četvrtak, 30. svibnja 2019.

Mogu li se papisti spasiti?

Dobio sam na prethodnom tekstu od čitatelja slijedeće pitanje:
"Pitanje za autora koje možda zaslužuje svoj post:Može li se logika koju primjenjuje na ekumeniste, da imaju blagodat sve dok ih Crkva ne osudi na saboru, primijeniti i na Katolićku Crkvu?Znamo da je carigradski patrijarh ukinuo anatemu rimskoga pape, i obrnuto. Znači li to da Pravoslavna Crkva zapravo priznaje da katolički sakramenti imaju blagodat, kao što to Katolička Crkva smatra za pravoslavne svete tajne?"
Prvo, što bi se trebalo znati, bloger iznosi osobno mišljenje koje može biti krivo.
Treba krenuti od dogme Crkve - izvan Crkve nema spasenja.
Koliko mi je poznato, dogmu je prvi počeo formulirati afrički latinski kršćanski otac sv.Kiprijan riječima:
"Tko nema Crkvu za majku, taj nema ni Boga za oca."
Dogma je prihvaćena u Crkvi kao i u shizmatičnoj RKC.
Sv.Kiprijan (odnosno Crkva) je poručio - vi što ste otpali od Crkve zbog shizme ili hereza, vi niste samo izgubili Crkvu, nego i Boga. 
Sekundarno je bilo to što su pogani izvan Crkve, zato što su i shizmatici i heretici takve smatrali onima koji nemaju Boga i spasenje, ovo je bila poruka - vi ste u istoj poziciji kao i pogani.

Dakle, prema dogmi Crkve, raskolnici i heretici, a to su papisti, se ne mogu spasiti, niti imaju blagodati svetih tajni (sakramenata).
Pa zar su onda milijarde papista među kojima je bilo mnogo onih koji su bili pobožni, koji su vršili pokore, dobra djela, koji su čak i život svoj dali za vjeru (iako papističku) završili u Paklu?
Ne, to nisam rekao.
Ako nisu znali, ako nisu nikad čuli prave argumente protiv papizma, ako su imali dobru volju da odbace i papizam ukoliko bi im se pokazali ti argumenti, onda ja čvrsto vjerujem kako su duhom pripadali Crkvi koju izvana nisu poznavali niti su joj izvana pripadali.
Što je onda sa svetim tajnama koje su dobivali u RKC, jesu li imali blagodat?
Ne, ne mislim da su imali blagodat, zato što je Crkva prihvatila na ekumenskom saboru Crkve dogmu, koju je opet izrekao sv.Kiprijan u polemici sa rimskim papom Stjepanom, kako izvan Crkve, to jest među shizmaticima i hereticima nema te blagodati.
Jel to znači da su sve ispovijedi koje su iskreno i pokajnički izrekli papisti bile uzaludne?
Ni to nisam rekao.
Ako je desni razbojnik dobio oproštenje svih grijeha neposredno pred smrt od samog Gospoda Hrista, tko može reći da nisu ti papisti u presudnom trenutku smrti sreli Gospoda koji im je rekao - vidio sam da ste se iskreno kajali i vršili pravu pokoru zbog grijeha, zato vam opraštam vaše grijehe i sad uđite u moju Crkvu koja je moja vječna Zaručnica te uđite u vječnu svadbenu slavu i blaženstvo koje vam je pripremljeno od postanka svijeta.
Netko može reći na ovo moje mišljenje - pa isto tako može biti i s poganima koji su vodili moralan život, mrzili grijeh i činili dobra djela.
Da, tko može zamjeriti Gospodu Hristu ako bi spasio takve pogane koji to ustvari nisu bili, nego nisu pripadali Crkvi zato što ili tada još Crkve nije bilo, ili im nitko je nije navijestio?
Zar ćemo biti poput starijeg sina koji prekorava Oca zašto oprašta razmetnom i na kraju raskajanom mlađem sinu, umjesto da se radujemo s Ocem što se je izgubljeni brat vratio? 

Ipak, ne smijemo se nikako približiti u ovom razmišljanju Origenovoj herezi općeg spasenja - apokatastaze.
Pakao stvarno postoji, i po sv.Pismu i pisanju kršćanskih otaca, većina čovječanstva završava u toj bezdanoj jami.
U toj jami završava mnoštvo iz svih religija, naroda, rasa i staleža.
I dalje nema spasenja izvan Crkve, i onaj tko joj ne želi u životu pripadati, ne će joj pripasti ni u trenutku smrti ni u vječnosti.
Prije sam samo dao naglasak na papiste koji su htjeli pripadati Crkvi, vjerovali su da joj pripadaju, držali su se kolikogod su mogli Božjih zapovijedi i zapovijedi Crkve (postili su npr.), ali sticajem okolnosti nisu imali prave informacije da su pripadali shizmi, a ne pravoj Crkvi, međutim da su ih imali onda bi odbacili shizmu i vratili se u Crkvu, ustvari to nije prava riječ, jer nisu joj nikad, ne svojom krivnjom, niti pripadali.  
Veću krivnju imaju oni koji su pripadali Crkvi, pa su onda otišli u raskol (primjerice 'istinski pravoslavci' koji su prije pripadali Crkvi), nego oni koji nisu nikad niti pripadali Crkvi, a mislili su da pripadaju, nego su pripadali papizmu (ili u mom slučaju bio sam najprije papist pa onda 'istinski pravoslavac').

