subota, 17. svibnja 2025.

Kako izići iz raskola?

Ovo je dopuna i ispravka teksta "Kako ići u raskol?" kojeg sam napisao pred šest godina na blogu i koji je prilično čitan i sada prema Google statistici.
Kako sam i pisao u tom tekstu, bio sam tada razočaran s pripadanjem matejevcima, skupinom istinskih pravoslavaca Grčke koji se kolokvijalno tako zovu po svom začetniku Mateju, jer su se oni međusobno svađali oko stvari koje nisu dogmatske nego često iz sujete pa su se opetovano dijelili u nove sinode dok nisu došli do atomiziranog stanja sinoda s jednim jedinim episkopom (ako je uopće moguće da postoji sinoda s jednim episkopom) koji su tada prekinuli općenje s ostalim sinodama koje su imale malo više episkopa.
Bio sam kao klatno koje je previše otišlo u desno (ili lijevo) da bi se moglo zaustaviti u carskoj sredini.
Nije mi padalo na pamet tada da potražim druge i brojnije istinske pravoslavce, nego sam odlučio pronaći Crkvu u svjetskom pravoslavlju.
Ne žalim zbog toga jer sam živeći i pripadajući svjetskom pravoslavlju pet godina stekao uvid i iskustvo o njihovoj zabludi.
Prvo moram priznati da sam tamo upoznao vrlo pobožne, srdačne i čovjekoljubive vjernike, i klerike i laike.
Kao što se isto tako može naći ih i među rimokatolicima i protestantima, i među orijentalnim 'pravoslavcima'.
Mislim da bi se tako moglo reći i za one koji u Hrista ne vjeruju.
Ne želim nipošto time omalovažiti ih izjednačavajući ih s nekršćanima, jer ima mnogo svjetskih pravoslavaca laika, a mislim i klerika, koji odbacuju ekumenizam i ostala moderna krivovjerja.
Problem je sad u 'ali' koji slijedi.
Ali njihovo očekivanje da će se moderna krivovjerja osuditi na nekom budućem sinodu, mjesnih ili vaseljenskih sinoda su lažna i bez temelja.
Jer se pozivaju na kanone Crkve za one koji ih znaju, ili ih znaju intuitivno budući su svjesni kako je Crkva nezabludiva, kako vjernici imaju pravo prekinuti općenje s heretičkim klerikom te ga javno optužiti za krivovjerje nadležnoj sinodi episkopa koja će ga suđenjem pozvati da odbaci krivovjerje ili ako ga ne odbaci anatemizira.
To je uostalom i bio temeljni zadatak svih ekumenskih sabora Crkve.
Uočilo bi se postojanje nekog novog krivovjerja, car bi sazvao vaseljenski sabor na kojem bi se anatemiziralo krivovjerje pojedinačno anatemizirajući heretike nositelje tog krivovjerja.
Nakon toga bi car uporabio silu ako anatemizirani i bivši klerik ne bi htio napustiti svoju episkopsku, što znači i patrijaršijsku, stolicu.

Što se je promijenilo u 20.stoljeću, a što je bilo slično vremenima velike arijanske krize, ili stoljetnog krivovjerja ikonoborstva?
Pa car više nije bio pravoslavan, priklonio se krivovjerju, ili ga više nije bilo nakon ubojstva posljednjeg ruskog cara Nikolaja.
Heretici ekumenisti, naravno uz pomoć masonerije i revolucionara i liberalno-sekularnih država, preuzeli su sinode koje su proganjale preostale pravovjerne episkope i njihovo malobrojno stado.

I svjetski pravoslavci, i rimokatolici, i nestorijanci, i monofiziti, vjerujem i mnogi protestanti, slave velikog i svetog aleksandrijskog patrijarha Atanazija* koji je bio istinski pravoslavac, desetljećima proganjan tako da se je jedno vrijeme skrivao i u grobovima.
I gdje je bila Crkva tada?
Crkva je bila tada okupljena oko svetog Atanazija i još par preostalih i progonjenih episkopa, a car koji je proganjao Atanazija kao i sinode episkopa koji su to isto činile bile su izvan Crkve.
Crkva više nije imala velebne crkve, jer su ih preuzeli heretici arijanci koji se izvanjski po ničemu nisu razlikovali od progonjenih pravoslavaca-pravovjernih.
I obredi su bili identični, i sveta Liturgija, i odjeća klerika ...
Razlika je bila samo u dvije riječi koju nisu prihvaćali arijanci i poluarijanci, oni nisu prihvaćali Vjerovanje ili Simbol vjere u riječima "istobitan Ocu" (istosušten Ocu, odnosno da je Gospod Isus Hristos iste naravi kao i Otac, da je pravi Bog).
To je za narav modernog čovjeka besmisleno, zar treba proganjati ljude ili prihvatiti mučeništvo i progonstvo samo zbog dvije riječi?
Gdje je tu ljuuubav?
Još bi rekli, ako se samonazivaju kršćanima, Isus to sigurno ne bi opravdao, on (malo slovo jer takvi ne vjeruju u Gospoda Hrista, za njih je On Isus hipik) bi jedne i druge urazumio tako da bi im rekao kako su ljudski životi vrijedniji od ideje koja stane u dvije riječi.

