"A on im reče: "Bacite mrežu na desnu stranu lađe i naći ćete." Baciše oni i više je ne mogoše izvući od mnoštva ribe. Tada onaj učenik kojega je Isus ljubio kaže Petru: "Gospodin je!" Kad je Šimun Petar čuo da je to Gospodin, pripaše si gornju haljinu, jer bijaše gol, te se baci u more.
Ostali učenici dođoše s lađicom vukući mrežu s ribom jer ne bijahu daleko od kraja, samo kojih dvjesta lakata. Kad iziđu na kraj, ugledaju pripravljenu žeravicu i na njoj pristavljenu ribu i kruh. Kaže im Isus: "Donesite riba što ih sada uloviste." Nato se Šimun Petar popne i izvuče na kraj mrežu punu velikih riba, sto pedeset i tri. I premda ih je bilo toliko, mreža se ne raskinu."
Iv 21:1...
Ribe dakako simboliziraju ljude koje će apostoli uloviti u mrežu - Crkvu.
Dvije su zgode u Evanđeljima u kojima se događa čudesan ribolov.
Prvi put na Isusovu riječ, za vrijeme dana kad se ne bacaju mreže jer nema ulova, apostoli bace mreže i ulove mnoštvo riba.
Tumačenje koje sam čitao je da su to ljudi koji će povjerovati apostolima, krstiti se i ući u Crkvu izvan koje nema spasenja.
Isus je Petru istom zgodom, nakon čudesnog ribolova rekao - odsada ćeš loviti ljude.
Ovo je drugi put da apostoli bacaju mrežu na Isusovu riječ.
To je na samom kraju Ivanovog Evanđelja. Isus je uskrsnuo i na putu je uzašašća na Nebo.
Ostavlja iza sebe Crkvu.
Ali sad znamo točan broj riba koje su apostoli ulovili - 153. Taj broj je vrlo zanimljiv *.Tumačenje je kako se u ovom ribolovu simbolično prikazuje brojem da se više ne radi samo o onima koji su u Crkvi, kojih je mnoštvo da im se niti ne daje broj, nego se radi o konkretnom broju - radi se o Božjim izabranicima.
Takvo tumačenje sam već od prije čuo.
Ono što je novo i za mene otkriće je uloga sv.Petra u ovom ribolovu.
To su bile velike ribe u takvoj mjeri da je bilo čudo što se nije mreža potrgala od količine velikih riba.
I apostoli je nisu mogli izvući zbog velike težine.
Ali sv.Petar, na Isusovu zapovijed da donese ribe, izvede čudo.
Prije toga, od velike ljubavi prema Gospodinu, skočio je u more, ne mogavši sačekati da lađica s ribom dođe na obalu gdje ih je čekao Gospodin.
Što je obala gdje je Gospodin nego naš vječni cilj - Nebo u kojem je naš Gospodin.
Ono što prije nisu mogli sedmorica, sad je Petar učinio sam.Očito je sv.Petar dobio od Isusa nadljudsku snagu i moć.
U čemu je nadljudska snaga tog apostola?
U spasavanju duša, u prelasku od mora na obalu, a to je prvenstvena uloga Crkve.
Ne samo što je Isus rekao Petru - što svežeš na Zemlji bit ce svezano i na Nebesima, i na toj stijeni sagradit ću Crkvu svoju, nego je ovom zgodom pokazao kako je sv.Petar u Crkvi iznad drugih apostola.
Nitko ne dolazi na Obalu - Raj ako nije u mreži koju poteže Petar.
Zar to nije navedeno u dogmatskoj izjavi pape Bonifacija VIII "Unam Sanctam" po kojoj se nitko ne može od ljudi spasiti ako nije pod autoritetom nasljednika sv.Petra?
To bi trebali pročitati i razumijeti istočni shizmatici koji izjednačavaju njihove patrijarhe sa zapadnim patrijarhom koji nije samo patrijarh i rimski biskup, nego iznad svih biskupa i patrijarha.
U to bi prije njih trebali povjerovati oni koji pretendiraju nazivati se nasljednicima sv.Petra.
Prihvacate li Ivana Pavla II kao nasljednika sv.Petra (znači ne držite ga heretikom), onda ako molite krunicu više nemate taj broj Zdravo Marija, nego 203, jer je on dodao u krunicu tzv. svjetlosna otajstva.
A krunica nije ovoljudska pobožna molitva, nego je otajstva rekla sv.Dominiku Blažena Djevica Marija.
I dakako, ako ga prihvaćate kao i ostale postV2 pape, onda de facto odbacujete papu Bonifacija VIII i ex cathedra izjavu "Unam sanctam", koju su zanijekali sve te pape jer su heretike i shizmatike drzali kršćanima, i sve su učinili kako bi ih uvjerili da ne moraju biti pod njihovim papinskim autoritetom.Ovo barem na kraju nisu lagali.
Nema komentara:
Objavi komentar
Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.