petak, 18. studenoga 2016.

Korinćanima

Ovaj tjedan sam otišao istraživati najzabačeniji dio otoka Krka koji se nalazi s druge strane Senja - uvale Vela i Mala Luka, to jest ostatke napuštenog rimskog naselja.
Kao ilustraciju tog puta možete pogledati video kojeg sam našao na youtubu i kojeg su snimili planinari koji su išli djelomično istim stazama kojima sam s još dvoje prijatelja išao.



To je veliki dio otoka na kojem nema ljudskih nastambi, nema šuma (tu i tamo koja lokacija s umjetno posađenim korovom - alepskim borom kojeg je sadila još Austrija, nakon čega je za kaznu propala), praktično samo kamen, oskudna trava i fascinantni suhozidi koji su u derutnijem stanju nego primoštenski, ali svejedno zaslužuju divljenje zbog velikog truda i umješnosti naših predaka koji su ih stoljećima gradili.
Današnji naraštaji uza svu mehanizaciju ne bi to uspjeli učiniti.
Prvo, zato što sad živi manje stanovnika na Krku bez obzira na došljake, nego što ih je bilo kad su se gromače gradile.
Drugo, mi nismo više navikli raditi tako teške poslove od zore do sumraka i nemamo umješnosti kao oni. Puno gromača je građeno na takvim strminama koje su za vježbanje alpskog planinarenja i na kojima morate koristiti obje ruke za penjanje, dok su graditelji uz to ruke morali koristiti za stavljanje kamena na kamen.
Treće, gromače su građene stoljećima i tako dugotrajan poduhvat zahtijeva organsko društvo u kojem djed ostavlja sinu i unuku posao koji on nije završio, a gromače ne gradi samo jedna obitelj, nego rod koji je živio, radio i branio se zajedno.
Kako više nema organskog društva, tako se više ne može ništa graditi što zahtijeva zajednički trud više naraštaja i nekoliko desetljeća, ako ne i stoljeća rada. 




Pitanje je - jesu li gromače gradili naši preci - Hrvati koji su došli na Krk početkom druge polovine prvog tisućljeća, ili su one bile još i prije. 
Mislim da možemo biti sigurni kako su postojale ranije, i isto tako da stanovništvo otoka nije nestalo kad su se pojavili barbari s istoka i sjevera, nego da su starosjedioci (romanizirani Iliri - Liburni) polako prihvatili čakavski jezik i kulturu u kojoj je presudno bilo staroslavensko bogoslužje i glagoljica. 
Došljaci su prihvatili kršćanstvo starosjedioca, a starosjedioci jezik došljaka koji je ušao u liturgiju (iako staroslavenski po mojem sudu nije bio jezik došljaka, nego je to bio jezik makedonskih slavena koji je službeno ušao u liturgiju za sve narode koji imaju slavensko podrijetlo). 
To je bilo 'ljepilo' koje je spojilo starosjedioce (izvan grada Krka koji je zadržao latinsku kulturu) i došljake.
Vratimo se na ovaj krajni 'pustinjski' jugoistočni dio Krka.
Prema M.Boloniću i I.Žicu autorima knjige "Otok Krk kroz vijekove" naselje iza Male Luke, gdje nalazimo temelje i ostatke zidova na desetine kuća, od kojih su neke začuđujuće velike, zvalo se je Bosar, bilo je rimsko, i zbog nađenog zlatnog bizantskog novca, pretpostavlja se da je postojalo za vrijeme bizantske vlasti nad Krkom.
Međutim bizantska vlast nad Krkom bila je od pada zapadnog rimskog carstva 476.g. do 1115.g. 
Kad je u tom razdoblju naselje uništeno? Vjerojatno u prvim stoljećima te vlasti kad su na otok s kopna došli naši poludivlji preci, jer nakon toga nema spomena tog naselja.
Na ulazu u naselje od strane Vele Luke nalazi se ruševina crkvice sv.Nikole .