Sad se radi o četiri ključne riječi iz Vjerovanja, "vjerujem u jednu, svetu, katoličku (sabornu) i apostolsku Crkvu".
Panhereza ekumenizma počiva na lažnoj pretpostavci kako ista Hristova Crkva nije ustvari jedna, nego da ih ima mnogo.
Ili ako baš moraju izgovoriti tu riječ, onda tumače kako je ta jedna nevidljiva i sastoji se od mnogih Crkvi koji se tek trebaju ujediniti.
Takvim treba postaviti pitanje - je li Hrist osnovao jednu Crkvu ili mnogo njih?
Ima li Hrist jedno Tijelo-Crkvu ili izgleda kao čudovište jedna glava s više tijela?
Naravno da im se ne smije dozvoliti izmotavanje kako se u NZ spominju mnoge Crkve, posebno u Otkrivenju, jer se tu radilo o mjesnim Crkvama koje su bile dijelovi Hristove Crkve jer su imali sve istu vjeru, isti svete tajne, istog Gospoda Hrista, jer su bile u zajedništvu, jer su bile članice istog svetog i mističnog Hristovog Tijela-Crkve.
Nije jedna vjera bila u Jeruzalemu, druga u Antiohiji, treća u Rimu.
Nego jedna vjera, jedno krštenje i ostale svete tajne, i jedan Gospod Hristos u svim mjesnim Crkvama.

Da se vratimo na svetog Atanazija i pitanje gdje je Crkva u vremenima velikih heretičkih kriza, a živimo u jednoj takvoj i čini mi se posljednjoj.
Sveti Atanazije je kako napisah bio stup tada progonjene Crkve, i posve je besmisleno onda misliti kako je trebao Atanazije žaliti se sinodu ili caru, a u međuvremenu priznati kako su arijevci i dalje u Crkvi, te da je sinoda arijevskih episkopa prava sinoda Crkve.
Ne, on ih nije priznavao kao kršćane, jer heretici ne mogu biti kršćani jer su ipso facto otpali od Crkve.
Svjetski pravoslavci pak tumače, ako su iskreni prema sebi i povijesnoj istini, kako je sveti aleksandrijski patrijarh trebao priznati novog arijanskog patrijarha koji je došao u Aleksandriju, da je trebao priznati arijevske episkope i njihove sinode kao prave episkope i prave sinode, te se eventualno povući u neki manastir kao raščinjeni patrijarh ili otići u egipatsku pustinju kao i sveti Anton(ije) Veliki i čekati tako da neki novi ekumenski sabor ne osudi arijanizam.
Ali taj sabor je bio već i na njemu je uvelike zaslužan sveti Atanazije jer se je na prvom Nicejskom saboru Crkve anatemizirao arijanizam.

U čemu je ovdje srž problema koji se može nazvati korijenom papizma?
U nevjerovanju kako Duh Sveti vodi Crkvu, a to znači ne samo arhijereje, nego i mirjane-laike**.
Naravno da je pretpostavka kako se Duh Sveti nalazi u tom kršćaninu, da je ovaj pobožan i smiren-ponizan kršćanin, a ne potencijalni heretik gordo željan slave otkrivanja nove duhovnosti, teologije ili 'božanskih' otkrivenja odnosno da je na putu da postane protestant.
Rimokatolik ili svjetski pravoslavac koji obojica ustvari pate od papizma, ne vjeruje svom unutrašnjem glasu (uz uvjet navedeni kako su stvarno pobožni) po pitanju pravovjerja koji dolazi od Duha Svetoga, nego traži da se formalno nekim dokumentom nadležnog episkopa ili sinoda to verificira.
Nešto kao Hristos nije uskrsnuo ako to ex cathedra ne objavi rimski papa ili ako to ne objave u završnim dokumentima, s potpisom svih nazočnih episkopa, vaseljenski-ekumenski sabor Crkve.
Ili da to verificira neki 'duhovni starac' (to je poseban problem u svjetskom pravoslavlju jer su ti 'starci' često apologete ekumenističkih patrijarhata).
Takva birokratizirana besmislica koju zovem papizmom jednostavno nije vjera apostolska.
U redu je ako su pravovjerni episkopi u sinodama, a što ako nisu, ako su kao u vrijeme Atanazija heretici preuzeli episkopske i carsku stolicu?
Kod rimokatolika je pretpostavka kako tu formalnu verifikaciju treba dati nezabludivi Hristov zamjenik za Zemlju, rimski papa, a kod svjetskih pravoslavaca je to odluka nekog zasjedanja sinoda episkopa.

Tako bi rimokatolik savjetovao svetom Atanaziju da mora prihvatiti odluku rimskog pape Liberija (mislim da se je tako zvao) koji je osudio Atanazija, a svjetski pravoslavac bi mu rekao da se povinuje odlukama sinoda episkopa koji su isto osudili Atanazija.
Vjerojatno bi Atanazije i prihvatio krivu optužbu protiv njega da se je radilo o nekoj kleveti protiv njegovog ponašanja, ali prihvaćanjem odluka arijanske sinode prihvatio bi svetac laž kako arijanizam nije krivovjerje, i samim time bi i on postao arijanac.

