se je objavio Crkvi, nego je bog kojeg je stvorio skolastik Anselmo u 12.st. i kojeg je odonda prihvatila RKC.

      Izbriši
    4. Znači vi i smatrate da Bog kojem se klanjamo mi katolici nije Bog Presveto Trojstvo?? Kako vas nije strah Boga nešto tako izreći? Ja nikad nisam ni pomislio da mi i pravoslavci štujemo različitog Boga, da mi katolici štujemo Pravoga Boga, a vi pravoslavci "svog pravoslavnog boga", jer bi to bilo strašno bogohuljenje. Jeste li vi uopće svjesni kakvoj se opasnosti izlažete?
      A što se tiče ukazanja, ja gledam ukazanja po onoj "po plodovima ćete ih prepoznati", a plodovi priznatih ukazanja su čudesna ozdravljenja, isto tako čudesna obraćenja, svete ispovijedi i još milosti. Sva sreća da svi pravoslavci ne razmišljaju kao vi, jer bi se onda skoro nitko od pravoslavaca ne bi spasio. Gc

      Izbriši
    5. Pa što misliš zašto sam se krstio, napustio RKC i ušao u Crkvu?
      Crkva ne vjeruje da su svete tajne - sakramenti validni kod heretika i shizmatika, Crkva je tu dala za pravo sv.Ciprijanu koji je bio u sporu s ondašnjim rimskim papom baš po tom pitanju.
      I protestanti kažu da vjeruju u sv.Trojstvo, jel vjeruju oni u istog Boga kao i vi rimokatolici?
      Rimokatolici vjeruju da Duh Sveti proizlazi iz Oca i Sina, zar je to isti Bog koji se navodi u Vjerovanju bez filioque i koje je Crkva po Duhu Svetom prihvatila na ekumenskim saborima Crkve?
      Ne može Bog Otac biti načelo-monarh, i istovremeno to isto načelo biti i Otac i Sin.
      Ne može Bog istovremeno biti apsolutno neraspoznatljiv i raspoznatljiv u svojim nestvorenim Božanskim energijama, a vi rimokatolici ne vjerujete u razlikovanje Božje suštine i Božje energije (zato je vama pobožanstvljenje teološki nepoznato).
      Vi ste dobili od Crkve nauk o sv.Trojstvu, ali ste ga s vremenom iskvarili tako da se ne može reći da vjerujete u istog Boga zajedno s pravoslavnima.
      Kad ne bi bilo tako, zar bih ja pisao tolike tekstove na blogu kako bih uvjerio rimokatolike da se vrate u Pravoslavlje?
      Konačno radi se o spasenju, sv.Pavao kaže da se Boga ne može moliti niti pristupiti Mu bez prave vjere, a naše vjere nisu iste.
      Da su iste, onda bi se zajedno molili sv.Trojstvu.

      Izbriši
    6. Da, i rimokatolici i protestanti(osim Jehovinih svjedoka, mormona i sličnih) i pravoslavci vjeruju u istog Boga, ali su protestanti i pravoslavci heretici, a katolici nisu, tako da samo katolici imaju puninu pravovjerja i samo su katolici Božja Crkva, ali to ne znači da Bog ne može činiti čuda i kod protestanata i pravoslavaca. A zajedničke molitve su protu-Božje i griješne, jer se ne mogu moliti pravovjerni sa hereticima. Gc

      Izbriši
    7. Također, kako pravoslavni optužuju katolike da su promijenili Vjerovanje, zanimljivo je vidjeti da su zapravo pojedini pravoslavni izbacili iz Vjerovanja "Boga od Boga" prije Svjetla od Svjetla. Još jedan dokaz o heretičnosti pravoslavaca. Gc

      Izbriši
    8. Jesi tvrd!
      Ne može u istom sv.Trojstvu Otac biti jedino načelo-izvor-monarh, i istovremeno to biti Otac i Sin.
      To je kontradikcija, takav Bog ne može postojati.
      Ili ako ti je jednostavnije, ako rimokatolici vjeruju u pravoga Boga, onda pravoslavni ne vjeruju jer vjeruju da je Bog Otac jedino načelo-izvor-monarh, a to su ustvari i Otac i Sin (filioque).
      Da ne nabrajam dalje stvari u kojima se razlikuje vjera rimokatolika od pravoslavaca.
      S takvim ekumenističkim stavovima su rimokatolici prepoznatjivi, pa su u dokumentu V2 Nostra Aetate napisali da rimokatolici vjeruju u istog Boga kao i muhamedanci.