Crkvica je premalena za primiti ljude koji su živjeli u naselju.
Po mojem sudu, crkvica je napravljena stoljećima nakon što je naselje uništeno, tim više što se spominje kako su Mise služene do 17.st., a to je po mojoj prosudbi tisuću godina nakon uništenja naselja.
Na brdu iznad naselja nalazi se utvrda koja se naziva Corinthia, a bila je po svoj prilici jedna u nizu bizantskih utvrda koje su čuvale morske prolaze uz našu obalu Jadrana.




Autori navedene knjige negiraju kako se je naselje nazivalo Corinthia i kako su ga ustanovili Grci. Po njihovom sudu to je narodna legenda.
U daljnjem tekstu napušteni grad zvat ću Korintija.
Bio sam tamo po mirnom, nevjetrovitom vremenu. 
Obje uvale dijeli brdo od pogleda senjske bure, ali u knjizi se navodi kako Vela Luka, iako je duga, nije sigurna za plovidbu i sklonište plovila, jer se burni valovi vraćaju udarajući u zapadni dio uvale stvarajući vrtloge. Naravno, još gore je izvan uvale gdje se nalaze zloglasna Senjska vrata. 
Međutim Mala Luka je zaštićena od bure i od juga, tako da je logično da su 'Korinćani' ju odabrali za podići naselje.
Uz obalu možete naći obilje keramike, ali možete naići i na ploče koje su bile na podovima kuća. 
Ako Iliri nisu koristili vezivna sredstva za gradnju zidova, onda tamo nisu sigurno bili Iliri.
Po mojoj prosudbi, u Korintiji je moglo biti i do tisuću stanovnika sudeći po broju i veličini razvalina kuća. 
Ali neka ih je bila samo desetina od tog broja, postavlja se pitanje od čega su mogli tamo živjeti, kad tamo više nitko ne živi osim ovaca i vlasnika malog ugostiteljskog objekta ljeti?
Zemlja izgleda jalova, šljunčana bez tragova humusa, ali je iznenađujuće poduprta mnoštvom potpornih zidova, odnosno zemlja se nalazi se na terasama.
Onda nailazimo na podatak kako su pred sto godina tamo bili vinogradi obitelji Dujmović iz Baške (to prezime je došlo iz Senja kad su mnogi Senjani došli u Bašku radi opasnosti od Turaka), da su nacionalizirani nakon drugog velerata i dani poljoprivrednoj zadrugi u Baški koja ih je uskoro zapustila i napustila.
Nameće se zaključak kako su se stanovnici Korintije mogli baviti poljoprivredom i ribarstvom te da ih je moglo biti u tom broju jer zemlje, koja je sad jalova, ima poprilično.
K tome postoji izvor vode, jer na pješčanu plažu Vele Luke stalno teče voda koju je netko dovukao cijevima s tog izvora.
Još jedna pretpostavka, moguće je kako pred dvije tisuće godina nije bilo bure kakvu danas znamo. U tom slučaju život u Korintiji je mogao biti ugodan i plodonosan (i bez turizma).
A sad malo o duhovnoj poruci tog nestalog grada (drugi nestali grad na otoku je Fulfinium, koji je na sjeveru otoka i koji je, pretpostavljam, isto stradao i napušten s dolaskom barbara, naših predaka na otok).