Živimo u posljednjim vremenima za koje je prorečeno u Otkrivenju da će Bog sakriti Ženu-Crkvu u pustinji od progona Antihrista.
To ne znači da ne će biti progona kršćana u tom vremenu, nego da će Crkva biti u podzemlju, skrivena od javnosti.
Kao što znamo i vidimo, još Crkva nije skrivena, ali je evidentno isto tako da RKC i Svjetsko Pravoslavlje nisu Crkva jer su oni slizani s antihristovski elitama ovog svijeta koji ih financiraju (preko liberalno-sekularnih država).
Kovid plandemija je to jasno i bjelodano pokazala onima koji ne žele držati oči zatvorene.
Svjetski pravoslavci se lažno nadaju kako će uslijediti neki veliki vaseljenski sabor Crkve koji će osuditi ekumenističke arhijereje 20-tog i ovog stoljeća, kako ne bi oni trebali prekinuti općenje s njima i potražiti (polu)skrivenu Crkvu.
To je grijeh papizma u kojem onaj koji vjeruje u tu zabludu ne djeluje po svojoj kršćanskoj savijesti i ne osluškuje Duha Svetoga u svom srcu, nego ono što on treba učiniti, a to nije lako jer se tu radi o napuštanju lagodnosti i komfora života u kojem je svjetsko pravoslavlje ili rimokatolištvo uljuljkano u liberalno-sekularnoj državi, odgađa i odgađa čekajući da će to umjesto njega učiniti neki novi nezabludivi Hristov zamjenik, ili vaseljenski sabor Crkve.
Inače čitao sam citate nekih ruskih svetitelja iz 19.st. koji su proročki govorili kako više vaseljenskih sabora Crkve ne će biti.
A ne može ih biti i iz formalnog razloga - nema više kršćanskog cara koji bi ih sazvao.
Tu sad dolazi 'proroštvo' o budućem ruskom caru koji će ga sazvati i koji bi trebao biti posebna tema.
Zasad ukratko, radi se po mojem sudu, o samoopravdanju onih koji ne žele izići iz svjetskog pravoslavlja ili ga ne žele osuditi ili ne žele pristupiti (polu)skrivenoj Crkvi, pa opet svoje nečinjenje samoopravdavaju čekanjem na hipotetskog ruskog cara.
Meni je to slično s porukama Ukaze (lažne Bogorodice) u RKC koja šalje poruke - na kraju će njezino bezgriješno srce trijumfirati, ali ne u smislu vječnosti, nego u vremenu na Zemlji.
Kakav trijumf lažne bogorodice i RKC ako poslije tog trijumfa dolazi Antihrist?
Kakav trijumf virtualnog ruskog cara i svjetskog pravoslavlja ako poslije tog trijumfa dolazi Antihrist?

Neka je Gospod Hristos hvaljen i blagoslovljen jer je pokazao u kovid plandemiji da oni koji se nazivaju Crkvom to nisu, nego su poslušnici nadolazećeg Nepomjanika!
Neka je hvaljen i blagoslovljen zbog svih nevolja i nedaća koje pripušta na nas da se urazumimo i obratimo dok još imamo vremena!

* Ne radi se samo o sv.Atanaziju, tu su u pitanju mnogi sveti arhijereji poput sv.Ivana Zlatoustog, i monasi poput sv.Maksima Ispovjednika koji su bili čvrsti u vjeri nasuprot heretičkih sinoda i cara koji ih je osudio. Biti s većinom ne znači nipošto nužno biti s Hristom, iako je i obrnuto istinito, manjine mogu biti heretici i raskolnici. 
Presudno je dakle, kako napisah, biti smiren i pobožan kršćanin koji dobro zna svoju vjeru i koji nije gluh na savijest, unutrašnji glas kroz kojeg progovara Duh Sveti. 
Gledamo li na povijest Starog zavjeta vidimo mnoge proroke koje su bili proganjani, mučeni i ubijeni od onih koji su se smatrali pravom Crkvom Božjom. 
Zar neko misli da je bilo i jest drugačije u Novom zavjetu? 
Ponavljam stoga prevažnu istinu spasenja, moramo biti potpuni kršćani, potpuno predani Hristu i Crkvi, i tada ćemo moći razlučivati duhove, tada će nas Duh Sveti voditi kao što je vodio sv.Atanazija i sv.Maksima Ispovijednika, makar se cijeli svijet, car i sinode lažnih episkopa okrenuli protiv njih.
I dajem sad primjer poznatog židovskog 'raspni Ga, raspni' kad su tražili smrt obećanog Mesije i Bogočovjeka.
Oni su bili poslušni svojim arhijerejima koji nisu imali pravu vjeru, nego su očekivali Mesiju vojskovođu i cara ovog svijeta.
Jesu li bili opravdani ti masovni povici protiv Spasitelja svijeta jer su bili poslušni svojim svećeničkim poglavarima?
Naravno da nisu, jer bezuvjetna poslušnost se daje samo Bogu, a ne ljudima koji se smatraju namjesnicima Božjim, a vukovi su u ovčjoj koži.
To primjenimo i za naša vremena. 

** Dajem poveznicu na tekst na ćirilici u kojem se navode tekstovi iz prvih stoljeća Crkve i to od kršćanskih otaca o tome da je uvijek vjerni narod odlučivao tko će biti episkop, svećenik-prezbiter, čak i čtec.
To je potpuno u suprotnosti s kanonskim pravom RKC prema kojem rimski papa bira episkope i može ih raščiniti bilokad i kako mu se prohtje.

Histos voskrese!

P.S.
Najbolji vic D.Allena:


Nije još sodomizam obvezan, ali je kažnjivo osuđivati ga.
D.Allen je dobro osjetio pred četrdesetak godina kako će to završiti.

Đakon Nektarije objavio je tekst u kojem iznosi zašto je Moskovski patrijarhat, odnosno Ruska zagranična PC u SAD koju su preuzeli proboljševički ruski sergijanisti pred 20-tak godina, raščinila monahinju Vasu.
Dakle monahinja je mogla širiti prosodomitsku promidžbu godinama, kao i ekumenizam i svu lepezu modernizma (ima u RKC obilje takvih monahinja na Zapadu), poljubila je ruku rimskom papi, a to je sve bilo prihvatljivo Moskovskom patrijarhatu (svjetskog pravoslavlja).
Ali kad je nastupila politički s proukrajinskim stavom, onda je dobila raščinjenje.
Kako napisa đakon, sergijanizam u kombinaciji s ruskim etnofiletizmom je temelj Moskovskog patrijarhata.