      Izbriši
    9. Duh Sveti proizlazi od Oca kroz Sina, i to je stav starih kršćanskih otaca kojeg se ja držim. Po meni Bog Otac je načelo, ali Duh Sveti uzima i od Sina, pa tako sveti oci kažu da Duh Sveti proizlazi od Oca kroz Sina, što je isto što i od Oca i Sina. Gc

      Izbriši
    10. Dobro da si me uputio na to da vidim kako je RKC i tu promijenila nicejsko-carigradski Simbol vjere u nabrajanju.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Nicene_Creed
      Optužuješ pravoslavne za mjenjanje redoslijeda, a ustvari RKC je promijenila redoslijed.
      Daj se malo informiraj i pokušaj shvatiti zašto RKC kontinuirano mjenja doktrinu, pa i sami Simbol vjere Crkve.

      Izbriši
    11. Ako budeš tako blatantno lagao, brisat ću takve postove.
      Dakle kršćanski oci nisu nikad naučavali da Duh Sveti proizlazi iz Oca i Sina, Simbol vjere su praktično sastavili kapadocijski kršćanski oci i oni sigurno nisu vjerovali u filioque.
      Oni su sastavili nauk Crkve o sv.Trojici u kojem je kristalno jasno da je Bog Otac monarh-načelo-izvor sv.Trojice.
      To ne negiraju niti suvremeni rimokatolički teolozi.
      O tome se nema što raspravljati, to treba znati svaki kršćanin, a ako ne zna, neka se potrudi sad saznati kad to više nije teško kao nekad, jer su izvori na internetu.

      Izbriši
    12. A što onda znači da su naučavali da Duh Sveti proizlazi od Oca kroz Sina?? Imate na netu pregršt dokaza za takvo naučavanje, potrudite ih se sami naći. Dakle, da ponovim, ja smatram da Duh Sveti proizlazi od Oca kroz Sina, jednom procesijom. To je naučavanje kršćanskih otaca i Zapada i Istoka. Gc

      Izbriši
    13. Filioque ne znači 'kroz Sina', nego 'i Sina'.
      Ispričavam se jer nisam dobro vidio gore da si pisao 'kroz Sina'.
      Međutim, rimokatolici ne izgovaraju 'kroz Sina' nego 'i Sina'.
      Nadalje, sve što Bog Otac radi, radi kroz Sina po Duhu Svetom.
      To nikako ne znači da je Sin uzdignutiji od Duha Svetoga, jer samo Otac je otac-monarh.
      Zato i kažemo na početku Vjerovanja:
      "Vjerujem u jednoga Boga Oca ..."
      Zato smo mi kršćani monoteisti, a ne politeisti ili da vjerujemo u tri Boga.
      Kad bi vjerovali kao što rimokatolici izgovaraju "i Sina" onda bi značilo da vjerujemo u dva Boga.
      To je toliko fundamnetalno pitanje da je to i pravi i formalni razlog zapadne shizme, to se ne može izliječiti 'vuk sit i sve ovce na broju' tako da rimokatolici sad umjesto 'i Sina' kažu 'kroz Sina'.
      Vjerovanje treba izgovarati onako kako je definirano na Nicejskom i Carigradskom saboru Crkve, odnosno vjerovati u triadologiju onako kako su je protumačili kapadocijski kršćanski oci čiji je nauk prihvaćen na navedenim saborima Crkve.

