srijeda, 17. veljače 2016.

Troplet


Današnje Evanđelje je iz Mateja 12, 38 redak do kraja poglavlja.
Gospodin iznosi tri poruke koje izgledaju nepovezano.
Prva:
Jednom zapodjenuše s njime razgovor neki pismoznanci i farizeji: "Učitelju, htjeli bismo od tebe vidjeti znak." A on im odgovori: "Naraštaj opak i preljubnički znak traži, ali mu se znak neće dati doli znak Jone proroka. Doista, kao što Jona bijaše u utrobi kitovoj tri dana i tri noći, tako će i Sin Čovječji biti u srcu zemlje tri dana i tri noći. Ninivljani će ustati na Sudu zajedno s ovim naraštajem i osuditi ga jer se oni na propovijed Joninu obratiše, a evo, ovdje je i više od Jone! Kraljica će Juga ustati na Sudu zajedno s ovim naraštajem i osuditi ga jer je s krajeva zemlje došla čuti mudrost Salomonovu, a evo, ovdje je i više od Salomona!" 
Druga:
 "A kad nečisti duh iziđe iz čovjeka, luta bezvodnim mjestima tražeći spokoja, ali ne nalazi! Tada rekne: 'Vratit ću se u kuću odakle iziđoh.' I došavši, nađe je praznu, pometenu i uređenu. Tada ode i uzme sa sobom sedam drugih duhova, gorih od sebe, te uđu i nastane se ondje. Na kraju bude s onim čovjekom gore nego na početku. Tako će biti i s ovim opakim naraštajem."
Treća:
Dok on još govoraše mnoštvu, eto majke i braće njegove. Stajahu vani tražeći da s njime govore. Reče mu netko: "Evo majke tvoje i braće tvoje, vani stoje i traže da s tobom govore." Tomu koji mu to javi on odgovori: "Tko je majka moja, tko li braća moja?" I pruži ruku prema učenicima: "Evo, reče, majke moje i braće moje! Doista, tko god vrši volju Oca mojega, koji je na nebesima, taj mi je brat i sestra i majka."