Evo kako se licemjerni papist brine o svjetskim pravoslavcima i protestantima:


Dakle M.Lofton podržava Moskovsku patrijaršiju u američkoj podružnici koja pokušava zatvoriti usta svećeniku P.Heersu i internet YT 'orthobro' J.Dyeru jer ovi kritiziraju ekumenizam.
Dok ovaj posljednji drsko laže u medijima o istinskim pravoslavcima:


Laže dakako i drugi antiekumenist P.Heers.
Izgleda je trend nakon izbora novog rimskog heretičkog patrijarha Lava da se ubrzaju pripreme za formaliziranje unije heretika i shizmatika koji tvore Svjetsko vijeće Crkvi.
Zato treba začepiti usta antiekumenistima unutar svjetskog pravoslavlja.
Pa evo petosatnog dokaza kojeg naravno ne trebate gledati kako su tobož antipapistički internet svjetski pravoslavci spremni na uniju:


Uvod u video i debatu dao je unijatski svećenik veličajući ekumenizam.
Također se dade zaključiti kako je tema polemike "je li PC jedna, sveta, katolička i apostolska Crkva" bila nagazna mina na koju je Ubi Petrus nagazio, što je dobro, jer se tu ne radi o istinskom pravoslavlju odnosno radi se o svjetskom pravoslavlju.
Polemika je bila korisna zato što je unijatski polemičar dao prave argumente zašto svjetsko pravoslavlje nije Crkva, a Ubi Petrus nije smio davati argumente zašto RKC nije Crkva jer to tobož nije bila tema polemike.
Premda ih je u nekolika navrata dao, ali ga je onda prekidala druga strana tako da je, kako napisah, polemika bila korisna jer je dokazala kako ni RKC ni SP (svjetsko pravoslavlje) nisu Hristova Crkva.
Kad se heretici ujedine onda oni ne čine Crkvu, samo to je trebalo nekako ubaciti u polemiku i da to auditorij, koji su većinom bili rimokatolici, sazna.
Vidljivo je kako je 'Ubi Petrus' bio nepripremljeniji kao i da je slabiji u polemici, ali da zajedno s unijatskim polemičarem nema ništa protiv sadašnjeg ekumenizma te je izjavio kako bi bez imalo oklijevanja prihvatio uniju kad bi je potpisao njegov, naravno ekumenistički, patrijarh.
I kako sam već pisao u tekstu, obojica su papisti.
Ubi Petrus sve prihvaća ako je to potpisao njegov patrijarh, ili ako je to prihvatila sinoda episkopa makar ona bila ekumenistička, arijanska, sotonistička ..., a ovaj drugi sve prihvaća ako je to objavio Nezabludivi iz Rima.
Tako se kao unijat hvali da se u njegovoj grkokatoličkoj američkoj eparhiji mala djeca krste, miropomažu i pričeste (pod obje prilike odnosno na pravoslavni način) što je tradicija Crkve od početka, te da se štuje sveti Grigorije Palama zato što im je to dozvolio rimski papa.
Ako bi slijedeći papa to zabranio, on bi to svejedno prihvatio, a onda bi branio tog papu i rekao recimo papističke argumente protiv pričešćivanja male djece ili argumente protiv svetog Palame koji je rekao kako su Latini pod utjecajem Sotone jer naučavaju filioque.
Dakle to je nevjerojatno samo za one koji ne znaju što je ustvari papizam, sveti Grigorije nije birao riječi kojima je osudio papizam u zabludi filioque, a onda pola milenija kasnije RKC drži istog sveca svojim svecem i istovremeno i dalje naučava filioque, ali je spremna se i tog odreći u ime papizma.
Ideja papizma je da se zabludjeli kršćani stave svi u slijepu poslušnost jednom antihristu ili sinodi antihrista koji će se pozivati na 'sve što svežeš na Zemlji bit će svezano i na Nebesima, sve što razriješiš na Zemlji bit će razriješeno na Nebesima'.
I u toj navedenoj polemici nije bio argument apostolska vjera i predaja odnosno Duh Sveti koji nadahnjuje proroke, svece i oce ekumenskih sabora, nego da li su se formalno ili statutarno-pravničko-fiškalski donosili dogmatski dokumenti.

'Athanasius contra mundum' su riječi koje opisuju svetog aleksandrijskog patrijarha o kojem sam dosta pisao u ovom tekstu.
'Atanazije protiv svijeta' je definicija njegovog svetog života.
Nepriznavanje krivovjerja i krivovjernika makar oni preuzeli sve patrijaršijske i ostale episkopske stolice, makar car bio heretik, makar cijelo kršćansko stado slijedilo heretičke episkope u krivovjerje, makar cijeli svijet ustao protiv njega.
Naravno, uvijek će ostati barem jedan episkop s malim stadom kao što je bilo stado koje je vodio sveti Atanazije.
I slično će biti i za vrijeme kad će stati vrijeme, kad se nebeski Jeruzalem spusti na Zemlju ("hoće li Sin Čovječji naći vjere na Zemlji kad drugi put dođe?").
Atanazije je grčka riječ koja znači besmrtni.
Atanazije ju je zaslužio jer je pobijedio cijeli svijet, jer je vjerovao u uskrslog Bogočovjeka koji je uistinu pobijedio svijet, grijeh i Sotonu i samu Smrt.
Kao što vidimo svijet se ujedinjuje što je uočljivo po tendenciji ujedinjavanja papista iz svih heretičkih i raskolničkih sekti (ma kako one velike bile one su uvijek sekte).
Bit ćemo, ako već nismo, dovedeni u poziciju biranja vječnog života ili vječne smrti, Neba ili Zemlje, a cijeli svijet će onda biti protiv nas ako odaberemo vječni život u Istočniku života, u Hristu Bogočovjeku.
Ne plašimo se tada jer je On, kako napisah, pobijedio svijet koji je samo utvara ili paučina koja će uskoro nestati. 