      Izbriši
    14. Za mene je "kroz Sina" i "Sina" isto. Ja osobno vjerujem kako su vjerovali stari kršćanski oci da Duh Sveti proizlazi od Oca kroz Sina jednom procesijom, i to je ono što katolici vjeruju kad kažu "i Sina". Ako ne vjerujete, odite na blog O dosta toga i što dublje i tražite pod oznakom Filioque. Gc

      Izbriši
    15. Još samo jedan osvrt o 'filioque'.
      Nedopustivo je sad raditi neki truli kompromis pa umjesto 'i Sina' govoriti 'kroz Sina' kad bi to impliciralo da je Sin iznad Duha Svetoga, ili da nekako Otac i Sin zajedno sudjeluju u proizlaženju Duha Svetog.
      Ne, samo Otac je Otac, i druge dvije osobe su mu jednake po božanskoj suštini, ali one nisu načelo, one nisu Otac koji rađa Sina i iz kojeg proizlazi Duh Sveti.
      Tri božanske osobe su jednake u svemu, osim što se iz Oca rađa Sin i proizlazi Duh Sveti, Sin se rađa od Oca, Duh proizlazi od Oca.
      Tu se nema što dodavati ili oduzimati jer to nisu izmislili kapadacijski kršćanski oci, to je Crkva dobila još od apostola preko Božje objave, ili Otac je to objavio Crkvi kroz Sina po Duhu Svetom.

      Izbriši
    16. Inače znao sam i predmnijevao da je 'kroz Sina' samo fiškalija RKC da bi opravdala filioque u 20.st. kad su većina rimokatolika mogla lako otkriti da je RKC dodala filioque u nicejsko-carigradsko Vjerovanje.
      Ono 'kroz' samo služi da bi se tobož opravdalo 'i', i onda se više ne vjeruje u jednoga Boga Oca, nego u Oca i Sina (dva Boga) koja su načelo, a Duh podređeni proizlazi iz njih.
      Eto, to ti je griješni cariniče objašnjenje zašto vi rimokatolici ne vjerujete u istoga Boga kao i mi koji se držimo nicejsko-carigradskog Simbola vjere.

      Izbriši
    17. Za vas je sve fiškalija i prijevara, sa vama se ne može razgovarati. Želim vam Božji blagoslov, i prekidam ovu raspravu. Gc

      Izbriši
    18. I ako kako kažeš Cariniče da jednom procesijom od Oca kroz Sina proizlazi Duh Sveti, onda je Bog Otac djed Duhu Svetom, a Otac Sinu.
      Niti jedan kršćanski otac na takve nebuloze ne bi pristao, i onaj tko u to vjeruje ne može se zvati kršćaninom.
      Znam da su mnogi rimokatolici svjesni nezgodne situacije s filioque jer je bjelodano jasno da ga je svojevoljno nakon mnogih stoljeća RKC ubacila, i umjesto da se zbog toga baš vrate u Pravoslavlje, oni se počinju služiti fiškalijama kako ne bi priznali istinu da je RKC išla nedopustivo mjenjati ne samo Simbol vjere donešen na ekumenskim saborima Crkve, nego i tumačenje kojeg su dali oci tih sabora iz Kapadocije.
      Na sve će pristat, i korstiti se bilo kakvnim lažima i povjesnim krivotvorevinama samo da bi sebi dokazali kako žive u Crkvi koju je Gospod utemeljio i koja je nezabludiva, samo eto već više od tisuću godina krivo naučavaju nauk o sv.Trojici.

      Izbriši
    19. To ne kažem ja, nego kršćanski oci. A to o "djedu" ste vi izmislili.Gc

      Izbriši
    20. Nisam ja izmislio nego oni koji su dodali filioque u Simbol vjere.
      Ako se iz sina nešto rađa ili proizlazi, onda je otac sinu ujedno djed rođenom. I onda je analogno Sin 'stariji' od Duha, kao što je Otac 'stariji' od Sina.
      I time je narušena triadologija odnosno Bogom objavljena istina o sv.Trojici.
      Zašto?
      Zato da bi se opravdalo rimskog papu koji je 1014.g. ubacio u Simbol vjere 'filioque', a on je tobož nezabludiv, pa prema tome neka se onda sv.Trojica prilagode novonastaloj situaciji pred tisuću godina kako god znaju.