Slom zapadnog rimskog carstva po posljedicama bio je sličan suvremenoj invaziji muhamedanaca na Europu (koja još nije završena).
Korintija je bila zemljopisno izolirana od grada Krka, te ako je i bilo nekakve vojske u Krku, ona nije mogla pomoći naselju koje je bilo u Velebitskom kanalu gdje su preko puta već došli barbari. 
Stoga je moja pretpostavka ili da su barbari razvalili i opljačkali naselje, ili su se stanovnici sami povukli u Krk ili neko drugo mjesto gdje se je bilo lakše braniti od osvajača.
U mnogim europskim gradovima se događa egzodus starosjedioca koji su izloženi nasilju vojnika lažnog proroka Muhameda.
Nepozvani došljaci su vitalniji, borbeniji, s mnoštvom djece i što je najvažnije s jasnim ciljem proširenja kalifata.
Zbog tog cilja spremni su se žrtvovati, za razliku od zapadnjaka koji bježe od same pomisli na žrtvu.
Ugodan hedonističko-liberalni život omekšao je starosjedioce koji su napustili vjeru i ideale svojih predaka tako da koji put izgleda da su muhamedanci pušteni i pozvani radi eutaniziranja domicilnog stanovništva.
Jalova zemlja oko Korintije i ruševine kuća slične su praznim crkvama Europe i praznim dušama onih koji su se krstili.
Sav trud brojnih naraštaja u podizanju potpornih zidova, terasa i nasada, preko noći je nestao, a voda je nepovratno odnijela humus-plodnu zemlju u more.
Isus kaže kako su kršćani sol zemlje, a mišljenja sam da se ne radi o soli zemlje, nego soli Zemlje. Jer slana zemlja je neplodna. Kršćanstvo jedino oplemenjuje Zemlju, bez njega Zemlja je jalova.
U nastavku Evanđelja po Mateju, Gospodin retorički pita - čime će se sol posoliti ako nije više slana? Od nje više nema koristi, nego će se baciti na zemlju da ljudi po njoj gaze. 
Živimo u vremenima kad se to obistinjuje. Zapad je izdao sebe, zemaljska Crkva je izgubila hijerarhiju kad je postala bljutava, nevojujuća i Bog nas je bacio na zemlju da nas gaze muhamedanci.
Prazne crkve u Francuskoj koje se ruše ili daju muhamedancima pričaju nam priču koju sam vidio u napuštenom gradu Korintiji.
U tom smislu mi smo Korinćani. 
Naša kultura, naš način života ruši se pred našim očima, i to trebamo shvatiti kao Božju kaznu jer više nismo sol Zemlje. 
Ali i cijela Zemlja gubi život i smisao bez kršćanstva kao što su terase bez plodne zemlje besmislene i jalove.
Zato znajmo kako se nalazimo u vremenima objave Antikrista kako nam je objavljeno u Otkrivenju.
Šačica kršćana će samo sačuvati vjeru i dočekati Isusa Krista i to zato što će im Bog dati milosti da ne budu zavedeni lažnim čudima.
Hijerarhije Crkve nema, stoga će Bog poslati u vremenu Antikrista dvojicu svjedoka i proroka, sv.Henoka i sv.Iliju.
Napustimo Korintiju koja je osuđena na propast.
Još malo, i nebeski Jeruzalem, naš pravi grad u kojem smo rođeni krštenjem, spustit će se na novu Zemlju.




