ponedjeljak, 16. studenoga 2015.

Veliko krdo svinja

Predavanje o.Rafaela iz samostana Podmaine u Budvi, pod istim naslovom, bilo je točno pred godinu dana. Traje prilično dugo, ali se isplati poslušati (i vidjeti) ga do kraja. 
Naravno, znamo da se radi o istočnom shizmatiku, međutim u njemu i u njegovom predavanju ima puno istina koje se tiču svih nas i vremena u kojem živimo.
Vrijeme globalizacije o.Rafael naziva vremenom krda svinja koje idu u jezero ognjeno. 
Dugo predavanje vam ne će biti dosadno, jer je predavač duhovit i dobar govornik. 
Uopće ne podilazi slušateljima niti svom narodu*, štoviše slikovito opisuje jadno stanje svog crnogorskog naroda sa stanjem onog o kojem govori Gospodin iz kojeg se je istjeralo demona, ali nakon toga, nakon što je kuća očišćena i pometena, dolazi još sedam demona gorih od onog prvog koji je istjeran. To je zato što je kuća ostala prazna, nije se ispunila Duhom Svetim.
Zato je besmisleno i štetno vršiti egzorcizam nad nekršćanima ili kršćanima slabe vjere.
Sjetio sam se sad argumentacije koju je o.Zlatko Sudac imao pro egzorcizma koja parafrazirajući zvuči ovako:
- dragi liječnici, eto ovdje imamo pacijenta kojem treba pomoći, vi mu ne možete pomoć, ili ako možete, pomognite mu, a onda mi ne ćemo raditi egzorcizam.
Naslućujete li koja li je velika razlika između našeg, svojevremeno popularnog novorednog 'karizmatskog' svećenika i propovijednika i ovog crnogorskog redovnika bez dlake na jeziku?
Njihova različita tjelesna pojava ukazuje i na njihovu duhovnu razliku.
Jedan se želi opravdavati pred svijetom** podilaziti mu pričajući sladunjave pričice o humanizmu i ljubavi (bez prave istine, što znači da se tolerancija zla naziva krivim imenom ljubavi), a drugi otvoreno i neuvijeno, muški kako bi rekli, kaže u lice istinu nimalo je neuljepšavajući niti želeći steći naklonost slušatelja tako da im govori ono što oni žele čuti o sebi.
Jedan nastupa s bivšom pop pjevačicom kako bi njegova poruka bila čim prijemčljivija za publiku i kako bi se ista zabavila, drugi ne bira riječi osude prema suvremenoj kulturi i kojeg ne možemo zamisliti kako u pauzi predavanja 'riječ' preda nekom crnogorskom pop zabavljaču ili zabavljačici.
Jedan je imao slogan svog predavanja, za kojeg sam jučer čuo: "čemu služe religije ako nisu srca ljudska jedno", a drugi globalizaciju uspoređuje s krdom svinja i kaže da čovjek ne može komunicirati s Bogom izvan ili mimo Crkve.
Tko je od njih bliži pravoj Crkvi izvan koje nema spasenja?

Tema krda svinja koja hita u jezero ognjeno je svuda oko nas, nažalost i mi se često nalazimo u tom krdu.
Golotinja o kojoj priča o.Rafael je znak, kao i u tom slučaju golog opsjednutog iz Evanđelja, da se radi o demonskom utjecaju.
Zašto smo prihvatili normalnim da se oko nas, u našim medijima, na našim plažama, na našim ulicama, pa i u našim crkvama, prikazuje golotinja, ako ne zbog toga što smo pod utjecajem demona?
Pogledajte svete liturgije kod istočnih shizmatika, sve žene imaju pokrivala na glavi onako kako je to bilo i u prvoj Crkvi (i sada na tradicionalnim sv.Misama, samo je licemjerno ako se pokrivala ne nose nakon svete liturgije, jer marame i velovi nisu liturgijska odjeća žena) i onako kako je to zahtijevao sv.Pavao od preobraćenih pogana kod kojih žene nisu bile pokrivene.
Zašto se je poganstvo vratilo nakon tisuću godina kršćanstva?
Zato što se je napravilo kompromis sa istinom, zato što se je počelo tumačiti da Bog sigurno nema ništa protiv gologlavih žena, nego da je to samo tražio onaj 'uvrnuti' i 'ženomrziteljski' Pavao.
Pogledajmo da nikad prije renasanse se nije BDM prikazivala gologlavom***, kao i da se nisu do tada prikazivala naga tijela u crkvama i inače.
I tako je ušao mali demon, ali je ubrzo pozvao sa sobom još legije demona gorih od sebe.
Budimo svjesni da smo svi vrlo laka meta demonima ako smo bez Duha Svetoga, pogotovo ako ne slijedimo Istinu nego od istine biramo ono što nam odgovara.