      Izbriši
    21. A sada dokaz da Duh Sveti proizlazi od Oca kroz Sina, jednom procesijom:http://thesplendorofthechurch.com/2016/11/11/filioque-controversy-the-problem-is-not-insurmountable/
      Ovdje su pobrojani svi prominentniji sveti oci koji to potvrđuju, a s kojim svetim otajstvom se vi besramno rugate.

      Izbriši
    22. Ta apolegetika filioque koju si dao na poveznici je tipična rimokatolička.
      Najprije se daje uvod kako je filioque u skladu sa sv.Pismom, a nije, onda se citira neke kršćanske oce koji su upotrebljvali stanadardan izraz "kroz Sina", da bi na kraju apologet zaključio "kroz Sina" je isto kao "i Sina" i time je tobož filioque opravdan.
      Međutim ti isti kršćanski oci su izričito naučavali da je Otac monarh, a monarh znači jedno načelo, jedan izvor (kontradikcija je reći da postoje dva monarha, jer riječ mono znači jedan).
      Što je dokaz da su ti rimokatolički apologeti namjerno izvlačili citate (par rečenica) kršćanskih otaca izvan konteksta (inače se kaže da rimokatolički apologeti imaju rudnik citata i kad im nešto odgovara izvlače citat na površinu ne davajući mu kontekst).
      Što je dakako sramno, stoga te Griješni cariniče upućujem da pročitaš što su stvarno naučavali navedeni kršćanski oci o sv.Trojstvu, o svojstvima Oca kao monarha, i svojstvima Sin i Duha koji to svojstvo nemaju.
      Razumi da različita svojstva osoba ne znači da one nemaju istu narav-suštinu-esenciju, tako sve tri božanske osobe imaju istu božansku narav i istu energiju (zato je Bog jedan), ali nemaju ista svojstva kao osobe i to samo u pogledu proizlaženja-Duh Sveti, rađanja-Sin, neuzrokovanosti-Otac.

      Izbriši
    23. Bog Otac je neuzrokovani Uzrok, Sin to ne može biti jer Sin ima uzroka, Oca, i Duh Sveti ima uzrok - Boga Oca.
      Filioque pokušava Sina postaviti kao Oca, kao i da je Sin uzrok Duha Svetog.
      Naravno, nadam se da znaš kako se ovdje radi o vječnosti, a ne o vremenu, da kad Gospod kaže kako će poslati Duha Svetog, to ne znači da je pred dvije tisuće godina Duh Sveti proizašao-nastao iz Gospoda Hrista da bi ušao u apostole, to jest da je Sin uzrok Duhu Svetom.
      Uzrok je samo jedan, Bog Otac, neuzrokovani Uzrok.
      Ne postoji u sv.Trojici neuzrokovani Uzrok, uzrokovani Uzrok i Uzrokovani. To je zabluda filioque koja je proglašena u Toledu u 7 stoljeću, da bi je rimski patrijarsi-pape odbijali kao zabludu sve do 1014.g. kad je prvi put u Rimu uvedena u Vjerovanje.

      Izbriši
  3. "Neka se pravi vjernici ne nadaju nekim novim slavnim vremenima, ako su pravi završit će u katakombnoj Crkvi, a falši će pripadati Bludnici koja će izvana ličiti na pravu Crkvu."

    Znači, vraćaš se "istinskima"?