Broj komentara: 18:

  1. Kvalitetan i promišljen tekst. Kao i mnogi prije. Samo s lošim rezimeom. Osobno, kako modernizam polako ali postojano obešćašćuje Kristovu zaručnicu Svetu Katoličku Crkvu, sve sam gorljiviji pristaša i tražitelj Istine u Crkvenoj tradiciji. Dakle, brate u Kristu, po tome smo slićni, ali tu i prestaje svaka daljnja sličnost. Jer ja Ju razliku od vas ne želim tražiti izvan okrilja majke Crkve. Iako je obljutavila i pogani je sve više gaze Petrova Crkva je i dalje tu, sa svim svojim, kako manama tako i vrlinama. Njeno negiranje je samo nastavak sotonski potaknutih zabluda koje su davno buknule požarom muhamedanskog krivovjerja, a nastavile se velikim raskolom i zatim odvratnom Luterovom revolucijom. A zadnje čavle u lijes Joj, ranjenoj ali još uvijek živoj, zabijaju današnji extrapravovjerni katolici poput ekipe iz FSSPX-a i slični koji umjesto da je osole da dokraja ne obljutavi odvajaju se i traže neki svoj put i exkluzivni primat nad Istinom i tradicijom. Braćo moja takav naćin nije čuvanje tradicije i obrana Istine (koja to niti ne treba jer se Ona sama brani po Duhu Svetome) već vješto podvaljena oholost. A svi znamo kome ona služi. Želim vjerovati da su vam namjere dobre ali put vam je krivi. Božji blagoslov.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvaljen Isus i Marija!
      Moramo najprije vidjeti jel u Objavi rečeno kako će Crkva imati hijerarhiju na koncu vremena. I prorok Danijel i sv.Ivan Evanđelista u Otkrivenju kažu kako će u vremenima Antikrista prestati svakodnevna Žrtva-Misa. Ako ne će biti Mise, onda ne će biti više pravih svećenika, ako njih nema, onda je jasno da ne će biti hijerarhije. Drugi argument su sv.Henok i sv.Ilija koje će Bog poslati u vremenima Antikrista da svjedoče za Njega i da prorokuju. Kad bi postojala hijerahija Crkve na čelu s papom, takvo nešto bi bilo besmisleno, jer hijerahija Crkve je tu prva da svjedoči o Kristu i Crkvi.
      Dakle imamo dva, usudio bih se reći neoboriva argumenta iz Objave kako će na kraju vremena Crkva biti malo stado laika bez svećenika, biskupa i pape. Kako Crkva ne može naučavati zablude jer je sveta, a papa s biskupima čuva polog vjere, onda možemo točno odrediti kad je Crkva ostala bez hijerahije. Dakle, kad je papa prvi puta javno izrekao usmeno ili pismeno (ili djelom ili propustom) neku herezu, a kardinali i biskupi su ga i dalje smatrali papom.
      Na nama je da napravimo povjesno istraživanje i definiramo kad se je to dogodilo. Većina sedevakantista drži da je prijeloman trenutak bio drugi vatikanski koncil, ali ja mislim da je to bilo ranije.
      Božji blagoslov.

      Izbriši
    2. Svteta misna žrtva nije prestala. Još uvijek se, Bogu hvala, svakodnevno slavi u svakom kutktu svijeta. Kako "Novus Ordo" tako i(iako u puno manjoj mjeri) i "Ad Orientem". To što su neki samozvani ultrapravovjerni proroci od nje odustali ne ćini ju nevaljalom. Uopće ne sumnjam da će doći vremena Sv.Ilije I Sv. Henoka, ali tek kada Krist više ne bude na zemlji imao svojih svjedoka kao što su kardinali Sarah, Burke, Meisner, Caffarra, Brandmuller i nemali broj sličnih. Poput ,primjerice, mladog i kreposnog župnika moje župe koji "Novus Ordo Missae" slavi s takvom pobožnošću da bi mogao biti primjer mnogim biskupima. A uz to je još samoinicijatvno naučio slaviti i "Ad Orientem". I nije jedini takav iz "mlade garde". A na Petrovoj stolici je komedijaša i štetočina poput našeg aktualnog pontifexa (pa i gorih) bilo i prije pa nije došlo do smaka svijeta. Dakle, Apokalipsa kojom tako svesrdno (ne?)namjerno plašite puk, nije baš pred samim vratima. Iako se nazire, možda ju ni vi ni ja (u vremenskom smislu) nećemo doživjeti. Zato; Vade retro Satanas, et Deus cum te.