I sad ću završiti ovaj već predugački tekst s komentarom na ovaj zanimljivi i znakoviti video (ustvari audio) papista sedevakantista (lijepa fraza):


Znači 'tradicionalni' rimokatolik T.Marshall koji je objavio knjigu "Infiltracija: urota da se uništi Crkva iznutra" (poveznica na knjigu) pišući kako su masoni se infiltrirali u RKC i orkestrirali drugi vatikanski koncil RKC,
objavio je video 5. svibnja kako je kardinal Prevost drugi po redu najgori kandidat za papu i objasnio da je gori od apostate Frana jer je inteligentniji, obrazovaniji i time destruktivniji u rušenju RKC iznutra jer podržava drugovatikansku revoluciju, čak i sodomizam koji je promovirao papa Frane.
Ništa neobično za njega iako nije bio deklarirani sedevakantist.
I imao je i ima prilični broj tradicionalnih rimokatolika koji ga prate.
Međutim tri dana kasnije kad je drugi najgori kandidat za papu postao papa Lav, T.Marshall okreće ploču na drugu stranu, ili je okreće u suprotnom smjeru, jer briše svoj video od pred tri dana i objavljuje novi u kojem urbi et orbi objavljuje kako ga je Duh Sveti u molitvi nadahnuo da se potpuno preda na poslušnost papi Lavu.
Čak donekle implicitno objašnjava promjenu jer kaže ono što je sastavni dio papizma, a ignoriraju sedevakantisti, kako čovjek koji se izabere za rimskog episkopa-patrijarha-papu dobija posebnu milost-blagodat od Boga tako da se nakon toga mjenja, postaje praktično nezabludivi vikar Hristov za Zemlju.
Nešto slično papisti vjeruju za Bogorodicu, Bog joj je prije začeća dao posebnu milost da ne naslijeđuje istočni grijeh.
Samo onda se postavlja pravo pitanje na koje ne mogu odgovoriti jer im je 'dogma' suprotna  zdravom razumu odnosno suprotna logici jer je kontradiktorna i samim time blasfemična.
Ako je to Bog dao Bogorodici, onda je to isto mogao dati svim ljudima.
Zar Bog ne želi spasenje svih ljudi što je jasno navedeno u Božjoj Objavi?
Ako želi, zašto nije istu blagodat dao svim ljudima i tako ih spasio od istočnog grijeha?
Dakle RKC dogma o bezgriješnom začeću Bogorodice je hula na Boga.
Slično je i s tom budalaštinom kako čovjek koji sjedne u stolicu rimskog episkopa postane nezabludiv i Hristov vikar kojem se svi moraju pokloniti i biti mu poslušni.
I zašto onda ne bi istu blagodat koju daje rimskom episkopu dao svim episkopima i svim ljudima tako da svi ljudi budu nezabludivi, da svi znaju što je istina ili dogma vjere, a što je krivovjerje?

Međutim ovdje se radi i o nečem drugom što navodi autor audia.
Nešto ili netko ili neki utjecali su na T.Marshala da za samo 3 dana potpuno promijeni stav o papa Lavu, a to sigurno nije Duh Sveti.
Jer Duh Sveti ga sigurno nije nadahnuo da briše svoj stari video nego bi učinio suprotno, objavio bi novi u kojem bi se osvrnuo na stari i rekao zašto je u tom starom pogriješio (tako sam ostavio sve svoje stare papističke tekstove na blogu kao i one u kojima sam pravdao svjetsko pravoslavlje, samo sam naveo u čemu sam u istima griješio ili imao krive informacije).

To sve dovodi me do zaključka, u kojem možda griješim ali sam zasad prilično uvjeren, kako se s papa Lavom nešto posebno događa, baš kako je rekao T.Marshall da se ulazi u neka nova epska vremena, a to je da su i tradicionalni rimokatolici i novoredni oduševljeni s njime, da ne mogu doći k sebi od oduševljenja kad ovaj kaže da je temelj društva obitelj i brak muža i žene, kao da se radi tu o nekom novom Božjem otkrivenju.
Nadalje u istu igru ulaze i svjetski pravoslavci koji su možda imali distancu prema papi Franu jer je ovaj bio neskriveni apostat, te sada poput Ubi Petrusa kažu da će biti poslušni svom patrijarhu ako ovaj potpiše uniju s Rimom.
A ljudi su željni mira, mira koji ovaj svijet daje, i ako ih se uvjerava da će mir nastupiti kad se ujedine 'kršćani', onda će podržati papa Lava koji čak možda ni ne će inzistirati na rimokatoličkim dogmama, nego će ih žrtvovati radi 'jedinstva kršćana'.

Ipak ću dodati još jednu važnu činjenicu za koju mi Slaveni imamo privilegiju da je lakše spoznamo u odnosu na latinske ili germanske narode.
Naime atribut katolička Crkva ima korijen riječi u grčkom a ne znači ono što rimokatolici smatraju da znači, odnosno da to znači univerzalna Crkva.
Nego da je saborna Crkva jer tako su sveti Ćiril i sveti Metod preveli tu grčku riječ na crkvenoslavenski jezik ili staroslavenski kako se češće kod nas Hrvata uporablja, ali nije ispravno jer se radi o književnom jeziku prvenstveno namjenjenom Liturgiji, prijevodu Biblije i općenito uporabi u Crkvi i kojeg su osmislila sveta braća i temelji se na jeziku solunskih Slavena, a ne da je to bio narodni jezik istovjetan jeziku tih Slavena ili da su tim jezikom govorili stari Slaveni prije nego što su se razdvojili na razna plemena.

