četvrtak, 10. ožujka 2016.

Isusa polažu u grob


Evanđelje po Mateju:
Uvečer dođe neki bogat čovjek iz Arimateje, imenom Josip, koji i sam bijaše učenik Isusov. On pristupi Pilatu i zaiska tijelo Isusovo. Tada Pilat zapovjedi da mu se dadne. Josip uze tijelo, povi ga u čisto platno i položi u svoj novi grob koji bijaše isklesao u stijeni. Dokotrlja velik kamen na grobna vrata i otiđe.
Evanđelje po Marku:
A uvečer, budući da je bila Priprava, to jest predvečerje subote, dođe Josip iz Arimateje, ugledan vijećnik, koji također isčekivaše kraljevstvo Božje: odvaži se, uđe k Pilatu i zaiska tijelo Isusovo. Pilat se začudi da je već umro pa dozva satnika i upita ga je li odavna umro. Kad sazna od satnika, darova Josipu tijelo. Josip kupi platno, skine tijelo i zavije ga u platno te položi u grob, koji bijaše izduben iz stijene. I dokotrlja kamen na grobna vrata. 
Evanđelje po Luki:
I dođe čovjek imenom Josip, vijećnik, čovjek čestit i pravedan; on ne privoli njihovoj odluci i postupku. Bijaše iz Arimateje, grada judejskoga i iščekivaše kraljevstvo Božje. Taj dakle pristupi Pilatu i zaiska tijelo Isusovo. Zatim ga skinu, povi u platno i položi u grob isklesan u koji još ne bijaše nitko položen. 

Evanđelje po Ivanu:
Nakon toga Josip iz Arimateje, koji je - kriomice, u strahu od Židova - bio učenik Isusov, zamoli Pilata da smije skinuti tijelo Isusovo. I dopusti mu Pilat. Josip dakle ode i skine Isusovo tijelo. A dođe i Nikodem - koji je ono prije bio došao Isusu noću - i donese sa sobom oko sto libara smjese smirne i aloja. Uzmu dakle tijelo Isusovo i poviju ga u povoje s miomirisima, kako je u Židova običaj za ukop. A na mjestu gdje je Isus bio raspet bijaše vrt i u vrtu nov grob u koji još nitko ne bijaše položen. Ondje dakle zbog židovske Priprave, jer grob bijaše blizu, polože Isusa

Sveti ljudi okupljaju se oko svetog tijela.
Josip Arimatejski ostao je zauvijek upisan u knjigu života kao onaj u čiji grob je pokopan Spasitelj svijeta.
Nikodem je isto židovski uglednik i njemu je Isus objašnjavao kako ne može nitko ući u kraljevstvo nebesko ako se ponovno ne rodi.
Nikodem je spreman na ponovno rađanje kao i Josip Arimatejski koji više ne taji da je Isusov učenik i smjelo odlazi kod Pilata. 
Nikodem je donio miomirise koji su se stavili na sveto platno koje se nalazi u torinskoj katedrali.
Žurno su Isusovo tijelo oprali, očistili, namazali miomirisima i stavili povoje jer uskoro započinje noć pred posljednju subotu koja je dan Gospodnji. 
Jer nakon toga Gospodin će uskrsnuti u dan kad je rekao - neka bude Svjetlost, i bi Svetlost. 
I ta svjetlost je naš uskrsli Gospodin i taj dan postati će novi i vječni dan Gospodnji - nedjelja.
Naš životni put neka slijedi Isusov križni put, da naš stari čovjek umre na križu s Gospodinom, a novi čovjek neka uskrsne s Kristom. Ako slijedimo Krista onda smo mistično s Njime prešli cijeli križni put i već mistično živimo blaženu vječnost.

Nema komentara:

Objavi komentar

Komentiranje sam opet (4. svibnja 2023) dopustio videći da ima sve manje mjesta na net-u bez cenzure.