      Izbriši
    3. Sakrament je validan ne zato što nam se on sviđa ili što smatramo kako je jako pobožan onaj tko ga čini.
      Dakle, niti vi kao niti ja ne možemo znati kao što znamo da ne može nešto biti i ne biti, jesu li novoredni svećenici pravi svećenici, odnosno nije li novoredna sekta, a vi ćete vjerovati kako je to prava Kristova Crkva, izgubila izmjenom sakramenta svećeničkog ređenja i biskupskog posvećenja, kao što su to prethodno izgubili protestanti anglikanci, svećenički red, to jest apostolsko naslijeđe i time više nema tamo valjanih Misa. U to možemo samo vjerovati ili ne vjerovati, možemo i životom vjeru u to svjedočiti, ali kako napisah to nije apriorno znanje kakvog primjerice imamo kad kažemo da nešto ne može istovremeno biti i ne biti.
      Čvrsto vjerujem kako je Crkva sveta i nezabludiva, te da je nemoguće u pravoj Crkvi da papa javno poljubi kuran, te da i nakon te spoznaje o apostaziji, Crkva istog proglasi svecem. Vi ste spremni na oba oka zažmiriti nad tom činjenicom jer se bojite posljedica te istine, a to je kako novoredna sekta nije Crkva, a samim time su nedozvoljene za katolika novoredne Mise, pa i tradicionalne ako ih daju ljudi koji su u zajedništvu sa svjetski poznatim apostatom. To je važnije pitanje od onog prethodnog o gubitku svećeničkog reda s novorednom izmjenom sakramenta ređenja.
      Usput, shizmatici imaju i dalje apostolsko nasljeđe-svećenički red i sakramente to jest valjanu Misu, tako da se ne može reć kako živimo u prorečenim apokaliptičnim vremenima kad je prestala svakodnevna Žrtva. Ali znamo da je smrtni grijeh ići na Mise shizmatika.
      To znaju i četvorica kardinala koje ste spomenuli i u koje polažete velike nade, iako dobro znate kako su i oni u zajedništvu sa svjetski poznatim apostatom. Oni pristaju na krivojerje drugog vatikanskog koncila, ali ne mogu progutati novije Bergoglijevo krivovjerje o pričešćivanju preljubnika i bludnika. Ne može netko biti pravovjeran ako formalno drži do šeste i devete Božje zapovijedi, a prvu krši jer je tako odlučio koncil 'Crkve'. Ja sam grješan i slab, ali nisam u toj mjeri da ću Crkvom držati one koji su izdali kršćanstvo, biti s njima u zajedništvu i držati ih učiteljstvom Crkve. Apostat Pavao VI rekao je kako je dim Sotonin ušao u Crkvu, ali to je nemoguće, jer Kristovo sveta zaručnica Crkva je neporočna. Stoga egzorcizam trebate najprije učiniti kod onih čiji papinski autoritet je rekao kako se u njihovoj kući nalazi dim Sotonin.

      Izbriši
    4. Poštovani brate u Kristu, vi kao da zaboravljate da Katoličku Crkvu u konačnici ne vodi papa već Duh Sveti. Prema tome, Ona nije i ne može biti nikakva sekta bez obzira kakav Joj je poglavar. Sektaši su oni koji su od Nje tijekom prošla dva tisućljeća otpali. Otpali i neslavno propali postajući žrtve vlastitih zabluda potaknutih osobnom ohološću, tj. sotonskom lukavštinom. Da je Katolička Crkva u krizi to je evidentno, ali tvrditi da je zbog toga prestala biti pravom Kristovom Crkvom je neozbiljno ili zlonamjerno, kao što je jednako neozbiljno (ili zlonamjerno) tvrditi da je Sv. Ivan Pavao II postao apostat zato što je načinio neke grješke u pokušaju približavanja kršćana i muhamedanaca. Ako idemo tom logikom onda je Katolička Crkva od trenutka Isusove smrti apostatska jer joj je na čelu bio čovijek koji se - pazite, ne jednom - već TRI puta zaredom svjesno odrekao Onoga koji mu Ju je povjerio. Gdje ćeš veće apostazije od one koju je počinio Sv.Petar. Ako je on koji je od početka Njegovog naučavanja hodio uz Sina Božjeg i upoznao svu Njegovu moć i slavu tako strašno pogriješio ali mu je naš Gospodin u svom za naš um i dušu neshvatljivo velikom milosrđu ipak sve oprostio, gdje nebi onda oprostio čovjeku koji je naćet teškom bolešću u tko zna kakvom duševnom i mentalnom stanju u dobroj namjeri počinio nešto zbog čega se prije smrti isto kao i njegov prethodnik Sv. Petar sigurno pokajao. U protivnom nebi postao svetac. To što je vodeći se Kristovim naukom "Ljubi neprijatelja svoga" naćinio neke pogrešne korake ne znači da se odrekao Krista i njegova nauka. Na kraju krajeva, da su svecima postali samo oni koji nisu nikada u životu sagriješili bludnica Magdalena nikad nebi postala Sv. Magdalena, Savao - žestoki progonitelj kršćana - Sv.Pavao, krivovjerac i hedonist Augustin Sv. Augustin itd., a Raj bi bio jako jako pusto mjesto. Papa, kao i svaki drugi čovjek može osobno pogriješiti u nekim procjenama, stavovima i postupcima (Vjerujem da mu to uopće nije teško jer je sigurno prvi na meti onoga koji "ide uokolo kao ričući lav nebi li koga proždjeo") ali kada je u pitanju proglašenje Dogme ili uzdizanje na čast oltara neke osobe onda je tu definitivno na djelu volja Duha Svetoga. A papa, kakav god bio, je tu samo Njegov sluga koji tu volju sprovodi u djelo. Sveta i Apostolska Katolička Crkva je, kao što sam prije naveo ranjena, ali sigurno ne mimo dopuštenja svemogućeg Trojedinog Boga. Iščitavajući znakove vremena, moja ograničena malenkost pretpostavljam da je to u svrhu da se konaćno poćne odvajati janjad od jaraca, i da su sve ove nevolje kao i one koje slijede zasigurno na buduću veču korist Crkve. Korist koju mi ljudska bića u svojoj ogranićenosti sada ne možemo sagledati. Svemogući Bog i krivim crtama piše ravno a njegovu Crkvu "niti vrata paklena neće nadvladati". Božji blagoslov. Causa finita.