Da, Crkva je saborna, katolička, a onda to nije nipošto RKC koja nije katolička-saborna-sinodalna-koncilska nego je monarhija jednog umišljenog episkopa koji se smatra ekskluzivnim nasljednikom sv.Petra te da Hristovom Crkvom upravlja kao faraon i to nezabludivi.
Takva Crkva nije postojala ni na istoku ni na zapadu u prvom tisućljeću, nego je nastala pet stotina godina prije protestantizma koji je nastao od RKC kao reakcija na uzurpaciju koji je taj lažni Hristov zamjenik činio kad je početkom drugog milenija se tako proglasio i raskolom izašao od Crkve.
Hrvatski rimokatolici sjetite se toga kad rogoborite zašto neki unutar RKC pokušavaju obnoviti sabornost-sinodalnost, a vi krivo mislite da katoličanstvo znači monarhiju rimskog episkopa.




Broj komentara: 8:

  1. Nisu svi tkz. tradicionalni katolici oduševljeni novim papom usprkos nekim (samo?) izvanjskim, dobrodošlim promjenama, koje, usput, ne bi trebale biti ništa čudno, kao Mir vama, umjesto: dobra večer, molitva na latinskom, blagoslov puka umjesto molbe da puk blagoslovi njega ... Modernizam je sinteza svih hereza, napisao je Pijo X. davne 1907.
    180° T. Marshala je doista neobičan, najblaže rečeno.
    Goranka

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znam da nisu svi tradicionalni rimokatolici oduševljeni s novim papom. Samo sam neveo trend da neki koji su bili zazorni prema papi Frani, u papi Lavu vide nadu za povratak na preddrugovatikansku RKC. Kod nas sam primjetio da se neki nadaju kako će nastaviti proces kanonizacije Stepinca, a patrijarh SPC Porfirije je u čestitki papi Lavu implicirao kako do toga ne bi smjelo doći. Očigledno da i jedni i drugi to rade radi etnofiletističnih razloga, prvi zato što je na komunističkom sudu rekao da bi bio ništarija da nije osjetio bilo hrvatskog naroda za slobodom i državom, ovi drugi zbog iste rečenice ga smatraju zločincem. Ali to ne može biti razlogom niti da je svetac niti da nije svetac.
      U svakom slučaju vidim da će papa Lav ne samo čuvati mostobran prema svjetskim pravoslavcima, nego da će pokušati napraviti uniju kao i s grkokatolicima koji mogu izgovaravati Vjerovanje bez filioque, štovati pravoslavne svece koji su žestoko osuđivali RKC, imati oženjene svećenike, dijeliti pričest maloj djeci odnosno kod krštenja dati miropomazanje i pričest, pričešćivati ljude pod obje prilike na pravoslavan način, dozvoliti im štovanje ikona i tko zna što još k tome da bi se postiglo jedinstvo 'zapadnog i istočnog plućnog krila Crkve'.
      Međutim kako napisah, to je ujedinjavanje heretika, a ne povratak i jednih i drugih u Crkvu koja je tobož ili nestala 1054. ili se je podijelila na dvije Crkve (što je suprotno od članka Vjerovanja - jedna, sveta, katolička i apostolska Crkva).
      A istina je samo jedna po tom pitanju, ili se je rimski patrijarhat odvojio od Crkve i otišao u raskol, ili su se istočni patrijarhati odvojili od rimskog patrijarhata koji jest Crkva.
      Ova druga mogućnost je besmislena jer Crkva nije nikad bila jedan patrijarhat.

      Emil

      Izbriši
  2. "Ako je to Bog dao Bogorodici, onda je to isto mogao dati svim ljudima. Zar Bog ne želi spasenje svih ljudi što je jasno navedeno u Božjoj Objavi?" Ne slažem se sa izjavom da je to hula na Boga. Ako je Bog svemoguć zašto ne bi u najčistiju posudu utjelovio Riječ. Bog i grijeh ne idu skupa, "jednak u svemu osim u grijehu". Meni je logično da se utjelovio u ženu oslobođenu od istočnog grijeha. Kao i na pitanje zašto nije to dao svim ljudima, pa čemu onda Spasitelj? Čemu uskrsnuće?
    Zanima me šta je sa ostalim dogmama o djevici Mariji?
    Ne napadam, samo me stvarno zanima stav u pravoslavlju o tim pitanjima.
    Pozdrav od jedne čitateljice,
    Nives

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav Nives,

      Odgovaram na ovo:
      "Ako je Bog svemoguć zašto ne bi u najčistiju posudu utjelovio Riječ."
      Jesu li onda prije začeća ostali bili manje čiste posude ili možda nečiste pa im nije Bog dao tu blagodat?
      I ako su drugi nečiste posude, zašto njih ne bi Bog očistio prije začeća ako je to moguće?
      Zar ti drugi nisu imali potrebu očišćenja više od Bogorodice pa bi njima trebao prije nego Bogorodici dati tu milost?
      Odgovorio sam opet s retoričkim pitanjima zato što taj Vaš odgovor nije zadovoljavajući odgovor na pitanje zašto nije Bog dao blagodat bezgriješnog začeća drugim ljudima, ako ju je dao Bogorodici, a Bog želi da se svi ljudi spase.