    OdgovoriIzbriši
  4. Još jedan pravoslavni "svetac":https://slobodnadalmacija.hr/vijesti/hrvatska/srbi-se-protive-kanonizaciji-stepinca-a-svecima-proglasavaju-likove-iz-bajki-procitajte-poremecenu-pricu-o-pravoslavnom-svecu-koji-je-zaustavio-hrvatskog-koljaca-zilu-470739
    Eto, ispada da su pravoslavci još "bolji" i luđi od drugovatikanske sekte, dok su koncilci kanonizirali masona Roncallija, mogućeg sodomita Montinija i Ivana Pavla 2 velikog apostatu, srpski pravoslavci štuju "sveca" koji nikad nije ni postojao! Po citatu: "Filip Škiljan u prilogu "Logorski sustav Jasenovac – kontroverze" ističe da se ni na jednom popisu žrtava logora u Jasenovcu ili Staroj Gradiški ne nalazi Vukašin, a Mladen Ivezić u knjizi "Jasenovac: brojke" svjedočenje dr. Zeca definirao je kao "tipičnu bajku"." To je jedna takva odvratna sotonistička laž, koja služi samo i isključivo za sotoniziranje i dehumaniziranje Hrvata i katolika, osobito svih hrvatskih domoljuba, da bi se samo zbog toga trebala zabraniti SPC u Hrvatskoj i dovesti Rusku PC ili Bugarsku PC da skrbi nad vjernicima. Ali, pitanje je jel bi i oni pristajali na takve laži...

    OdgovoriIzbriši
  5. Kažeš: Štoviše objasnio sam da je rimokatolici ponižavaju kad kažu da je bezgriješno začeće, jer onda ona nema nikakve zasluge što grijeha nije nikad počinila.

    Kakva nevjerojatna grješna konstrukcija. O ovome ne treba raspravljati. Ovo nije hereza, ovo je glupost. To je kao da kažeš da Kovčeg Saveza nije napravljen od zlata, nego bi trebao biti napravljen od drveta, da bi se drvo nekim Božjim čudesima dokazalo kao stabilno kroz 40 god hoda kroz pustinju.

    Ja sam pitanje filioque sebi rješio na sljedeći način. Sva Trojica su Duh, a Isus je i tijelo. Hvala na tumačenju da Duh izlazi kroz Sina. To je ispravnije od -i- ako se uzme u obzir povijest spasenja. Sara je imala jednog sina Izaka. Izak je na sliku Sina Božjega. Jakov i Ezav su djeca Izakova. Jakov ima 12 djece, dvanaest je plodova Duha. Dakle, ako smo stvoreni na sliku Božju onda je i povijest spasenja na sliku Božju. Duh (Jakov) izlazi od Oca (Abrahama) kroz Sina (Izaka).
    Naravno da ima još odnosa u Presvetoj Trojici, ali pošto o tome nisu govorili oci onda ću zašutjeti. Jer onaj tko je dobio novo ime Božje na kamenu napisano to ime nitko ne poznaje osim onog koji ga prima Otk 2,17
    Marinko

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Marinko:
      "Ja sam pitanje filioque sebi rješio na sljedeći način. Sva Trojica su Duh, a Isus je i tijelo."