      Izbriši
    5. Niste uočili da ja ne tvrdim kako je Crkva nestala, nego da je od Nje otpala drugovatikanska sekta s dotadašnjom hijerarhijom. Zato Crkva živi u apokaliptičnim vremenima kad će se pojaviti dvojica svjedoka i proroka u Crkvi.
      Drugo što previđate je kako je Crkva nastala na pedesetnicu kad se je na apostole spustio Duh Sveti. To znači da krivo tumačite kako je sv.Petar kao papa izdao Isusa u Muci, jer je sv.Petar postao papom nakon uskrsnuća kad mu je uskrsli Gospodin tri puta rekao - pasi ovce moje (Ivan 21:14-18).
      Treće što krivo tumačite je što uspoređujete grješnike poput sv.Magdalene i sv.Augustina s apostatama novoredne sekte i time ih želite opravdati i reći da su oni i dalje u Crkvi kako su to bili i ti sveci. Dakle opet previd. Jer Magdalena i Augustin su bili, kao i svi ljudi, grješnici prije obraćenja, a nigdje nije zabilježeno kako je Magdalena nakon obraćenja opet pala u bludni život ili da je Augustin nakon krštenja opet nastavio s hedonizmom. Da jesu, vjerojatno ne bi bili proglašeni svecima (a to ne znači da se nisu mogli ponovno ispovijediti i pokajati, ali ne bi više bili uzorom drugom kršćanima). I što je važnije, vaša grješka u rasuđivanju je što ne razlikujete krivovjerje odnosno kršenje prve Božje zapovijedi od kršenja ostalih zapovijedi. U prvom slučaju javnog krivovjerja kršćanin otpada od Crkve i u istu se može vratiti tek nakon što javno u Crkvi sam sebe osudi da je širio krivovjerje, u drugom slučaju kršćanin ne otpada od Crkve, ali je izgubio posvetnu milost te bez ispovijedi i pokajanja ide u Pakao (ide i ovaj prvi jer izvan Crkve nema spasenja).
      Woytila nije postao heretikom tek kad je poljubio kuran, nego je to postao davno prije kad je prihvatio i širio modernizam, kad je prihvatio novorednu sektu koja se temelji na heretičkim drugovatikanskim dokumentima. Ne znamo, ali možemo s velikom sigurnošću reći kako se nije pokajao ni valjano ispovijedio prije smrti. Zašto? Zato što heretik mora javno osuditi sebe i krivojerje koje je javno širio prije nego što dobije oprost i vrati se u Crkvu. To je izostalo, a postoji vrlo mala mogućnost kako se je on prije smrti pokajao i htio javno osuditi sva svoja krivovjerja. Međutim nikako takva osoba, taman da se je i javno pokajala prije smrti, ne može biti od Crkve proglašena svecem, odnosno uzoritim kršćaninom kojeg kršćani trebaju slijediti. Ako je proglašenje svetaca nezabludivo, onda je novoredna sekta proglašenjem Woytile svecem dokazala kako nije Crkva.
      Na koncu, slažem se s vama oko odvajanja janjadi od jaraca. Stoga se nadam kako ste Božja ovca koja je prijevarom modernista završila u krivom stadu.
      Božji blagoslov!