* Ne smijemo imati iluzije ni o našem hrvatskom narodu.
 
** O.Rafael pak kaže istinu Crkve, za razliku od humanističkog o.Zlatka Sudca, kako koji put Bog zahtijeva da demon ostane u tijelu posjednutog, radi višeg dobra, odnosno u tom slučaju radi većeg dobra posjednutog. Nadalje kaže da Bog ponekad dopušta 'trn Sotonin', kako ga opisuje sv.Pavao, kako se ne bi čovjek uzoholio. O.Sudac pak implicira, bio toga svjestan ili ne, da se opsjednuće događa mimo volje Boga te da nad opsjednutim treba izvršiti pod svaku cijenu egzorcizam 'kako bi mu se pomoglo', pa kad ne mogu liječnici, onda neka to učine egzorcisti.
Tako su se uostalom pravdali novoredni svećenici pred pola stoljeća liječnicima i liberalnoj državi - mi pomažemo ljudima kad im liječnici više ne mogu pomoći.

*** U Risiki, u župnoj crkvi, na središnjem mjestu se nalazi slika na kojoj je sv.Jeronim zaštitnik župe, ali u središtu slike je prikazana gologlava BDM, i ta slika nije napravljena nakon drugovatikanske revolucije niti je tek nakon toga postavljena u crkvi. Ne znam tko je autor, ali kako sam čuo, slika je došla iz krčke biskupije.

Broj komentara: 6:

  1. Tko je od njih bliži pravoj Crkvi izvan koje nema spasenja?

    There is only one true, holy, Catholic church, which is the Apostolic Roman Church. There is only one See founded in Peter by the word of the Lord, outside of which we cannot find either true faith or eternal salvation. He who does not have the Church for a mother cannot have God for a father, and whoever abandons the See of Peter on which the Church is established trusts falsely that he is in the Church. (Pio IX., Singulari Quidem, 1856.)

    Kad pišeš o 'pravoj Crkvi izvan koje nema spasenja' zvučiš mi kao da ne misliš na ovu jednu i jedinu. ;-)