      Ti si heretik.
      A vjerojatno ni ne znaš što heretik znači nego ćeš to opet sebi 'riješiti'.
      Upravo zbog toga jesi heretik, ne zato što govoriš zablude-kriv nauk, nego zato što znaš da naučavaš nešto svoje, nešto što se protivi nauku Crkve, tebe nije briga što Crkva naučava o sv.Trojici, nego si to ti lijepo riješio - sve tri božanske osobe su Duh.
      Naravno, ni ne kužiš da stvarno Bogorodica nema zasluge što je bez grijeha, ako ju je Bog učinio takvom.
      I onda Borododicu po ovom pitanju uspoređuješ s Arkom, pozlaćenim kovčegom kao da Bogorodica nije osoba, nego neki predmet.
      Ali kad si tu usporedbu već dao, zar škrinja može imati ikakve zasluge zato što ju je netko načinio od zlata?
      Zar se ti moliš Bogorodici kao što biš se molio nekom predmetu - kovčegu?
      Sveci su sveti zato što su svojom slobodnom voljom i trudom-podvigom odgovorili potvrdno Bogu koji svim ljudima daje blagodat spasenja, koji želi da se svi ljudi spase, odgovore potvrdno na Njegovu milost.
      Svetosti nema bez te sinergije Boga i čovjeka, a ti kažeš, zajedno sa svim rimokatolicma, da toga kod Bogorodice nema, Bog je Nju oslobodio od posljedica grijeha praotaca još u trenutku začeća, pa se ona nije niti morala boriti protiv posljedica istočnog grijeha.
      I time ne vidite da ju ponižavate jer negirate Njezin podvig.
      I još gore, time implicitno osuđujete Boga da je nemilosrdan, jer ako je Bogorodicu oslobodio posljedica istočnog grijeha u trenutku Njezinog začeća, onda je to mogao učiniti svim Adamovim potomcima, a nije.
      Onda Bog ne želi da se svi ljudi spase.
      I tako dolazimo do zablude sv.Augustina - predestinacije, koja je temelj RKC (tek kasnije je RKC počela odbacivati zabludu predestinacije), Bog želi da se neki ljudi spasu, i ti se spasavaju jer ih je On izabrao, istovremeno ne želi da se drugi ljudi spasu kojih nije izabrao.
      I ja sam dugo, dugo bio u toj zabludi jer nisam tada još znao nauk Crkve, nauk Pravoslavlja. nauk kršćanskih otaca koji su se po ovom prevažnom pitanju razlikovali od sv.Augustina, a koji je i sam pred kraj svojeg života napisao knjigu u kojem navodi zablude koje je u svom životu imao kao biskup-teolog.

      Izbriši
  6. Znaš da sam mislio da su sva Trojica Duh misleći na Jednog, jer Bog je Duh, moguće da sam trebao napisati malim slovom duh, pa bi shvatio. Ovdje je hrvatski jezik uskočio sa svojom nepreciznošću. Duh je na hebrejskom Ruah- ženski rod. Dakle nisam tako mislio.
    Važno je da si se ti zakačio na pojam koji je dvoznačan u hrvatskom jeziku i izabrao si onu značajku koja me 'čini' heretikom. I ja kažem da sam heretik, ako pojam Duh svedem na jednu od Osoba Presvetog Trojstva. Negdje Pavao govori da je Bog duh. Ti želiš da sam ja heretik i to je problem svih pravoslavnih, ne samo tebe. Tužitelji svoje braće.
    Marinko

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako je tako onda se ispričavam.
      Ali te i bratski pozivam da, ako želiš ići u teološku dubinu, ne krećeš više sa svojim mozganjem, nego čitanjem kršćanskih otaca.
      Nemoj misliti da postoji neka istina Objave koju nisu dobro proučili kršćanski oci, nego da to tebe čeka da ti razriješiš.
      Primjerice, po pitanju triadologije postoji toliko obimna literatura kršćanskih otaca da se tu nema ništa novo dodati, i oni koji danas nešto napišu, samo citiraju i kombiniraju izjave kršćanskih otaca.
      I drugo, bogosloviti znači Boga znati, bogoslov nije onaj tko čita knjige o Bogu ili piše knjige o Bogu (jer bi mu bilo često bolje da je šutio ili da nije ništa napisao), nego onaj tko je postao svet i onda mu Bog dadne blagodati da nešto drugima reče ili napiše o Bogu o kojemu ne mozga, nego ima neposredno iskustvo zbog svoje svetosti.
      Prethodni uvjet za svetost je poniznost.
      Poniznost pak pretpostavlja da čovjek vjeruje kako je bilo mnogo svetijih ljudi od njega koji su pisali o nekom teološkom problemu, te da prije nego što išta počne domišljavati o tome, treba se potruditi pročitati što su sveci, pravi bogoslovi, o tome pisali i govorili.

      Izbriši

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.