      Izbriši
    6. Mali dodatak koji dokazuje kako sv.Petar nije bio papom kad je tri puta izdao Isusa Krista na Muci.
      U Mateju 16:18 Isus kaže Petru kako je on Stijena i kako će na njemu sagraditi Crkvu svoju. U slijedećoj rečenici kaže kako će mu dati ključeve kraljevstva nebeskog. Uočimo da ovdje Isus govori o budućem događaju, odnosno da nije Isus rekao - Petre primi ključeve nebeske i budi od sada papom Crkve koju sam upravo sad na tebi sagradio. Dakle radi se o vremenu nakon uskrsnuća kad je Isus sagradio Crkvu svoju na Pedesetnicu i kad je sv.Petar postao ta Stijena i kad je dobio ključeve kraljevstva nebeskog, to jest postao je papom, Kristovim vikarom na Zemlji.
      To bi trebali dobro upamtiti dobronamjerni koji žele opravdati antipape koji su to postali svojim krivovjerjem. Sv.Petar nije bio heretikom niti kad je zbog slabosti izdao Krista na muci. Bez sumnje to je bio smrtni grijeh kojeg je Petar gorko isplakao, jer ne smijemo zatajiti Krista niti pod mukom niti od straha od muke. Sv.Petar je tako hrabro i rado prihvatio svoju muku kao starac, da su nekolicina rimskih vojnika zapanjeni s Petrovom vjerom koji je zatražio da ga razapnu naopako kako bi i time pokazao kajanje zbog svojeg grijeha na Kalvariji, se obratili i uskoro i sami podnijeli mučeništvo.
      Stoga svako uspoređivanje sv.Petra s modernim antipapama koji su korifeji i oni koji pripremaju dolazak Antikrista, je nedopustivo i treba izazvati u pravom kršćaninu odvratnost.

      Izbriši
    7. Zašto je Isus Krist ustanovio instituciju pape, Stijene, onog tko drži ključeve nebeskog kraljevstva?
      Zato što je bilo nužno da postoji vidljivi zamjenik Kristov na Zemlji koji će kao kormilar upravljati lađom - Crkvom koja čeka svojeg Zaručnika da se pojavi na oblacima u slavi. Bez te institucije vojujuća zemaljska Crkva ne bi imala svoju vidljivu glavu, to jest ne bi mogla niti definirati koje knjige čine Bibliju, a koje su apokrifi, što su to sakramenti, što čini Objavu i kako se Crkva treba odnositi prema zemaljskoj državi. Bez pape nema doktrine-nauka Crkve.
      Ovdje se ne radi o živućem papi, nego o papinstvu koje je definiralo nauk Crkve kroz sva stoljeća. Neki moderni katolici, u želji da opravdaju antipape koje čak i heretici protestanti drže hereticima, kažu kako bez živućeg pape Crkva ne može postojati. Implicira se, što je točno, kako bez pape nema biskupa koje on potvrđuje i koji su de facto njegovi pomoćnici, a bez biskupa nema svećenika koji su biskupovi pomoćnici, a na kraju onda nema katoličke Mise kad nema svećenika koji su pod biskupom koji je pod papom. Ali mi ne živimo u normalnim vremenima, ovo su vremena Antikrista kad je prorečeno da će nestati Mise i da će na kraju samo šačica kršćana činiti zemaljsku Crkvu koja će dočekati Gospodina. Međutim, Objava je davno završena i papinstvo ju je kroz vijekove razjasnilo i definiralo kao nauk Crkve. Ne treba nam živući papa kako bismo znali kako živjeti, što je dobro, a što zlo, što je pravovjerje, a što je krivojerje.
      Kršćani dobre volje u moderna vremena mogu uz malo truda doći do nauka Crkve, stvarno nam nije potreban papa koji će reći kako bludnici i preljubnici ne smiju primati sv.Hostiju. Oni koji pak ne žele doći do nauka Crkve, oni imaju grijeh propusta te takvima je Bog za kaznu poslao antipape kojih ovi slušaju kao prave pape, ili u drugom slučaju (polu)tradicionalista budu dovedeni u zabludu kako živući papa mora uvijek postojati, ali isti može laprdati što god želi i na to laprdanje se ne smijemo osvrtati jer papa se sluša samo kad javno i svečano proglašava neku dogmu. I tako su sebe doveli do toga da su spremni prihvatiti Antikrista za papu. Samo ne smije Antikrist nešto reći ex cathedra, i vuk Antikrist i ovce (polu)tradicionalne biti će siti. Hoće li?