    OdgovoriIzbriši
  2. I o.Rafael i o.Zlatko ne vjeruju ono što si citirao.
    O.Rafael, kao i većina istočnih shizmatika vjeruje da izvan Crkve nema spasenja, samo što oni Crkvu, nakon raskola 1054. vide samo na istoku, odnosno zapad drže raskolnicima. Oni ne negiraju dogmu, jer u tu dogmu su vjerovali kršćanski oci čijeg učenja se oni drže.
    O.Zlatko kao i svi novoredni katolici ne vjeruju uopće u dogmu.
    Primjerice, istočni raskolnici će reć da se muhamedanci ne mogu spasiti, a novoredni katolici, budući su prihvatili V2, vjeruju kako se zajedno s muhamedancima mole jednom Bogu.
    Nema nikakve dileme da su istočni raskolnci bliži pravoj Crkvi, nego zapadni krštenici koji su prihvatili modernizam i pape koji su ga promovirali.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ne postoji nešto kao bliži pravoj Crkvi. U Crkvi ili jesi ili nisi. Gore je fino definirana. U Noinoj arci ili jesi ili nisi.
    Nu, nije svaki dokument 2.Vatikanskog nezabludiv. Zbog toga mi nije jasno zašto je potrebno izići iz Crkve (pardon: ući u 'pravu Crkvu') umjesto ostanka i borbe za istinu.
    Ovako piše u 'Nostra aetate': 'Crkva gleda s poštovanjem i muslimane, koji se klanjaju jedinomu Bogu, živom i subzistentnom, milosrdnom i svemogućem, stvoritelju neba i zemlje, koji je govorio ljudima.'
    Muslimane, kao i sve ostale treba gledati s poštovanjem. Oni se, međutim, ne klanjaju Bogu, nego se klanjaju Demonu Alahu. Zašto je problem odbaciti ovo a ostati u Crkvi. I tko me može pozvati na odgovornost za ovu istinu? A spreman sam ju reći i papi u lice, govorim o njoj javno i tko mi što može.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Razlika je ipak Dizmo, dal se brodolomnik nalazi blizu Arke, ili Arku uopće ne vidi niti je traži. Slažemo se da su u istoj poziciji obojica, ali u ničemu nisam pogriješio kad sam pitao tko je od njih bliži Arci.
      Crkva je nezabludiva Dizma. To znači da ona ne može naučavati zablude.
      Jasno ti je kako Nostra Aetate nije nezabludiva, a dal ti je jasno da je to heretična izjava po kojoj se kaže da je Sv.Trojstvo jednako s muhamedanskim bogom, demonom kako ga s pravom zoveš, Alahom?
      Ako si stvarno dosljedan i smatraš da je novoredna Crkva Kristova Crkva, onda traži, prije nego što odeš u Rim kod papa Frana :), da se tvoj župnik i biskup odrede prema herezama navedenim u Nostra Aetate, jer ima ih još, ne samo prema muhamedancima. Što ćeš napravit ako oni kažu da vjeruju u hereze iz Nostra Aetate, budući se onda oni time jasno identificiraju kao heretici? Kršćanin se ne smije staviti pod autoritet heretika, jer onda neizravno odobrava hereze, odnosno postaje heretikom. Bolje je cijeli život tražiti Crkvu odnosno Arku izvan koje nema spasenja, nego se ukrcati na Titanic.

      Izbriši
  4. Emile moj, puno tražiš od ljudi, a čini mi se da krivo gledaš na autoritet. Korijen odnosa prema autoritetima je najčešće u djetinjstvu. Biskup sluša papu i Koncil. Župnik sluša biskupa. Oni su u dobroj vjeri. Najčešće (u 95% slučajeva) ne propituju ove stvari nego vrše službu ('rade svoj posao'). Tebi je Bog dao da vidiš više, ali Zli je to iskoristio da te suptilno navede na pobunu protiv autoriteta. Ne podlažem se ja autoritetu župnika i biskupa na način na koji ti to sugeriraš, niti se smatram ovlaštenim za pravovjernost. Tko kaže da ja nisam heretik i tko ima ovlasti to reći. Hoću reći, najlakše je oprati ruke od svega i - ja čist, a vi ste svi heretici. Ne mislim da je to Isusov put.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dragi Dizma,
      Budi najprije iskren prema sebi. Jer dobro znaš kako su dokumenti V2 heretički, a ipak odbijaš se suočiti s tom činjenicom pravdajući se poslušnošću koja te ne može opravdati. Slijepa poslušnost se daje samo Bogu, nikako župniku, biskupu, papi. Jer onda se krši prva Božja zapovijed, jer onda neki ljudi, koji su heretici, postaju bogovi kojih se sluša.
      Ne pitaj se tko treba proglasiti da je netko heretik ako ti zdrav razum kaže da se muhamedanci ne klanjaju Bogu. Slušaj zdrav razum, a ne lažne proroke i heretike. Bog te ne će sigurno napustiti ako slijediš istinu, odnosno zdrav razum.

      Izbriši

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.