Mora se naglasiti velika istina kako je izuzetna milost dobiti obraćenje i oproštaj grijeha neposredno pred smrt kao što je to dobio desni razbojnik.
Ne bi smjeli niti pomišljati da će se nama ta milost dati, jer čim razmišljamo o tome, tu milost nismo ni zaslužili (ustvari milost se ne može ni zaslužiti) niti ćemo je dobiti jer smo već pljunili na nju kad računamo da ćemo je dobiti prije smrti i tako odgađamo svoje obraćanje ili odluku da uđemo u Crkvu i izađemo iz shizme.
Nego:
"Danas ako mu glas čujete ne budite srca tvrda."
Stoga, ako su naši preci koji su bili papisti mogli dobiti tu milost prije smrti i tako ući u nebesku Crkvu, nemojmo se samozavaravati da će se to i nama dogoditi.
Jer naši preci nisu imali na raspolaganju moderne medije kao i mi, oni nisu znali da je njihov 'nezabludivi Hristov vikar na Zemlji' samo jedan oholica koji si je to umislio, oni nisu znali kako je taj 'vikar' samo jedan episkop (i to raskolnički) i jedan od pet patrijarha koji je dokazano bio u herezi, kojeg je sabor Crkve anatemizirao zbog hereze, koji nije nikad sazvao ekumenski sabor Crkve nego je to činio rimski car, koji je poljubio pred kamerama kuran, koji bogohuli da je Mater Božja klela na Golgoti protiv Boga Oca jer joj je Sin umro na križu, koji poziva muhamedance da u čim većoj broju dođu u Europu i tako unište ostatke kršćanske civilizacije ...

I na koncu odgovor na pitanje.
Ne, ne mislim da su svete tajne u RKC blagodatne po načelu-kanonu Crkve - svete tajne heretika i shizmatika su blagodatne dok god Crkva te heretike i shizmatike (mislim na svećenike koji poslužuju svete tajne, a ne laike) ne izbaci iz Crkve, budući je carigradski patrijarh Atenagora 'skinuo' anatemu rimskom patrijarhu koja je dana 1054.g. pa je onda tobož rimski patrijarh ponovno u Crkvi i ima blagodatne svete tajne, a zajedno s njim svi papistički svećenici.
Zato što nije dopušteno, koliko ja znam, ići na svete liturgije ili primati svete tajne od nekog za kojeg pouzdano znamo da je heretik.
To bi bilo isto kao da se idemo ispovijedati kod Jude Iškariotskog i da znamo da je on izdao Gospoda i da se ne kaje i ne traži oprost, ali još se nije ubio niti su ga apostoli proglasili izdajicom.
Takva ispovijed nije blagodatna kao što nisu ni blagodatne svete tajne papista. 
Dakle, carigradski Atenagora je de facto poručio - skidam anatemu, možete sad dobijati blagodati svetih tajni od Jude Iškariotskog.
I samim time je na sebe navukao anatemu budućeg sabora Crkve jer je digao anatemu od rimskog pape koji je ostao papist i time je ustvari rekao kako papizam nije hereza, pa je i sam Atenagora postao i heretik ekumenizma i heretik papizma.
S druge strane, nije samo carigradski patrijarh anatemizirao papizam pred tisuću godina, nego su ga anatemizirala i ostala četiri patrijarha, to jest cijela Crkva, pa ne može carigradski patrijarh, kao da je on 'nezabludivi Hristov vikar za Pravoslavlje' odlučivati u ime Crkve.
U Crkvi ne vlada papa, niti onaj iz Rima niti onaj iz Carigrada.
Možda sadašnji carigradski patrijarh kao i Atenagora smatra da su svete tajne papista blagodatne, ali to je irelevantno.
Svete tajne nisu magija koja je djelatna kad se izgovori neka čarobna formula (isto tako nije davanje ili skidanje anateme magija, pa sad zato što ju je protivno svemu izgovorio Atenagora, onda je skidanje anateme djelatno bez obzira što Rim nije napustio papizam).
Što bi rekao Toma Akvinski aristotelovski - kad se zadovolji forma i sadržaj sakramenta onda je sve moguće (u papizmu).
Zbog toga u papizmu vrijedi - jednom svećenik, zauvijek svećenik.
U papizmu svećenik koji postane javni sotonist i dalje ostaje svećenik, i dalje ima 'moć' izvršiti 'transubstanciju', a onda može po papizmu i ispovijedati i otpuštati grijehe.
Dakako da je to besmisleno, ali ni papizam nije ništa bolji.


Video o 'zapadnim' pravoslavcima, preciznije rečeno o pravoslavcima rimskog obreda koji je očišćen od natruha i zabluda papizma.



2 komentara:

  1. HRISTOS ANESTI
    Nisam shvatio koja si ti sada jurisdikcija,tj,u koju planiras prijeci....

    Abdul Mesih el Miskin

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ALITHOS ANESTI!
      Jesi li možda pomislio da sam među pravoslavnima zapadnog obreda zbog videa koja sam priložio ? :)
      Ne, nisam, iako i ta opcija nije za odbaciti, ali nisam istraživao ima li koja parohija u blizini RH.
      Bilo bi idealno kad bi rimokatolici (pa i protestanti) odbacili zablude papizma kod nas te da slijede to što se događa u SAD i na britanskim otocima.
      Imam kontakt s parohijom BPC u Zagrebu.
      Hvala ti brate što se zanimaš.

      Izbriši

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.