nedjelja, 31. ožujka 2019.

Slavite Gospoda


Zbog primjedbe jednog papiste koji gornje pjevanje drži nešto poput njihovog NO pjevanja (iako je to razlika dan i noć), dajem i drugu verziju iste pjesme - psalma.
Vjerojatno će biti s njom egzorciran od demona papizma pa će mi se javiti na email s željom da se krsti.


Broj komentara: 9:

  1. Ovo je pseudocrkveni/pseudoliturgijski stil i vernakular. Ne, hvala, to već imamo u NO :)

    Ali kako ti, Emile, kao "istiniti", slušaš ove "kanonske"? Zar moliš sa jereticima (u sebi, dok slušaš video)?
    KK

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. @KK
      Ne postoji dogma po kojem bi se liturgija morala izvoditi samo na određenim jezicima, to je inače stara i duga zabluda papista (danas pogotovo tradicionalnih papista koji umišljaju kako je liturgija prava jedino ako se izvodi na latinskom jeziku o kojem obično pojma nemaju, pa vjerojatno za to njima dobra).
      Latinski jezik je u prvo vrijeme bio vernakularan i u Rimu (pučki jezik, zato je i Jeronimov prijevod sv.Pisma nazvan vulgatom), a liturgijski jezik je bio grčki.
      Pa kad bismo imali zabludu kao i papisti, onda bismo rekli da se i na zapadu može samo služiti liturgija na grčkom jeziku.
      Dakle taj razlog zato što ti ta sveta pjesma ide na živce nema nikakvog temelja u doktrini kršćanstva, nego se radi o tvojoj alergiji prema pravoslavlju.

      Izbriši
    2. Emile,
      Pričaš o zabludama, a sam si u debeloj zabludi. Pazi ovo. Latinski jezik Vulgate nije pučki jezik. Latinski "vulgatus" ne znači isto što i "vulgaris"! Vulgata (translatio) znači rašireni, općeprihvaćeni prijevod, a ne prijevod na vulgarni, pučki jezik. Inače bi se zvala Vulgaris (translatio). O tome se informiraj npr. kod odlične klasične filologinje C. Mohrmann. Mogu ti skenirati glavne dijelove njezine knjige "Liturgical Latin..." ukoliko želiš. Nije važno je li u pitanju grčki, latinski, armenski itd., nego oblik jezika - radi li se o liturgijskoj ili vernakularnoj formi jezika.
      Skupi dovoljno skromnosti, shvati/prihvati ovo što ti pokušavam objasniti. U osnovi, nije toliko složeno. S vremenom bi mogao shvatiti nevjerojatnu važnost liturgijskog jezika. Imam literature ako te zanima.

      Baviš se sa previše stvari i zato nekad pišeš površno, neistinito, ponavljaš mitove. Usredotoči se na nešto i znaj to propisno.

      Zašto misliš da mi ide na živce? Ovo je jedna od najljepših izvedbi ovog psalma (na stranu vernakular). Ni na koji način ne uspoređujem ovo sa užasnom NO glazbom. Riječima se ne može izraziti koliko je ovo bolje, pogotovo drugi video.

      Oprosti što sam u početku malo agresivno i provokativno nastupio. Žao mi je zbog toga.

      KK

      Izbriši
    3. @KK
      Prihvaćam ispriku i tražim je od tebe što sam reagirao pretvrdo.
      Kao što si i sam napisao, izvedba je prekrasna pa sam stao u njezinu obranu.

      Izbriši
    4. Htio sam napisati - i dajem je (ispriku) tebi što sam reagirao kako već jesam.

      Izbriši
    5. Sve je oprošteno :) Đavao nas uvijek kuša, a mi tako spremno slušamo njegove prijedloge. Drago mi je da smo se pomirili. Neka nam se Bog smiluje. Zbogom
      KK

      Izbriši
  2. Odgovorio sam ti s dopunom teksta.
    Drugo, istinski pravoslavci nikog unaprijed ne odbacuju.
    Većina onih 'kanonskih' su protivni ekumenizmu i po temu bliski nama.
    Vrlo je vjerojatno da bi većina njih, kad bi to bilo moguće, glasala protiv toga što rade njihovi patrijarsi, ali zbog inercije jednostavno ostaju u lađi koja tone ili je već potonula.
    Nego reci ti kako plovi 'Petrova lađica' papizma?
    Ratzinger prije nego što je postao rimski papa pisao je kako je pred potonućem.
    Jel sad gledate ribe iz žablje perspektive u lađici?

    OdgovoriIzbriši
  3. Poboljšanje u glazbenom smislu, ali i dalje je vernakular. Shvatit ćete jednom.

    Petrova lađa i dalje plovi, unatoč najgorem kormilaru ikad, dok se vi "istinski pravoslavci" želite spasiti svaki na vlastitom dušeku. Bolje bi vam bilo s "kanonskim". Oni imaju barem drvenu splav.

    P.S. Čemu ti služi ovoliko provjera pri objavljivanju poruka? Kao da ulazim u zgradu CIA-e. Rado bih se dopisivao s tobom, ali ne mogu se naprezati 5 min da objavim jednu poruku.

    KK

    OdgovoriIzbriši
  4. Jedno je slušanje, gledanje, čitanje djela crkvene umjetnosti ili korištenje crkvenih knjiga a drugo zajednička molitva s jereticima ili shizmaticima.

    Z.

    OdgovoriIzbriši

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.