      Nives:
      "Meni je logično da se utjelovio u ženu oslobođenu od istočnog grijeha."
      Istočni grijeh je u suštini isti kao i svaki drugi grijeh jer čini čovjeka neprijateljem Božjim.
      Tko god se je krstio više nema istočni grijeh i grijehe koje je imao prije krštenja.
      Primjerice, vjeruje se također da je sv.Ivan Krstitelj bio čist od grijeha kad je trudna Bogorodica došla kod rođakinje Elizabete koja je u svojoj utrobi nosila Ivana Krstitelja.
      Zato je čedo u Elizabetinoj utrobi zaigralo kad je čulo glas Bogorodičin i osjetilo Bogočovjeka u Marijinoj utrobi, jer je bilo ili je u tom trenutku postalo čisto od istočnog grijeha.
      Siguran sam da je i prije Bogorodice bilo žena koje su začete kao i svi ljudi osim Adama, Eve i Isusa spolno, te su imale naslijeđeni istočni grijeh, ali su zbog svetog života bile čiste od grijeha.
      Ako je to razlog zašto je Bog morao dati tu blagodat Bogorodici da bi se u Njoj utjelovio.
      Poanta je u tome da nitko osim Adama, Eve i Isusa nije začet nespolnim putem, a spolnim putem se prijenosi istočni-nasljedni grijeh. Koji se ni ne bi prijenosio da uz spolnost nije povezana strast.
      Bogorodica je začeta spolnim putem od svetih Joakima i Ane.

      Što je ustvari istočni grijeh?
      To je naslijeđeni grijeh i za njega čovjek nema krivice jer su ga učinili praoci, ali je zbog tog grijeha naslijedio posrnulu narav svojih roditelja - traducionizam to objašnjava jer duša djece nastaje od duša roditelja koji dijete začinju spolnim putem te je zbog te posrnule naravi i spolne strasti pri začeću sklon zlu i time zao-nečist pred Bogom.
      Složit ćemo se, pravoslavni i rimokatolici, da je Bogorodica bila bez grijeha i čista pred Bogom.
      Ali to čišćenje se je dogodilo nakon začeća jer je Ona začeta spolnim putem kao i svi ljudi osim one navedene trojice.
      I sveti Ivan Krstitelj začet je spolno, odnosno s istočnim grijehom, ali ga je Bogočovjek očistio od istočnog grijeha dok je bio još u majčinoj utrobi.
      E sad moram sam sebi odgovoriti na protupitanje - a zašto onda nije Bog sve ljude očistio od istočnog grijeha u majčinoj utrobi kad Bog želi da se svi ljudi spasu?
      Zato što je Bog u vječnosti predvidio kakvi će svi ljudi biti, predvidio je sve ljude koji će htjeti svojom slobodnom voljom prihvatiti od Njega blagodat očišćenja od grijeha i koji će s pokajanjem postati sveti.
      Bogorodica je bez sumnje bila prva među svim stvorenjima u poniznosti i svetosti, te se je zato Bog Slovo utjelovio u Njezinoj utrobi, On je od Njezinog 'mesa'.

      Emil

      Izbriši
    2. Nives:
      "Zanima me šta je sa ostalim dogmama o djevici Mariji?"

      Mislite li na dogmu donesenu u RKC 1954.g. o uznesenju Bogorodice na Nebo?
      U toj dogmi nije jasno naznačeno da li je Bogorodice umrla-usnula ili nije umrla nego je bez smrti uznesena na Nebo.
      To je zato što rimokatolički teolozi su po tom pitanju podjeljeni i još uvijek su (toliko o tome da je rimski papa nezabludiv, jer ako jest onda bi tu bilo irelevantno što o toj dogmi misle teolozi).
      Mi pravoslavni vjerujemo da je Bogorodica usnula-umrla zato se blagdan zove Uspenije (usnuće) Presvete Bogorodice, ali da je uskrsnula u tijelu te da je tako uzašla na Nebo, kao i Njezin Sin.
      Po predanju-tradiciji sveti Toma je zakasnio na pogreb Bogorodice i zatražio je drugi dan da cjeliva tijelo Presvete te su se ostali apostoli s time složili.
      I u grobu tijela Bogorodice više nisu našli.
      Tako je sveti Toma po drugi put kumovao velikim istinama Objave.
      Danas se baš slavi sličan događaj sa svetim Ivanom Bogoslovom-Evanđelistom.
      On je u dubojoj starosti, imao je preko sto godina, zatražio od svojih učenika u Efesu da iskopaju grob u obliku križa na brdu na kojem je pisao svoje Evanđelje i na kojem se je molio (bio sam na tom brdu prošlo ljeto gdje je podignuta bila velebna crkva koju su kasnije srušili Turci).
      Ušao je u grob i zatražio od učenika da ga pokopaju.
      Ali kako nisu tu bili svi učenici, neki su sutradan tražili da se otkopa grob te da cjelivaju pokojnikovo tijelo.
      Ali grob je bio prazan, i svake godine na taj dan iz groba je izlazila sveta prašina koja je čudotvorno liječila ljude.
      SIPC kojoj pripadam ima vrlo blizu tog groba kapelicu, i danas vladika Akakije s ostalima tamo služi svetu Liturgiju i mole se na grobu svetog Ivana Bogoslova.
      Mi vjerujemo da nije sveti Bogoslov uzašao na Nebo, nego da nije umro, već će svjedočiti za Hrista u vremenima Antihrista (o tome sam pisao na blogu).
      Slično kao i sveti Henok i sveti Ilija.