Glede prve poruke dobro je pročitati retke koji prethode i koji se danas ne čitaju.
Tamo je opisana zgoda kad je Isus oslobodio opsjednutog, a isti koji Ga sad propitkuju da im pokaže znak da je Mesija, tada su ga optužili da izgoni đavle po Beelzebulu, poglavici đavola.
Stoga Gospodin s pravom naziva ne samo prisutne farizeje i pismoznance opakima i preljubnicima, nego cijeli naraštaj židovski koji Ga ne žele prihvatiti iako se sva proročanstva iz SZ ispunjavaju u Njemu.
Zato dalje navodi kako će pravednici iz SZ suditi tom naraštaju, čak i oni koji nisu židovi nego dolaze iz poganskih zemalja poput Ninivljana koji su postom i trapljenjem okajali svoje grijehe i kraljica s Juga odnosno iz roga Afrike koju je privukla u Jeruzalem mudrost koju je Solomon dobio od Gospodina.
Oni koji su bili toliko ponosni što pripadaju izabranom narodu, bit će suđeni na Božjem posljednjem sudu od pogana koji su se pokajali i obratili i koji su žudili za mudrošću Božjom. Ne bih volio da me se ovdje krivo shvati pa da se pomisli kako su to grčki filozofi, jer oni nisu težili za Božjom mudrosti do koje se dolazi preko poniznosti i u hodočašću prema nebeskom Jeruzalemu, nego vlastitim umovanjem koje želi otkriti Božje tajne. Onaj tko vlastitim umovanjem želi spoznati stvaranje i smisao svega, pa i vlastitog života, stvara vlastitu religiju-filozofiju koja je dakako zabluda zato što je potekla od oholosti, a ne od Boga koji je istina.
Gospodin kaže da im više ne će ostavljati nikakav znak osim vlastitog uskrsnuća nakon tri dana i tri noći.
Isus kaže da je to znak Jonin koji je bio u utrobi kita tri dana. Zanimljivo je znati dal je itko od prisutnih farizeja koji su tada mislili da Isus izgovara besmislice, nakon što je otkriveno da je Isusov grob prazan, zaključio da je Gospodin bio Mesija i da im je pokazao Jonin znak.
Mislim da ih nije bilo puno zato što znamo da nije problem u umu koji će donijeti valjane zaključke, nego u zlom srcu koje ne želi istinu, koje radije bira tamu. Zato su isti odmah prihvatili besmislicu kako su apostoli ukrali Isusovo tijelo, a to je svjedočila straža koja je - spavala. Pogledajmo oko sebe i vidjet ćemo mnoštvo onih koji ne žale truda i vremena kako bi sebi i drugima 'dokazali' ili da Boga uopće nema, ili da Gospodin nije uskrsnuo i da nije bio pravi Bog i čovjek, ili se trude dokazati da nije nikad ni postojao.
Njihovo srce je zlo i otuda taj njihov prometejski napor da ugase u sebi i u drugima svjetlo, da se ne vide njihova zla djela.
Nakon toga, Gospodin započinje naoko nevezani govor s prethodnom temom o čovjeku iz kojeg se izgnalo demona i koji luta bezvodnim prostorima ne nalazeći mira dok se opet ne nastani u nekom čovjeku.
Već sam pisao o nefilima, i mislim da se radi baš o njima koji ne nalaze mira dok ne dobiju ponovno ljudsko tijelo. Možda sam tu u zabludi, stoga ne tvrdim kako je to sigurno istina.
Ali ipak ovdje na kraju Gospodin daje poveznicu s prvom temom.
Jer nakon što se je od opsjednutog istjeralo demona, a taj se čovjek nije ispunio s Duhom Svetim, demoni vide kako je njegova 'kuća' prazna i pometena te još gori demoni od onog prvog uđu u čovjeka.
I dodaje Isus - tako će biti i s ovim opakim naraštajem.
Gospodin je došao da ukine djela đavolska, i istjerivao je demone po Judeji, Galileji i tamo gdje su živjeli židovi, ali židovi nisu Ga htjeli prihvatiti za svog Mesiju i Kralja, zato im je stanje bilo gore nego što je bilo stanje prije dolaska Gospodinova. Znamo kako je Gospodin prorekao pad Jeruzalema i po svjedocima tog događaja to je bilo nezabilježeno krvoproliće i nevolja. I od tada židovi lutaju poput tih demona bezvodnim prostorima ne nalazeći nigdje mira i počinka, niti cionistička država na Bliskom istoku nije ih zadovoljila, niti sve spletke koje rade ne će ih zadovoljiti, niti sva bogatsva i utjecaj koji imaju, niti demoni koji vladaju nad njima po demonskoj nauci kabale ne mogu ih zadovoljiti, niti laži talmuda kako su oni gospodari nad nežidovima.
Zato što su odbacili Mesiju. Ali znamo da je sv.Pavao žestoko i žarko molio za obraćenje svojih sunarodnjaka i Bog ga je uslišao. Tako će na kraju, prije drugog Gospodinovog dolaska, biti veliko obraćenje židova. 
Već sam o tome pisao, vjerujem da će u posljednjim danima zemaljske Crkve biti slično kao i u prvima, bit će više kršćana židovskog podrijetla, nego poganskog. Simbolično se to vidi na tradicionalnoj Misi na kojoj je na početku Misal s desne strane oltara, nakon čitanja poslanice se prebacuje na lijevu stranu kao znak da su židovi odbacili Evanđelje kojeg su prihvatili pogani, da bi se na kraju Mise misal opet vratio na desno, na židovsku stranu.
I ovaj Isusov troplet završava se s trećom temom, koja se, to ćemo sad vidjeti, savršeno nadopunjuje na prethodne dvije.
Nisu Isusovi niti židovi niti pogani zbog svojeg podrijetla, nego zbog toga što vrše volju Boga, odnosno slušaju Njegove zapovijedi. Kako kaže sv.Pavao nema više Grk - židov, rob - slobodan, nego svi u Kristu.
Neka nam Bog da milosti da valjano poput Ninivljana okajemo svoje opačine i da vršimo radosno Njegovu volju na Zemlji čekajući Gospodinov dan!
Amen.

Nema komentara:

Objavi komentar

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.