      Izbriši
  2. Pozdrav emile. Sto mislis o trenutnoj situaciji u vatikanu? Neznam pratis li sta se desava ali izgleda da su u opakim problemima oko amoris leitatie Franjo je cak otkaza susret sa okupljenim kardinalima.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pozdrav Stipe!
      Pratim tu situaciju, ali je i gledam u kontekstu pregovora Vatikana i SSPX-a. Moguće je da Bergoglio 'iznormalizira' to bratstvo polutradicionalista kako bi otupio oštricu napada na njega i kako bi rekao kako u njegovoj 'Crkvi' ima mjesta i za moderniste, shizmatike, heretike protestante, ali i za (polu)tradicionaliste kojima je najvažnija Misa 'ad orientem' i ne vide problem biti u zajedništvu s hereticima i apostatama.

      Izbriši
  3. Impresionira vaše poznavanje Svetog Pisma kao i situacije u KC. A rastužuje, barem mene osobno, dramatično prenaglašavanje negativnosti. Hvala na nemalom trudu oko argumentacije vaših stavova, ali za mene je kao što rekoh po tom pitanju rasprava završena. Ali imao bih jedno pitanje na koja mi niste dužni odgovoriti ali nadam se da ipak hoćete; Pošto za vas ova "novoredna" crkva nije valjana onda ni sakramenti koji se u njoj podjeljuju također nisu valjani, pa me zanima gdje se, tj. kod koga se ispovjedate i primate ostale svete sakramente? Hvala. Božji blagoslov.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim da sam već pisao o sakramentima u svom životu.
      Bio sam pripadnik novoredne sekte dok nisam otkrio kako oni naučavaju hereze. Dva puta sam nakon toga išao u Slovačku kod pokojnog biskupa Oravca i biskupa Rodrigueza na Misu i ispovijed. Jednom sam se nakon toga ispovijedio kod starog svećenika koji je zaređen po starom obredu kod nas, ali pripada novorednoj sekti. Zatim sam učinio nedobri kompromis i odlazio na Mise i ispovijedi kod svećeničkog bratstva Pia X koje daje Mise u zajedništvu s Bergogliom što je nedopustivo. Sad čekam na ispovijed i Misu kod nekog svećenika koji nema 'una cum' Mise s apostatom.
      Božji blagoslov!

      Izbriši
  4. Hvala na odgovoru. Težak put ste izabrali. Samo dragi Bog zna koliko je i ispravan. Želim vam svako dobro i da vas Duh Sveti Vodi.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala!
      Također i vama isto želim.

      Izbriši
    2. Koliko sam uspia saznat najbliza sedevakantisticka misa i crkva je u austriji

      Izbriši
    3. I ja sam to čuo. Vjerojatno ću pokušati stupiti u kontakt sa svećenikom.
      Ako znaš podatke Stipe, javi mi ovdje ili na email.

      Izbriši
    4. http://www.ecclesia.luxvera.org/Directory-World.html
      Link sa lokacijama sedevakantistickih crkvi. Toliko sam uspia nac cini mi se da je austrija najbliza pa sad jel link ispravan neznam. Bozji blagoslov

      Izbriši

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.