      Emil

      Izbriši
  3. "SIPC je naziv za nekanonsku i nepriznatu pravoslavnu crkvu koja od 1995. deluje u Srbiji. Oni su pravoslavni fundamentalisti kojima je glavna ideologija antiekumenizam protiv katolika, ali i prekid svih kontakata s drugim hrišćanima. Smatraju i da je pravoslavna crkva pala u jeres. Prvi čovek SPIC-a je Nemanja Stanković, poznatiji kao episkop Akakije."
    Prvo, POMALO, nije namjenjeno da te razljutim, nego učim. Osobno ne bi pripadala mlađoj Crkvi nego bi išla korjenima i ako treba monaštvu. Ono što mi se sviđa kod tebe (prešla sam na TI ne iz nepoštovanja nego kad dugo pratiš nekoga bar mogu ko sa prijateljem pričati) je što puno misliš, uglavnom na drugačiji način od drugih, zato i čitam blog :). Ono što mi se ne sviđa je omalovažavanje drugih (na ovo pretpostavljam šta ćes reći a tiče se Istine pa ne moraš ako ćeš o tome).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako se ide na početnu stranicu SIPC:
      https://uteshiteljevo.blogspot.com/p/blog-page.html
      onda se vidi kako nije SIPC ustanovljena 1995. nego 2011. rukopolaganjem njezinih dvoje episkopa od strane episkopa jedne sinode ruskih istinskih pravoslavaca.

      Drugo, SIPC je mjesna Crkva, a ne da je ona vaseljenska-ekumenska Crkva i ima kontakte s nekim ostalim mjesnim istinskim PC.
      Nije ni Rimski ili bilo koji drugi patrijarhat (mjesna Crkva) oduvijek postojao.
      U vremenima apostazije antihristovskog vremena teško je za očekivati, ustvari praktično nemoguće, da istinski kršćani-pravoslavci imaju nekretnine-crkve povijesnih patrijarhata koje su preuzeli heretici.
      Razmisli(te) malo, ako očekujemo možda za 10 godina dolazak Bogočovjeka koji je pitao retorički hoće li Sin Čovječji naći još vjere na Zemlji kad drugi put dođe, ne bi li bilo čudno da se vjera odnosno vjernici nalaze u povijesnim i velebnim katedralama? I to u velikom broju?
      Što se tiče vladike Akakija, on je malo mlađi od mene, i prije od mene je posumnjao da nešto nije u redu s onima koji se deklariraju kršćanskim Crkvama.
      Ja sam krenuo u potragu za Crkvom odnosno za pravim episkopom nakon 2000-te, a on je još u 90-tim.
      Više sam od njega lutao jer sam morao odbaciti najprije Novus Ordoe RKC, onda otvoreni sedevakantizam, onda sam očijukao sa SSPX, i onda sam na kraju došao do onoga čemu se nikad nisam nadao, da je u raskolu 1064. Rimski patrijarhat otpao od Crkve, a ne obrnuto kako sam dotad učen.
      I tu nije bio kraj jer sam ušao kod matejevaca istinskih pravoslavaca koji su otišli u preveliku krajnost, pa sam otišao u svjetsko pravoslavlje, i onda hvala Hristu, od prošle godine sam našao mir i smirenje u 'florinskim' istinskim pravoslavcima.
      S time da bih volio da primiš k znanju da istinski pravoslavci nemaju problema otići kod istinskih pravoslavaca neke druge mjesne Crkve, kao što ti nemaš kao rimokatolikinja problema otići u Brazilu recimo u neku rimokatoličku crkvu.
      S razlikom da bismo se mi najprije ipak raspitali o kakvoj se biskupiji-eparhiji radi, je li tamo pravovjeran biskup, pitali bismo o tome našeg vladiku.

      Apropos nepoštovanja drugih, nastojim uvijek poštovati inovjernike, i kajem se ako sam ikad u tome zakazao, ali je jasno da ne mogu poštovati njhovu krivu vjeru.
      Često recimo rimokatolike nazivam papistima što zvuči posprdno, ali nikad ne bih rekao u obraćanju nekom konkretnom rimokatoliku da je papist, pogotovo ako je isti željan spoznati nešto o istinskom pravoslavlju.
      Međutim istina je kako je temeljna dogma rimokatolištva krivovjerje kako je rimski biskup ekskluzivni nasljednik sv.Petra te da ima vlast nad Crkvom kao nezabludivi Hristov zamjenik.
      To je blasfemično krivovjerje i treba ga na bilo kakav način, objaviti rimokatoliku s kojim s vodi duhovni razgovor.
      Naravno da se može na različite načine tome pristupiti, ali uvijek s ljubavlju prema spasenju tog rimokatolika i bez mržnje. I nadasve u ljubavi prema Hristu koji je Istina.
      I koji želi spasenje svih ljudi jer je radi svih bio na križu.

      Emil

      Izbriši
    2. U onom tekstu je ipak naznačena istina kako je od 90-tih godina prošlog stoljeća nastao neformalni pokret istinskih pravoslavaca u Srbiji.
      U Rumunjskoj, Bugarskoj, Grčkoj kao i u SAD je veći broj istinskih pravoslavaca.
      Vladika Akakije ima primjerice pod svojim episkopskim omoforom i francuske istinske pravoslavce okupljene oko manastira u Lesni, u Normandiji.
      Postoje i istinski pravoslavci zapadnog latinskog obreda.
      Na blogu često stavljam objave episkopa Henoka koji je zapadnog obreda.

      Izbriši

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.

Napomena: komentar može objaviti samo član ovog bloga.