Obično ljudi postave pitanje, kad razmišljaju o Isusovoj zgodi s preljubnicom koju je spasio od kamenovanja: gdje je bio preljubnik koji je morao po Zakonu isto biti kamenovan?
"Čovjek koji počini preljub sa ženom svoga susjeda neka se kazni smrću - i preljubnik i preljubnica." Lev 20:11
Stoga sam mišljenja da se u ovom slučaju radilo o neudanoj ženi i mužu u preljubu.
I ta žena je najvjerojatnije bila prostitutka ili žena lakog morala, jer normalna židovska djevojka se ne bi upuštala u takvu 'avanturu' zbog koje se više nikad ne bi mogla udati.
Slijedeće pitanje je zašto je Bog strožiji po pitanju preljuba prema ženama nego prema muškarcima?
Zašto muž biva pošteđen kamenovanja ako vara svoju ženu s djevojkom, a žena ne biva ako vara svojeg muža s mladićem?
Odgovor se sam nameće, muškarci i žene nisu istovjetne naravi (iako je žena stvorena od muža - Adama), Bog je dao Adamu veću odgovornost nego Evi. Bog najprije pita Adama što je učinio, iako je Eva prva učinila grijeh i nagovorila Adama da učini grijeh.
Kad bi bili ravnopravni i isti, onda bi Bog naprije pitao i osudio Evu, onda se istočni grijeh ne bi zvao Adamovim grijehom, nego Evinim, onda ne bi sv.Pavao napisao da je po jednom čovjeku (Adamu) došao grijeh i smrt na svijet, nego bi rekao da je to došlo sa jednom ženom.
I ne bi rekao Efežanima da žene moraju biti poslušne svojim muževima, a muževima da moraju ljubiti žene kao sto je Krist ljubio i dao život za Crkvu.
Svatko će se složiti da Crkva mora slušati Krista, ali malo će se tko danas složiti da žene moraju biti poslušne svojim muževima.
Jeli isto kad netko prevari Krista ili kad prevari Crkvu?
Tako je veći grijeh kad muž bude prevaren nego kad žena bude prevarena.
Zato se u Zakonu spominje preljub sa ženom svoga susjeda, a ne i preljub s mužem svoje susjede.
Da se razumijemo, i jedno i drugo je smrtni grijeh, ali prvo ima veću ozbiljnost-težinu.
Zbog istog razloga u SZ je bilo dopušteno muževima imati više žena, ali ne i obratno.
Kad je muž bio prevaren, onda je njegov ugled bio srozan u društvu više nego što je bio srozan ugled žene ako ju je muž prevario. Sara nije rado trpjela Hagaru, ali je i sama preporučila Abrahamu da legne s ropkinjom kako bi imao potomstvo.
Obrnuto bi bilo nezamislivo, Abraham 's rogovima' više ne bi bio patrijarh i njegova obitelj i klan bi bili uništeni, budući da čovjek bez časti ne može biti na čelu obitelji, ne može biti patrijarhom*.
Zašto se u donedavnim patrijahalnim društvima koji su bili i kod nas, nečednost djevojke puno vise osuđivala nego nečednost mladića?
(što je sasvim u skladu s tim odnosom koji je i u Objavi)
Zašto je Bog stvorio ženu tako da postoji fizički dokaz nevinosti žene, dočim takvog dokaza nemaju muškarci?
Zašto je nevinost žene smatrana uvjetom za brak, dok to nije tako strogo bilo s muževima?
Odgovor je:
Ženama je Bog dao ono što je veličanstveno i nadmašuje muškarce - žene donose na svijet novo ljudsko biće.
Štovise, Žena je donijela na svijet Boga.
Zato u Zakonu preljub žene ima veću težinu nego preljub muža.
Ženska utroba svetije je mjesto nego muško spolovilo.
Onome kojemu se je više dalo (ženama po pitanju majčinstva) od njih se više i traži (veći stupanj nevinosti i vjernosti).
Nadam se da žene koje ovo čitaju ne će pomisliti kako imam neku mržnju prema ženama.
Istina će nas osloboditi. A istina je u Objavi.
Istina nije u čovjekoubojici od početka i ocu laži koji je uvjerio mnoštvo žena kako tek sad žive u sreći i slobodi, a sve ono prije je bilo ropstvo žene**.
Bog nas ne vara, niti nas može varati.
Istina je često poput lijeka koji se uzima kad se dogodi trovanje želuca.
Nije lijepo povratiti sadržaj želuca, ali ako je taj sadržaj otrovan, onda je to spasonosno.
*Nije simpatično što je Abraham lagao faraonu da mu je Sara sestra kako bi spasio svoj život, ali nije ni lagao, jer rođaci su se smatrali braćom i
sestrama.
** Chesterton je negdje napisao kako je feminizam apsurd u kojem se smatra ropstvom kad žena mužu pere robu, kuha i čisti kuću, a kad ta ista žena ide raditi to ili tome slično drugom muškarcu koji joj nije muž nego šef na poslu ili poslodavac, onda je to sloboda i emancipacija žena.
** Chesterton je negdje napisao kako je feminizam apsurd u kojem se smatra ropstvom kad žena mužu pere robu, kuha i čisti kuću, a kad ta ista žena ide raditi to ili tome slično drugom muškarcu koji joj nije muž nego šef na poslu ili poslodavac, onda je to sloboda i emancipacija žena.
Nema komentara:
Objavi komentar
Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.